Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en hoge bloeddruk, kan dit?

XTC en hoge bloeddruk, kan dit?

10 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
Regenboog95Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik wil binnenkort een kwartje van xtc pil uitproberen samen met mijn vriend(hij heeft al een keer eerder gebruikt). Wel heb ik een verhoogde bloeddruk, en er staat op internet dat dat niet goed samen gaat.

Nu heb ik laatst ook cocaïne icm alcohol en wiet gebruikt. Toen had ik helemaal geen last van mijn hart. Ik wist niet dat de bovenstaande dingen ook bloeddrukverhogend zijn.

In hoe verre is het gevaarlijk om xtc te gebruiken met een hoge bloeddruk?
Zijn er mensen met ervaring met een hoge bloeddruk?

X
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

U heeft professionele hulp nodig, die route begint hier

http://drugsforum.nl/viewforum.php?f=42
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals Nathaniel zegt, zelf kan ik er alleen dit over kwijt:
Combinatie met lichamelijke kwalen
Mensen met astma, een zwak hart, hoge bloeddruk, suikerziekte of epilepsie moeten zeker geen XTC gebruiken. Door de combinatie van XTC en astmamedicijnen kan de bloeddruk gevaarlijk stijgen.
Klik om te vergroten...

Trimbos
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb astma. Oeps.
R
Regenboog95Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit heb ik inderdaad al op veel site's gelezen. Maar aangezien die ervaring die ik had de zaak wel wat veranderd heb ik het hier alsnog gevraagd.

Ik hoop nog op andere reacties
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
"Meten is weten"

-Wat is je bloeddruk in normale omstandigheden? Wat noem je 'hoog'?
-Blijft je bloeddruk 'hoog', +9-12 uur na laatste MDMAdosis, en hoe hoog?
-Heb je van een cardio-vasculair specialist of dokter, na onderzoek, ooit te horen gekregen
dat je een probleem hebt?

XTC (MDMA), of eender welke amphetamine-achtigen kunnen gevaarlijk zijn voor
degenen met een zwak hart en/of cardio-vasculair systeem.
Het is normaal dat bij gebruik van amphetamine-achtigen de bloeddruk stijgt,
en het hartritme drastisch verhoogt.

Je 'overclocket' je systeem tijdelijk:
je laat je systeem best testen op conditie
vooraleer je serieus "gas gaat geven". :wink:
R
Regenboog95Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blckbrd_ zei:
"Meten is weten"

-Wat is je bloeddruk in normale omstandigheden? Wat noem je 'hoog'?
-Blijft je bloeddruk 'hoog', +9-12 uur na laatste MDMAdosis, en hoe hoog?
-Heb je van een cardio-vasculair specialist of dokter, na onderzoek, ooit te horen gekregen
dat je een probleem hebt?

XTC (MDMA), of eender welke amphetamine-achtigen kunnen gevaarlijk zijn voor
degenen met een zwak hart en/of cardio-vasculair systeem.
Het is normaal dat bij gebruik van amphetamine-achtigen de bloeddruk stijgt,
en het hartritme drastisch verhoogt.

Je 'overclocket' je systeem tijdelijk:
je laat je systeem best testen op conditie
vooraleer je serieus "gas gaat geven". :wink:
Klik om te vergroten...

De laatste keer dat ik hem liet meten was ie bijna normaal. Ongeveer 130. Volgens internet is dat precies goed. Maar volgens mijn dokter voor mijn leeftijd nog wat te hoog. Ik verwacht dat hij inmiddels nog wat gedaald is, dus hij zal op het randje zitten. Verder heb ik geen hartproblemen.
f
frikadelmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
Ik heb astma. Oeps.
Klik om te vergroten...
Ik ook. Oeps. En als ik gebruikt heb ga ik altijd als een idioot aan mn inhaler lurken, gewoon omdat dat spul opeens zo godsgruwelijk lekker is. Niet meer doen dus...
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh, da's niet zo slim hè. Met medicijnen is dat heel gevaarlijk..
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Er is heel weinig bekend over de caardiovasculaiore risico's van XTC-gebruik. Omdat MDMA een stimulerende werking heeft op de hartslag en bloeddruk zou het gebruik van XTC riskant kunnen zijn voor mensen met hypertensie (hoge bloeddruk).

Het feit dat jij geen last had van je hart na het gebruik van cocaïne en alcohol geeft geen enkele garantie. Dat iets extra risico oplevert wil niet zeggen dat het ook zeker mis gaat.
K
KoekjeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo,

Ik heb zelf ook hoge bloeddruk, en jarenlang flink wiet, speed, coke en xtc/mdma gebruikt.
Nu inmiddels spijt van, maar goed. Still alive, en nooit echt ergens last van gehad.

Zou alleen niet aanraden om, net als ik soms deed, nachten lang achter elkaar wakker te blijven. Denk dat ik zelf soms wel geluk heb gehad dat ik er nog ben. Nooit echt bad gegaan, maar wel hartkloppingen soms, maar dat was mijn eigen schuld omdat ik maar door en door bleef gaan soms, vooral met speed.

XTC is naar mijn mening een van de minst risicovolle dingen om te nemen. Zolang je maar weet wat je neemt en niet teveel ervan neemt. Snoepjes laten testen van te voren is dus wel verstandig.

Zorg dat er iemand bij je is die kan helpen mocht het niet gaan zoals gepland.
Genoeg drinken, lekker bewegen. Een vertrouwde sfeer/omgeving creeeren dan komt het vast wel goed :)

Met een kwartje beginnen lijkt me verstandig. Ook zou ik aanraden het alleen te doen als je er zelf volledig achter staat. Als je twijfelt, beter niet doen.


Hoop dat je hier wat aan hebt :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."