Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje dosering en maaltijd van te voren

Vraagje dosering en maaltijd van te voren

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
m
mb90Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,

Volgende week staat er voor mij weer een leuk feestje op het programma waar ik van plan was om weer eens lekker te gaan snoepen.

Ik wil echter deze keer wat dingen anders gaan doen dan voorheen...
Waarom?
Ik heb nu al een aantal malen XTC gebruikt (6 keer). Afgezien van de eerste keer, merk ik eigelijk iedere keer dat ik moeite heb met lekker losgaan en keihard dansen. Zodra mijn eerste halfje in kickt voel ik me geweldig, maar ik word altijd een beetje duizelig en licht in mijn benen. Ik moet altijd even gaan zitten bij het in kicken en ik merk ook dat ik daarna altijd wat mellow ben de hele avond. Ik voel me top, maar ik mis de energie om echt lekker los te gaan.

Nu heb ik al een beetje hier en daar gelezen dat dit waarschijnlijk komt omdat de startdosis te hoog is. Ik ben geen kleine jongen, 1,88m en 85kg, maar ik merk als ik met een halfje van een 200mg pil begin, dat deze toch iedere keer weer best hard inslaat.

Daarnaast heb ik eigelijk ook altijd geprobeerd om ruim van te voren en niet te veel te eten zodat ik een lege maag heb wanneer ik mijn halfje in neem. Ik wil deze keer eigelijk proberen om iets korter van te voren nog een klein beetje te eten.

Mijn vraag is nu of er meer mensen zijn die hetzelfde ervaren als ik bij het inslaan en hoe zij het op hebben gelost? Hoe ver van te voren eten jullie als jullie naar een feest gaan? En hoeveel eten jullie? Adviseren jullie om toch op een lege maag te beginnen met een kwartje of kan ik beter nog een broodje pakken X uur van te voren en gewoon een halve pakken? Welke combinaties helpen voor jullie het best?

Ik hoop van jullie te horen :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelf adviseer ik om een lichte maaltijd te nuttigen (snel verteerbaar) zodat de MDMA goed en snel werkt. Kan zijn dat het wat korter werkt als je normaal het op een volle mag neemt, maar is absoluut de aanrader zover ik weet!

dra mijn eerste halfje in kickt voel ik me geweldig, maar ik word altijd een beetje duizelig en licht in mijn benen
Klik om te vergroten...

Ik vermoed dat je dit krijgt door geen maaginhoud te hebben, met gezond eten van te voren (fruitsalade etc) is voor mij een groot verschil! Anders val ik na korte tijd in slaap van alleen MDMA klinkt misschien gek voor sommige maar zo is het bij mij & vriend(in)en :wink:

Enjoy!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
En daarbij, als je te hard gaat met halfjes, dan ga je toch lekker met kwartjes doseren? :)
m
mb90Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zal idd eens proberen nog een beetje fruit te eten van te voren :) Lekker gezond de nacht in :)

Verder had ik inderdaad al het idee om deze keer te beginnen met een kwartje en dan nog een kwartje te nemen als ik hem begin te voelen. Ik heb ooit van iemand gelezen dat het te vergelijken is met alcohol, als je in één teug een glas wodka leeg drinkt komt de alcohol ook super hard aan, terwijl je met bier geleidelijker aan dronken wordt :)
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
viewtopic.php?f=3&t=50826

Haha, blijkbaar blijft mijn vergelijking goed hangen!(zie bovenstaand topic)

Inderdaad, lekker met kwartjes doseren, geleidelijk aan lekker gaan is het beste. De begindosering is eventjes puzzelen. Ik weet van mezelf dat ik van een halfje te hard ga, van een kwartje en daarna bijdoseren niet super ga(gewoon futloos, weinig energie, ik ga dan wel lekker, maar niet super) dus ik weet van mezelf dat ik met 1/3e moet beginnen. Speel af en toe met je dosages, maar maak het niet te gek.
m
mb90Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo, om dan ook nog maar even de resultaten van mijn ervaring erbij te vertellen :)

Op 1 maart had ik een feestje 's avonds dat begon om 22:00. Ik kon deze dag lekker uitslapen. Ook heb niet te vroeg gegeten (rond 19.00), en ik heb ook gewoon goed veel gegeten. Toen ik om 22:00 binnen was had ik ook nog geen honger. Ik heb rond 23.00 een halfje gepakt van een pil van pakweg 100mg (Witte Tony Montana, redelijk oude die ik nog had liggen). Ik merkte hier vrij weinig van echter... na een half uur had ik heel lichte tintelingen in mijn benen, maar dat zakte eigenlijk ook vrij snel weer weg. De enige euforische gevoelens die ik had kwamen toch echt van de muziek die wel echt goed was :) Er werd goed gedraaid :)

Omdat ik na een uur nog steeds bijna niks voelde besloot ik om wat bij te pakken. Ik heb toen rond 24:00 ongeveer 1/3 blauwe superman bijgepakt. Deze kwam wel heel rustig op zetten, klapte er niet zo hard in als dat ik normaal begin met een halve, maar ik merkte nog steeds dat ik eerder mellow werd dan echt de energie had om te dansen. Wat hierboven al is gezegd, ik ging wel lekker, maar niet super lekker ofzo. Ik heb daarna nog over de avond verdeeld nog bijgedoseerd met halfjes. Mijn eind totaal lag op ongeveer 450mg.

Ik heb een super fijne avond gehad, maar ik denk dat doseren met een halve me toch een stuk beter bevalt :) Ik moet meestal wel even rustig aan doen als hij in kickt, maar de golf van euforie en andere fijne gevoelens die dan over me heen komt is veel sterker en maakt het veel leuker naar mijn idee.

Ik denk dat het gewoon een beetje aan mijzelf ligt dat ik van XTC meer mellow wordt dan keihard wil dansen en losgaan. Dat ik de vorige keer wat minder ging lag waarschijnlijk meer aan het slaapritme en weinig eten. De volgende keer ga ik toch weer lekker voor halfjes :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
mb90 zei:
Mijn eind totaal lag op ongeveer 450mg.
Klik om te vergroten...
Pardon? Wel leuk dat je een mooie avond hebt gehad, maar besef je je wel dat 450mg echt heel erg veel is? :openmouth:

Gebruik je toevallig medicijnen of redelijk frequent?
r
r0mmelp0tLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pardon? Wel leuk dat je een mooie avond hebt gehad, maar besef je je wel dat 450mg echt heel erg veel is? :openmouth:
Klik om te vergroten...

Daarbij ga je van meer nemen echt niet meer energie krijgen... je word alleen maar zo vaag als wat
m
mb90Lid
01-01-2024, 00:00
#9
r0mmelp0t zei:
Pardon? Wel leuk dat je een mooie avond hebt gehad, maar besef je je wel dat 450mg echt heel erg veel is? :openmouth:

Gebruik je toevallig medicijnen of redelijk frequent?
Klik om te vergroten...

Daarbij ga je van meer nemen echt niet meer energie krijgen... je word alleen maar zo vaag als wat
Klik om te vergroten...

Ik gebruik geen medicijnen en ook niet frequent, de laatste keer hiervoor was 3,5 maand geleden en de keer daarvoor 7 maanden. En het vaag worden heb ik wel eens gehad en is inderdaad niet prettig, maar hier heb ik geen last van bij deze hoeveelheden verdeeld over zo'n tijdsbestek. Ik heb ook absoluut niet bijgepakt om meer energie te krijgen, echt alleen om de trip lekker te houden.
Ik heb me op het feest niet vaag gevoeld, ik kon nog gewoon gesprekken voeren en ik heb ook geen hallucinaties gehad. Voor mij was dit gewoon een prima hoeveelheid. Ik heb ook geen last gehad van een kater of dinsdag dip ofzo, ik was alleen gewoon moe de dag erna.

Sorry als dit allemaal stom klinkt... Hoeveel pakken jullie dan zo op een avond van 10 tot 7?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zo ongeveer 150 milligram per feestje :wink:. Als het feestje van 10 tot 7 duurt, dan begin ik gewoon pas om een uurtje of 1/2 met slikken :wink: Of iets eerder en dan space ik lekker uit aan het einde.

Het wordt ook aangeraden om slechts 1x bij te doseren, met 1/3e tot 1/2e van je begindosis na ongeveer 1.5-2 uur.

450 milligram is echt veel en helemaal niet goed voor je, net als een 9 uur lang durende trip. Je hoeft schade ook niet altijd (direct) te merken, alhoewel ik dat vrij apart vindt met 450!! milligram :openmouth:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Normaal gesproken pak ik zo'n 250-300 mg op een avond.
Ik heb laatst op een feestje voor mijn doen echt veel gepakt.. 350 mg.
Toen werd ik ook echt vaag en heb lopen hallucineren enz.. was echt niet chill!
Maar een vriend van mij kan op een avond makkelijk 600 mg(!!!) naar binnen knallen zonder deze gevolgen
K
Karel_NotenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wil toch even reageren. Ik vind namelijk dat er soms wel heel voorzichtig wordt gedaan, en je wordt bijna voor gek verklaard als je meer dan 150mg op een avond neemt. Ik zeg dit niet om stoer te zijn want het is helemaal niet stoer, maar ik had zelfs al de eerste keer dat ik xtc probeerde ongeveer 1.5 pil nodig voordat ik echt wat begon te voelen. Dit is in de jaren daarna eigenlijk niet veranderd. Nee, ik zit niet elke maand of week aan de pillen dus tolerantie is niet de reden. Als ik eens ga dan wil ik ook echt goed gaan en dan kom ik wel aan de 400-450mg. Ik raad mensen dit niet per se aan om ook te doen, maar ik probeer duidelijk te maken dat het per persoon gewoon ontzettend verschilt en dat je zelf moet leren aanvoelen wat goed is. Vrienden van mij staan te spacen na 1 halve pil en als ik dat ook zou ervaren dan zou ik het daar ook bij laten, maar dat is helaas niet zo.
g
gabbertjeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het licht er ook maar net aan hoe je jezelf voelt op dat moment

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."