Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC voor de eerste keer in je eentje

XTC voor de eerste keer in je eentje

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
WeirdyBeardyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb niet echt plannen om het te nemen maar ik ben er wel heel erg benieuwd naar. Een keertje XTC gebruiken dus. Ik hou niet zo van feestjes en ken verder ook niet zoveel mensen die het ook doen, dus ben benieuwd hoe het is om alleen te zijn tijdens het spacen. Is het aan te raden? Wellicht met een hele kleine dosis? Ik ben op zich wel gewend om een jointje te roken of een paddo te eten dus ik ben vooral erg benieuwd in wat voor opzicht dit spul zich daarvan verschilt.
P
PsylockeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Xtc moet je met vrienden doen, zeker je eerste keer. Je wilt met mensen praten en knuffelen, en vertellen hoe aardig en goeie vriend/vriendin die persoon wel niet is. En er bestaat ook een kans dat je dan met mensen gaat appen en dingen gaat zeggen waarvan je laterna dacht, had ik beter niet kunnen doen. Zijn er niet meer vrienden die het wel eens willen uitproberen?
S
Sauvage13Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind persoonlijk zelf xtc echt meer een gezelligheidsdrug. Je krijgt best wel veel behoefte aan sociaal contact. Maar als je niet van feestjes houd is het ook een erg leuke drug om gewoon thuis met wat vrienden te gebruiken. Gewoon chillen, muziekje aan en lekker spacen maar.

Voor zover ik weet lijken paddo's helemaal niet op xtc (geen ervaring mee). Van pillen voel je je vaak lekker energiek en euforische en ga je als je er niet teveel van neemt ook niet hallucineren of echt trippen Ik weet van anderen dat xtc en wiet een fijne combi zijn maar daar kan iemand met meer ervaring je beter een antwoord op geven:wink:

Mocht je trouwens toch alleen willen spacen, zou ik zeker niet teveel nemen, zeker als het je eerste keer is, gewoon lekker met een kwartje beginnen (ook wel afhankelijk van de sterkte van de pil)

spaceze!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#4
XTC werkt op je serotonine en je dopamine receptoren. Deze 2 zorgen voor een lekker gevoel, maar ook een samenhangend gevoel. Als je het alleen gaat gebruiken zal je waarschijnlijk wel behoefte hebben aan menselijk contact. Ik ken voor de rest ook niemand die het alleen heeft gebruikt en heb er niks over gelezen, dus een goed oordeel kan ik je niet geven. Maar mijn ervaring zegt dat je het beste XTC in groepsverband kan gebruiken.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verbaasd me toch dit te lezen hier, want toen ik t gebruikte was ik totaal niet aanspreekbaar. Had ook helemaal geen zin in contact, was daar zelfs eigenlijk niet echt toe in staat. Kon enkel in een hoekje stil zitten met mijn ogen dicht en heerlijk diep wegspacen. Had iedere keer dit, en dus totaal geen behoefte aan mensen om me heen, kon me zelfs aan hen storen wanneer ze mij stoorden in mijn beleving.

Maar, drugs werken bij iedereen weer anders en zo heeft iedereen een andere smaak en voorkeur.
dus, alleen gebruiken, voor mij is dat ideaal.
C
ChuckieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drugs hebben inderdaad op iedereen een andere uitwerking, maar nou is het wel zo dat BIJNA iedereen behoefte heeft aan sociaal contact, de eerste keer al helemaal.

Het lijkt me sowieso verstandig om xtc de eerste keer met een sitter/ anderen te doen, de eerste keer kan best heftig zijn, vooral als hij opkomt en je weet niet wat je te wachten staat natuurlijk.
Mocht je het er varen hebben en denken, nou dit doe ik liever alleen, doen :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zou het eerlijk gezegd niet snel alleen proberen. Wel als je het vaker hebt gedaan, maar niet de eerste keer. Sowieso voor als je je niet helemaal beseft wat er door je heen gaat is het fijn om iemand erbij te hebben die je gerust kan stellen en weet wat jij dan nodig hebt of moet horen.
W
WeirdyBeardyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gaaf, bedankt voor alle reacties. Die lopen best uiteen trouwens, ik denk toch dat ik iemand zoek om erbij te hebben tijdens de trip :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."