Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc en medicatie

xtc en medicatie

14 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat lijkt me eerlijk gezegd nog minder verstandig. Bel je huisarts eens!
P
Partypeople123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey, ik ga donderdag voor de 2de keer xtc gebruiken :grin: . Nu mijn vraag is ik neem momenteel medicatie tegen een lage bloeddruk, ik weet dat xtc de bloeddruk doet stijgen dus is dit verstandig om dit te combineren? Ik neem ook nog vitaminen (wat waarschijnlijk geen kwaad kan) en medicatie tegen een maag infectie. Nu mijn vraag is of het verstandig is om dit te combineren?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij twijfel kun je altijd je arts raadplegen, deze heeft beroepsgeheim en mag verder niets doorvertellen. Maar ik denk persoonlijk dat je het beter niet kan doen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vitaminen veel kwaad kunnen zolang er geen 5-HTP of L-tyrosine bij inzit.
De reden waarom ik zou zeggen dat je het NIET moet doen is omdat MDMA met je bloeddruk kan fucken en je die medicatie met een reden krijgt. Verder kunnen verschillende medicatie invloed hebben op je serotonine huishouding en kunnen we daar verder ook geen uitspraken over doen zonder exact te weten welke middelen het zijn?

In het kort: Bel je huisarts, dit risico lijkt me te groot om te nemen. MDMA is niet zo onschuldig!
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je een lage bloeddruk hebt is het toch juist goed om een middel te gebruiken dat je bloeddruk doet stijgen? Lijkt mij hoor; als ik iets stoms zeg moet je het maar zeggen.
P
Partypeople123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
catootje zei:
Als je een lage bloeddruk hebt is het toch juist goed om een middel te gebruiken dat je bloeddruk doet stijgen? Lijkt mij hoor; als ik iets stoms zeg moet je het maar zeggen.
Klik om te vergroten...

Klopt maar ik neem medicatie om mijn bloeddruk te verhogen. Dus misschien stijgt mijn bloeddruk te fel als ik die medicatie om mijn bloeddruk te verhogen neem in combinatie met xtc.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dat bedacht ik me achteraf ook was iets te snel met reageren. Wat zijn eigenlijk de gevaren van een lage bloeddruk?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
catootje zei:
Als je een lage bloeddruk hebt is het toch juist goed om een middel te gebruiken dat je bloeddruk doet stijgen? Lijkt mij hoor; als ik iets stoms zeg moet je het maar zeggen.
Klik om te vergroten...
Zijn bloeddruk wordt met die medicijnen op een bepaald niveau gehouden, als je dit niveau gaat verplaatsen kunnen er alleen maar dingen mis gaan. Maar ik ben het met je eens dat het in dit geval beter zou kunnen dat wanneer hij bloeddrukverlagers zou krijgen. Een nadeel van XTC is dat je het heel warm krijgt, iets wat normaal de risico's bij een te lage bloeddruk verergert, omdat het bloed dan meer naar de huid stroomt en minder naar de hersenen. Ik weet niet in hoeverre dit ook een probleem is als je bloeddruk al hoger wordt.

catootje zei:
Ja dat bedacht ik me achteraf ook was iets te snel met reageren. Wat zijn eigenlijk de gevaren van een lage bloeddruk?
Klik om te vergroten...
Hierdoor komt het bloed niet overal (voldoende) in je lichaam, waardoor je last kunt hebben van onder andere duizeligheid en flauwvallen.
P
Partypeople123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat ik mijn medicatie gewoon een dag niet ga nemen en het er tog op ga wagen. Het is nu al 4maand gelden sinds ik een pilletje heb genomen en heb er wel wat zin in om het nog eens te doen :hearteyes: :xtc:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Dat lijkt me eerlijk gezegd nog minder verstandig. Bel je huisarts eens!
Klik om te vergroten...
+1

Partypeople123 zei:
Ik denk dat ik mijn medicatie gewoon een dag niet ga nemen en het er tog op ga wagen. Het is nu al 4maand gelden sinds ik een pilletje heb genomen en heb er wel wat zin in om het nog eens te doen :hearteyes: :xtc:
Klik om te vergroten...
Wat vind je belangrijker, je gezondheid of een paar uurtjes plezier? Ik zou het gewoon aan de dokter vragen. Hoe denk je dat je ouders zullen reageren als ze je op de eerste hulp komen bezoeken?
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#10
De huisarts bellen heeft waarschijnlijk weinig zin. Die hebben niet veel verstand van drugs en zeker niet van interacties met geneesmiddelen. Hij gaat natuurlijk zeggen dat je dat niet moet doen. Hier op het forum ga je ook geen betrouwbaar antwoord krijgen (kan ook niet, je vermeldt niet eens je medicatie).

Zou op internet is kijken naar organisaties die gespecialiseerd zijn op het gebied van drugs.

Hier zou je je vraag wel eens beantwoord kunnen krijgen: http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/a ... uwe-vraag/
P
Partypeople123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
onlypills zei:
Hier op het forum ga je ook geen betrouwbaar antwoord krijgen (kan ook niet, je vermeldt niet eens je medicatie).
Klik om te vergroten...

De medicatie heet effortil 5mg. Ik gebruik het nu ongeveer een week. Omdat ik me regelmatig duizelig voelde, de dokter heeft mijn bloeddruk gemeten en die was blijkbaar te laag. Nu is het een klein beetje beter maar ik ben soms nog wel duizelig dus ik denk dat de medicatie niet zo sterk is.

Je kant het ook krijgen zonder een voorschrift van de dokter. Je kan het gewoon zo kopen bij de apotheker dus ik denk dat het niet zo een sterke medicatie is. Ik zal mijn vraag ook zeker eens stellen op die andere site.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verplaats het even naar Trimbos die weten dat wel lijkt me :)

Ik zal ook even kijken, ben wel benieuwd inmiddels!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het feit dat het te kopen is zonder recept zegt helemaal niets. Je kunt ook een grammetje salvia in de smartshop halen en je als kleine puber in een psychose schrikken, das ook helemaal legaal.

Bijwerkingen van jouw medicijn zijn o.a.: hypertensie; hartkloppingen; hartritmestoornissen; angina pectoris, bijna allemaal klachten die door MDMA versterkt zouden kunnen worden. Ook het verminderen is absoluut geen strak plan, je kreeg die medicijnen immers met een reden.

Je had ook medicijnen voor een maag-infectie, het lijkt me absoluut niet verstandig om een aanslag op je lichaam te doen als je last hebt van een maag infectie. MDMA(XTC) is helemaal niet zo onschuldig zoals sommige mensen denken, het put wel degelijk je lichaam uit en verzwakt daardoor tijdelijk je immuunsysteem.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben het compleet eens met Fool, kijk uit met wat je gebruikt. Je pleegt namelijk roofbouw op je lichaam. Om MDMA te gaan gebruiken als je een zwak gestel hebt is zeer onverstandig. Better safe than sorry.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Partypeople123 zei:
onlypills zei:
Hier op het forum ga je ook geen betrouwbaar antwoord krijgen (kan ook niet, je vermeldt niet eens je medicatie).
Klik om te vergroten...

De medicatie heet effortil 5mg. Ik gebruik het nu ongeveer een week. Omdat ik me regelmatig duizelig voelde, de dokter heeft mijn bloeddruk gemeten en die was blijkbaar te laag. Nu is het een klein beetje beter maar ik ben soms nog wel duizelig dus ik denk dat de medicatie niet zo sterk is.

Je kant het ook krijgen zonder een voorschrift van de dokter. Je kan het gewoon zo kopen bij de apotheker dus ik denk dat het niet zo een sterke medicatie is. Ik zal mijn vraag ook zeker eens stellen op die andere site.
Klik om te vergroten...

Beste Partypeople123,

De werkzame stof in Effortil is etilefrine. Dit is een sympathicomimeticum.
Sympaticomimetica zijn stoffen die het actieve gedeelte van het centrale zenuwstelsel stimuleren. Je krijgt een verhoogde bloeddruk en een versnelde hartslag.

XTC heeft ook sympathicomimetische eigenschappen, het werkt op dezelfde manier.
Combinatiegebruik kan daarom leiden tot een versterking van de (bij)werkingen met hartritmestoornissen en een gevaarlijk hoge bloeddruk als gevolg.
Gebruik van XTC kan leiden tot hoofdpijn, duizeligheid en ademhalingsproblemen.

Kortom: combinatie van XTC met Effortil moet je altijd vermijden, want dit kan fatale gevolgen hebben.

Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Een medewerker van de Drugs Infolijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."