#1
Dat lijkt me eerlijk gezegd nog minder verstandig. Bel je huisarts eens!
catootje zei:Als je een lage bloeddruk hebt is het toch juist goed om een middel te gebruiken dat je bloeddruk doet stijgen? Lijkt mij hoor; als ik iets stoms zeg moet je het maar zeggen.
Zijn bloeddruk wordt met die medicijnen op een bepaald niveau gehouden, als je dit niveau gaat verplaatsen kunnen er alleen maar dingen mis gaan. Maar ik ben het met je eens dat het in dit geval beter zou kunnen dat wanneer hij bloeddrukverlagers zou krijgen. Een nadeel van XTC is dat je het heel warm krijgt, iets wat normaal de risico's bij een te lage bloeddruk verergert, omdat het bloed dan meer naar de huid stroomt en minder naar de hersenen. Ik weet niet in hoeverre dit ook een probleem is als je bloeddruk al hoger wordt.catootje zei:Als je een lage bloeddruk hebt is het toch juist goed om een middel te gebruiken dat je bloeddruk doet stijgen? Lijkt mij hoor; als ik iets stoms zeg moet je het maar zeggen.
Hierdoor komt het bloed niet overal (voldoende) in je lichaam, waardoor je last kunt hebben van onder andere duizeligheid en flauwvallen.catootje zei:Ja dat bedacht ik me achteraf ook was iets te snel met reageren. Wat zijn eigenlijk de gevaren van een lage bloeddruk?

+1Fool zei:Dat lijkt me eerlijk gezegd nog minder verstandig. Bel je huisarts eens!
Wat vind je belangrijker, je gezondheid of een paar uurtjes plezier? Ik zou het gewoon aan de dokter vragen. Hoe denk je dat je ouders zullen reageren als ze je op de eerste hulp komen bezoeken?Partypeople123 zei:Ik denk dat ik mijn medicatie gewoon een dag niet ga nemen en het er tog op ga wagen. Het is nu al 4maand gelden sinds ik een pilletje heb genomen en heb er wel wat zin in om het nog eens te doen![]()
![]()
onlypills zei:Hier op het forum ga je ook geen betrouwbaar antwoord krijgen (kan ook niet, je vermeldt niet eens je medicatie).
Partypeople123 zei:onlypills zei:Hier op het forum ga je ook geen betrouwbaar antwoord krijgen (kan ook niet, je vermeldt niet eens je medicatie).
De medicatie heet effortil 5mg. Ik gebruik het nu ongeveer een week. Omdat ik me regelmatig duizelig voelde, de dokter heeft mijn bloeddruk gemeten en die was blijkbaar te laag. Nu is het een klein beetje beter maar ik ben soms nog wel duizelig dus ik denk dat de medicatie niet zo sterk is.
Je kant het ook krijgen zonder een voorschrift van de dokter. Je kan het gewoon zo kopen bij de apotheker dus ik denk dat het niet zo een sterke medicatie is. Ik zal mijn vraag ook zeker eens stellen op die andere site.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."