Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vraagjes voor de eerste keer

Wat vraagjes voor de eerste keer

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#1
liefvlindertje zei:
Ik ben trouwens een vrouw , dat heb ik nergens bij vermeld...
Klik om te vergroten...

Je naam deed al iets vermoeden...
l
liefvlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben trouwens een vrouw , dat heb ik nergens bij vermeld...
l
liefvlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even kort voorstellen, ik ben R(ivm herkenbaarheid niet mn hele naam), ik ben 20 jaar en kom uit Rotterdam! Ik ga a.s. zaterdag naar dreamfields en dit wordt mijn allereerste Hardstylefeest, ik wil hier ook voor de eerste keer XTC gaan gebruiken. Ik heb alleen ervaring met sos... Ik ben trouwens rond de 55 kg en 1.60 meter!

Ik heb veel gelezen op internet en van mijn beste vriend, hij gebruikt regelmatig op feesten en regelt ook de pillen voor me... Het zijn pillen die 200 mg bevatten, hij raadde me aan om met iets minder dan een halfje te gebruiken, en de rest houdt hij bij zich zodat ik zelf niet bij kan pakken....

Wat zijn de beste omstandigheden om te gaan gebruiken, zoals genoeg eten, drinken....
En hoe voel je je de dag erna, en hoe kan ik voorkomen dat ik als een gek met mijn kaken sta te knarsen? Met sos heb ik daar nooit last van gehad maar aangezien xtc anders is ben ik daar benieuwd naar...

En hoelaat kan ik het beste beginnen?

Alle tips en ervaringen zijn van harte welkom!

Groetjes R.
Y
YbezLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat ik letterlijk ALTIJD doe voordat ik xtc gebruik is het drinken van een paar biertjes ( elke alcohol werkt, beter geen sterk dat toch niet) je raakt aangeschoten je gaat lekker dansen op de muziek... je denkt ff niet aan de inslag en huppa voor dat je het weet ben je lekker aan het spacen ... ik heb de inslag op dat moment eigenlijk nooit door maar ik als persoon vind dat absoluut niet erg. Ben namelijk een vrij angstelijk persoon en moet dus ook uitkijken met drugs :tongueout:
de zenuwen kunnen namelijk zich ook opbouwen met buikpijn en andere lichamelijke klachten die absoluut niet bevordelijk zijn voor je avond.

mijn advies luid dus : drink lekker wat biertjes/wijntjes voordat je de pil slikt... maar als je de pil eenmaal achter de kiezen hebt ga dan niet doordrinken en ga verstandig over op water/fris/sportdrankjes etc!

mocht je nog vragen hebben , barst los!

veel plezier! :xtc: :mrgreen:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
De meeste mannen zouden w.s. niet 'liefvlindertje' als nickname kiezen :wink: Verder zou ik zeggen kijk eens wat topics door, want op al je vragen zijn vrij makkelijk antwoorden te vinden. Het belangrijkste wat ik je mee wil geven is dat je alleen op testresultaten van het testcentrum moet vertrouwen. Alleen als je vriend op basis daarvan zegt hoe sterk de pillen zijn, kun je het geloven. Gebruik verder niet meer dan 1 a 1,5 mg per kg lichaamsgewicht per avond en de eerste keer is 1 mg vaak al voldoende. Even rekenen vertelt ons dat je met een dosis van 55 mg goed op weg zou moeten zijn. In het geval dat de 200mg bij de doodshoofden klopt dan is dat een groot kwartje. Er van uitgaande dat het de pillen in de vorm van een doodshoofd zijn zal het moeilijk een preciese verdeling te maken dus dan neem je het grootste kwartje. Mochten het pillen met een doodshoofd opdruk zijn dan kun je beter overslaan grote kans dat die het potentieel dodelijke pmma bevatten.

Vooraf normaal eten en liefst tijdens ook wat. Af en toe drinken (1a2 glaasjes alcoholvrij per uur is voldoende). Hoe laat je begint moet je zelf weten. Dat is wat je zelf prettig vind. Ik denk dat op een eerste festival het handig is om eerst rond te kijken, een beetje te aarden en dan gewoon je dosis te droppen.
l
liefvlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tufnut zei:
De meeste mannen zouden w.s. niet 'liefvlindertje' als nickname kiezen :wink: Verder zou ik zeggen kijk eens wat topics door, want op al je vragen zijn vrij makkelijk antwoorden te vinden. Het belangrijkste wat ik je mee wil geven is dat je alleen op testresultaten van het testcentrum moet vertrouwen. Alleen als je vriend op basis daarvan zegt hoe sterk de pillen zijn, kun je het geloven. Gebruik verder niet meer dan 1 a 1,5 mg per kg lichaamsgewicht per avond en de eerste keer is 1 mg vaak al voldoende. Even rekenen vertelt ons dat je met een dosis van 55 mg goed op weg zou moeten zijn. In het geval dat de 200mg bij de doodshoofden klopt dan is dat een groot kwartje. Er van uitgaande dat het de pillen in de vorm van een doodshoofd zijn zal het moeilijk een preciese verdeling te maken dus dan neem je het grootste kwartje. Mochten het pillen met een doodshoofd opdruk zijn dan kun je beter overslaan grote kans dat die het potentieel dodelijke pmma bevatten.

Vooraf normaal eten en liefst tijdens ook wat. Af en toe drinken (1a2 glaasjes alcoholvrij per uur is voldoende). Hoe laat je begint moet je zelf weten. Dat is wat je zelf prettig vind. Ik denk dat op een eerste festival het handig is om eerst rond te kijken, een beetje te aarden en dan gewoon je dosis te droppen.
Klik om te vergroten...


Voor zover ik weet waren het roze/roodachtige pillen (wat ik me tenminste kan herrineren van de keer dat ik ze heb gezien). Geen doodshoofd opdruk.

Nu ben ik erg zenuwachtig voor zaterdag, ik wil het erg graag doen maar ik ben bang dat hij verkeerd inslaat, of dat ik me niet goed ga voelen oid... ik las dus dat met die angst het lang kan duren voordat hij eindelijk in slaat....


Is er iemand die me die angst uit mijn hoofd kan praten, of is dat iets wat op dat moment gedaan moet worden door vrienden?

Misschien hele stomme vrvagen maar ik wil goed voorbereid zijn!
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tufnut zei:
In het geval dat de 200mg bij de doodshoofden klopt dan is dat een groot kwartje.
Klik om te vergroten...

Hoe kom je erbij dat het doodshoofden zijn? Slaat nergens op om dat aan te nemen aangezien er aardig wat populaire pillen rond de 200mg bevatten en rood/roze zijn (rode mortal kombats, roze red bulls, paarse partyflocks).

Verder is starten met een kwartje wel een goed idee van Tufnut. Halfje door midden breken en starten met het grootste brokje (kwartje of iets meer) en het andere kwartje gebruiken om bij te doseren. 1 mg per kg is een mooie dosis om mee te starten voor de eerste keer. Dus gelijk een halve pil naar binnen werken zoals je vriend adviseerde lijkt me echt teveel van het goede.

Er vanuit gaande dat je in een goed geestelijke gezondheid bent, kan er eigenlijk niks fout gaat bij deze dosering aan xtc. In het ergste geval zal je moeten overgeven als de pil net inslaat, maar de misselijkheid is daarna binnen een half uur verdwenen.
Als je wat angstig bent, kan het idd langer duren voordat je door de coming up heen bent, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Je bent ook met vrienden die ervaren zijn, dus dat is eigenlijk al een garantie voor een mooie dag.

Dus:
- Zoek een plek waar je relaxed kan staan/dansen
- Start met een kwartje (1x lichaamsgewicht)
- Als het begint te werken (half tot anderhalf uur na inname) en je voelt je wat slechter (misselijk, duizelig), bedenk dan dat dat maar een half uurtje duurt.
- Probeer gewoon te feesten nadat je hem hebt ingenomen, als dat niet lukt, beschrijf wat je voelt aan je vrienden (ook leuk de eerste keer), want ook dat leidt af van de angst.
- Bedenk ten alle tijden dat er bij deze dosering (50-70 mg) eigenlijk niks mis kan gaan
- Standaardadvies: Drink af en toe een glas non-alcoholische drank (1-2 glazen per uur).

Verder heel veel plezier en ik kan nu al voorspellen dat je die dag nooit meer gaat vergeten :hearteyes:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
onlypills zei:
Tufnut zei:
In het geval dat de 200mg bij de doodshoofden klopt dan is dat een groot kwartje.
Klik om te vergroten...

Hoe kom je erbij dat het doodshoofden zijn? Slaat nergens op om dat aan te nemen aangezien er aardig wat populaire pillen rond de 200mg bevatten en rood/roze zijn (rode mortal kombats, roze red bulls, paarse partyflocks).
Klik om te vergroten...

Geen idee hoe ik daar bij kom, slaat idd nergens op aangezien TS het niet in haar post vermeld. Zal wel overgebleven zijn van een ander topic wat ik er vlak voor gelezen heb. Sorry, mijn fout.

onlypills zei:
- Bedenk ten alle tijden dat er bij deze dosering (50-70 mg) eigenlijk niks mis kan gaan
Klik om te vergroten...
Hier moet je absoluut vanuit gaan, want dat is zo goed als terecht. Voor de enkele uitzondering die de regel bevestigd is er altijd nog de EHBO. Die kijken niet op van iemand die door z'n eigen stress ff fout gaat en zijn net zo blij als jij als je na dat half uurtje weer feestend wegloopt.

Ybez zei:
mijn advies luid dus : drink lekker wat biertjes/wijntjes voordat je de pil slikt... maar als je de pil eenmaal achter de kiezen hebt ga dan niet doordrinken en ga verstandig over op water/fris/sportdrankjes etc!
Klik om te vergroten...
Dit advies zou ik persoonlijk niet volgen. Het kan niet heel veel kwaad (uitgaande van een beetje aangeschoten), maar logisch is het niet. Ten eerste bevestig je jezelf onnodig in je eigen angst en ten tweede dempt alcohol het xtc effect en dat is eigenlijk zonde.
l
liefvlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor alle sneller reacties! Ik kijk er erg naar uit, alleen ik ben erg bang dat ik gepakt wordt bij het fouilleren.... Is mij verteld gewoon in je ondergoed doen maar ik ben daar zo'n angsthaas in haha!

Het beste is dus gewoon 2a 3 wijntjs ervoor te drinke?

Mocht ik me toch angstig blijven voelen als ik hem net op heb.... Gewoon aangeven aan vrienden en dan praten hun dat wel uit mn hoofd ???

X
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#10
liefvlindertje zei:
Het beste is dus gewoon 2a 3 wijntjs ervoor te drinke?
Klik om te vergroten...
NEE, dat is helemaal niet het beste. Het beste is niet zo te piepen. Het gaat goed komen. Honderdenduizende mensen zijn je al voorgegaan en er zijn mensen die een eerste keer met hogere dosissen beginnen en waarbij het ook goed gaat (wat geen advies is, maar slechts een reden om je niet zo druk te maken).

liefvlindertje zei:
Mocht ik me toch angstig blijven voelen als ik hem net op heb.... Gewoon aangeven aan vrienden en dan praten hun dat wel uit mn hoofd ???

X
Klik om te vergroten...
Ja, dat klopt, maar zie nou wat je doet: Je zit jezelf angst aan te praten. Stop daarmee.
l
liefvlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tufnut zei:
liefvlindertje zei:
Het beste is dus gewoon 2a 3 wijntjs ervoor te drinke?
Klik om te vergroten...
NEE, dat is helemaal niet het beste. Het beste is niet zo te piepen. Het gaat goed komen. Honderdenduizende mensen zijn je al voorgegaan en er zijn mensen die een eerste keer met hogere dosissen beginnen en waarbij het ook goed gaat (wat geen advies is, maar slechts een reden om je niet zo druk te maken).

liefvlindertje zei:
Mocht ik me toch angstig blijven voelen als ik hem net op heb.... Gewoon aangeven aan vrienden en dan praten hun dat wel uit mn hoofd ???

X
Klik om te vergroten...
Ja, dat klopt, maar zie nou wat je doet: Je zit jezelf angst aan te praten. Stop daarmee.
Klik om te vergroten...

Oke haha ik vertrouw volkomen op jullie advies! Uiteraardzal ik na zaterdag wel even laten weten hoe het was, zoals dat hier heet een tripreport geloof ik haha! Super bedankt voor alle tips!!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou trouwens die stress niet weg proberen te stoppen, maar accepteren dat je zenuwachtig bent. Want dat je zenuwachtig bent is normaal, ben ik ook elke keer als ik wat nieuws doe. En anders ga je onderbewust misschien nog wel meer stressen, omdat je het zo hard probeert te negeren.
Maar inderdaad niet onnodig stressen: het komt vast goed! :)
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goeie aanvulling Zero!
Y
YbezLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is niet het beste idee daar hebben jullie gelijk in, maar zoals deze dame al uit zichzelf bevestigd dat ze erg erg zenuwachtig is, 2 - 3 wijntjes merk je na 2 uurtjes al helemaal niks meer van dus dat dempende gedoe is complete onzin. de keus is aan haar, alle 2 de keuzes zijn prima te doen...


veel plezier waar je ook gaat! :)
het komt echt wel goed! er is zo als gezegd niks wat ECHT fout kan gaan

:mrgreen:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nogmaals er kan altijd iets fout gaan. Maar die kans is net zo groot danwel kleiner dan dat er dalijk op straat iets fout gaat, maar maakt je je daar heel de tijd druk over? Nee toch?! en zo wel, da zou ik met een psychiater gaan praten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."