Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnti-depressiva: seroxat

Anti-depressiva: seroxat

10 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SniffieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoop dat dit het juiste gedeelte is om deze vraag in te stellen:

Heb e.e.a. gehoord/gelezen over recreatief gebruik van anti-depressiva. Blijkbaar zelfde effect als andere drugs.

Iemand hier ervaringen mee?
En weet iemand of seroxat een aan te bevelen soort is in deze?
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee.

Het duurt ongeveer 2-4 weken voordat het effect (los van bijwerkingen) zicht/voelbaar wordt. Enige wat ik me in deze trant kan bedenken is fluoxetine (prozac) omdat ik er meer energy van kreeg, en dat verschilt ook per persoon. Ik kan je dit van harte afraden :P

Wat seroxat betreft heb ik er voor "depressie" veel aan gehad, maar ben er binnen 2-3 maanden 25 kilo door aangekomen. Heb het er nu wel af kunnen krijgen maar blijkbaar hebben veel mensen dit probleem met seroxat.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb een poosje terug 2 strips naar binnen gewerkt ..heb een lange dag diep geslapen..niet echt iets voor de lol dus..
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Marklar zei:
Wat seroxat betreft heb ik er voor "depressie" veel aan gehad, maar ben er binnen 2-3 maanden 25 kilo door aangekomen. Heb het er nu wel af kunnen krijgen maar blijkbaar hebben veel mensen dit probleem met seroxat.
Klik om te vergroten...
Ik was na een jaar seroxat ook heel veel verdikt. Ik nam er in het begin 3 van 30mg (blauwe) per dag. Gelukkig ben ik al die kilo's ook makkelijk weer kwijtgeraakt. En zoals Marklar al zei: anti depressiva kun je niet recreatief gebruiken. Je zou er niks van merken.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb ooit seroxat gekregen als hulp bij het afkicken (van de H). Het hielp in mijn geval geen reet, ik voelde me er beslist niet beter van. Achteraf heb ik eigenlijk meer het idee dat de 'zg' hulpverlener me een depressie wilde aanpraten die ik 'destijds gelukkkig niet had. Ik voelde me toen alleen fysiek erg slecht vanwege de afkick.
Ik zou het dan ook niemand aanraden, het heeft trouwens ook geen enkele zin om het een keertje te proberen... (zie voorgaande posts)
S
SniffieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de reacties.

Is me wel duidelijk hehe....
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sommige AD's met een slaapverwekkend effect zoals Tryptizol, Trazolan en Remeron zijn wel te 'misbruiken' om goed te kunnen slapen of om sloom te worden, maar het is maar wat je recreatief wilt noemen.

Bupropion is sinds kort ook in NL op de markt voor depressieve stoornissen (als Wellbutrin, net als in Amerika). Het is remt naast de heropname van noradrenaline ook die van dopamine - wat dit betekent voor het recreatieve ervan weet ik niet, maarja, Ritalin is ook een dopamineheropnameremmer...

Of dit voor andere antidepressiva die ook op dopamine werken (zoals moclobemide hoewel zwak) zo is weet ik ook niet. Ik weet niet eens of je een kick zou krijgen van levodopa... Wellicht kan iemand hier antwoord op geven.
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sniffie zei:
Hoop dat dit het juiste gedeelte is om deze vraag in te stellen:

Heb e.e.a. gehoord/gelezen over recreatief gebruik van anti-depressiva. Blijkbaar zelfde effect als andere drugs.

Iemand hier ervaringen mee?
En weet iemand of seroxat een aan te bevelen soort is in deze?
Klik om te vergroten...

recreatief gebruik van antidepressiva :confused:
gebruik nu zelf al 1,5 jaar seroxat en t heeft voor mij totaal geen recreatieve waarde...je voelt alleen afvlakking van emoties en suf, misschien de eerste 2 weken kun je je manisch voelen, maar das n bijwerking die ik had. :P
zou t je niet aanraden.. :)

ps: je wordt wel sneller en heviger dronken, das wel leuk :grin:
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet zo heel verstandig, om dronken te worden als je elke dag AD slikt...
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#10
het verstand moet je ook loslaten! en opgaan in het eeuwige heil! hohoho :wave:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
TimeKiller zei:
het verstand moet je ook loslaten! en opgaan in het eeuwige heil! hohoho :wave:
Klik om te vergroten...

hahahahaha :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."