Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrotzooi!

rotzooi!

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eeeerm waarom naar alprazolam gaan als iemand der niet aan verslaafd is.
Als je die duizelingen van dag 1 hebt gehad met de alpra, is het geen bijwerking of nevenverschijnsel van de ontwenning, maar verdraag je die benzo miss helemaal niet. Het is een heel rustig schema als ik er bij nadenk je zou veel minder last moeten hebben.
F
FreedomLid
01-01-2024, 00:00
#2
quotethemadraven zei:
Eeeerm waarom naar alprazolam gaan als iemand der niet aan verslaafd is.
Als je die duizelingen van dag 1 hebt gehad met de alpra, is het geen bijwerking of nevenverschijnsel van de ontwenning, maar verdraag je die benzo miss helemaal niet. Het is een heel rustig schema als ik er bij nadenk je zou veel minder last moeten hebben.
Klik om te vergroten...


Omdat je met alprazolam beter kan afbouwen tot 0,25 mg. Met tranxene
kon ik niet afbouwen, laagste dosering is 5 mg.
in het begin toen ik die alprazolam gebruikte voelde ik mij goed.
Volgens mijn huisarts is tranxene ook schadelijker op lange termijn.
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#3
ok, dat wist ik helemaal niet. Bedankt.
G
GiorgoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probeer het eerst normaal. Niets afbouwen stop er direct mee.
Dat is het moeilijkste maar het beste, ga gezond leven.

En als je er terug achter grijpt weet je in jezelf dat je laf bezig bent.
Onthou die woorden en veel succes
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet je hoe groot je kans dan is dat je een delier krijgt? als je zomaar stopt.
Das zeer slechte raad. Wel kan je aangeven het afbouwproces te willen versnellen. Waarop je het antwoord krijgt dat de kans op hervalllen groter is.
Maar na zo lang benzo's te hebben gebruikt kan je niet zomaar effe stoppen.
G
GiorgoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dat begrijp ik, en eerlijk gezegd ik kan er niet in meespreken heb ze namelijk zelf nog niet geervaard. Domme reactie dan :wink: kan gebeuren.
F
FreedomLid
01-01-2024, 00:00
#7
poe zei:
je gewoon goed aan je schema houden en verder gedragen alsof je ziekig ben, veel kleine maaltijden met lichtverteerbaar voedsel, veel rust, jezelf en je lichaam een beetje verwennen, Allebei zitten in een periode van zware arbeid. ze helpen kan geen kwaad.
Ondanks dat het heel lastig kan zijn is het wel te doen. Succes ermee.
ps probeer niet ergens alleen te gaan zitten bedenken hoe vervelend het is, nodig iemand uit. Zelfs al zou je alleen maar samen tv kijken en verder niets kan dit heel prettig zijn
Klik om te vergroten...

Ik zit niet in de situatie dat ik iemand uit kan nodigen thuis.
Woon thuis bij mijn vader op een kamertje :(
In de weekends ga ik meestal bij een vriendin langs dat helpt wel.
F
FreedomLid
01-01-2024, 00:00
#8
quotethemadraven zei:
Weet je hoe groot je kans dan is dat je een delier krijgt? als je zomaar stopt.
Das zeer slechte raad. Wel kan je aangeven het afbouwproces te willen versnellen. Waarop je het antwoord krijgt dat de kans op hervalllen groter is.
Maar na zo lang benzo's te hebben gebruikt kan je niet zomaar effe stoppen.
Klik om te vergroten...

Als ik cold turkey zou stoppen zou ik dat in een kliniek doen niet thuis.
Heb daar al aan gedacht maar gaat nu niet met mijn werk.
F
FreedomLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vluchten wil ik.........
mijn lichaam wil nog wel maar geestelijk wordt het zwaar


weg van mijn gedachten
weg van slechte gevoelens
weg van deze maatschappij
give me some speed alcohol or whatever......
Het liefst wil ik nu in een roes zijn.....

de gedachte nuchter door het leven te moeten maakt me bang....
Maar het moet, drugs hebben al te veel kapot gemaakt in mijn leven....

Ik zal niet meer vluchten en de confrontatie met mezelf aangaan..
Ik zal terug leren genieten van de kleine dingen in het leven , al zou ik
niet weten hoe?
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Man, ik kan alleen zeggen dt i het knap vindt dat je er probeert mee te stoppen,dat is al een hele stap. Tuurlijk is het kut, zeker als je nog moet arbeiden, maarja desnoods meldt jeje even ziek voor 2 weken,zodat jedoor de ergste hel heen bent. Je komt er wel...je moe wel alsje jezelf weer wilt worden.voelrn. Maargoed je weet zelf als dat dat niet in een paar weken gebeurdis....beer neem je soms nog wel wat om de ergste pijn op de vangen. Cod turkuy vind ik het persoonlijk een pe grote hel,maar het kan bij jou anders zijn, gewoon doorzetten gast, het lukt je wel.. Ook blijven denken hoe het was met benzo's, 1 saaie shitzooi:)...Maargoed, respect als het je loukt, al is het maar gedeeltelijk, gr rich
K
KumplexLid
01-01-2024, 00:00
#11
Freedom zei:
Vluchten wil ik.........
mijn lichaam wil nog wel maar geestelijk wordt het zwaar


weg van mijn gedachten
weg van slechte gevoelens
weg van deze maatschappij
give me some speed alcohol or whatever......
Het liefst wil ik nu in een roes zijn.....

de gedachte nuchter door het leven te moeten maakt me bang....
Maar het moet, drugs hebben al te veel kapot gemaakt in mijn leven....

Ik zal niet meer vluchten en de confrontatie met mezelf aangaan..
Ik zal terug leren genieten van de kleine dingen in het leven , al zou ik
niet weten hoe?
Klik om te vergroten...

Da moete nu ook ni doen... lijkt op da ge zelfmoord wilt freedom, ge moe in uwe kop ne switch make da ge drugs gebruikt, ni misbruikt, ebk ook gedaan en k kan ook ni nuchter door t leve, ma helpt mijn gedachte positief te houde :P
F
FreedomLid
01-01-2024, 00:00
#12
14 maanden geleden terug naar de tranxene gegrepen in een
moeilijke periode. dacht met 5 mg kan ik na een tijdje nog wel stoppen.
Wist al wel dat het troep was want 6 jaar geleden ook al cold turkey
gestopt van tranxene 50 mg. (2 jaar gebruik)
Nu sinds 3 maanden ben ik met de dokter een afbouwschema gestart
alprazolam, ben op een maand tijd van 2 mg naar 1 mg gegaan.
Echter de laatste maanden heb ik enorm veel last van duizeligheid,
vermoeidheid,sombere gedachte.
Deze morgen toen ik op mijn werk kwam moest ik een half uurtje gaan
zitten wtf. Als ik ni moest gaan werken zou ik nog eens cold turkey
stoppen, mijn lichaam heeft gewoon genoeg van deze troep.
Benzos zijn enkel goed voor kort gebruik, maar heb zelf nog eens
ondervonden dat ze op lange termijn meer slecht dan goed doen.

Heeft er iemand nog tips wat ik tegen die duizeligheid en vermoeidheid kan doen, want dit is echt wel lastig op mijn werk.

Dit moest ik ff kwijt :)
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#13
appelsienen eten en veel lopen :)
p
poeLid
01-01-2024, 00:00
#14
je gewoon goed aan je schema houden en verder gedragen alsof je ziekig ben, veel kleine maaltijden met lichtverteerbaar voedsel, veel rust, jezelf en je lichaam een beetje verwennen, Allebei zitten in een periode van zware arbeid. ze helpen kan geen kwaad.
Ondanks dat het heel lastig kan zijn is het wel te doen. Succes ermee.
ps probeer niet ergens alleen te gaan zitten bedenken hoe vervelend het is, nodig iemand uit. Zelfs al zou je alleen maar samen tv kijken en verder niets kan dit heel prettig zijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."