eyebeekaii zei:
Ik zou inderdaad zoals speeseend zegt a la minute naar een kundige specialist gaan, want dat lijkt mij ook niet goed...
Ik ben gistermiddag naar mijn nieuwe huisarts geweest en die zei dat ik nierstenen had in mijn linkernier. Hij heeft mijn prostraat gecontroleerd maar die was niet vergroot.
Wel had ik koorts en rillingen in combinatie met nog steeds veel bloed plassen, en dat duidde volgens hem op een versperring van de urine. Dus ik moet morgen worden geopereerd en dan gaan ze de niersteen in kleine stukjes vergruisen.
Ze zullen me morgen morfine geven zodat ik het niet voel als ze met een heel smalle lijn met een ingewikkeld apparaat, in mijn "apparaat" gaan.
Verder ben ik er bijna een half uur geweest, en opeens zei de dokter dat ik erg wit werd en ik zag dat mijn nagels blauwkleurig werden. Toen heeft hij opnieuw mijn temperatuur opgemeten en toen had ik 33.1 graden. Ik schrok me kapot. Ik had een hele droge huid en een hele lage hartslag.
De huisarts heeft de thermostaat op dertig graden gezet en gezorgd dat ik een sjaal om kreeg. Na 10 minuten was mijn bloeddruk weer 37 graden. Ik ben in een psychologische shock geraakt tijdens de onderkoeling. Ik hoorde dingen heel slecht en had opeens geheugenverlies. Ik had moeiete met een fatsoenlijke zin formuleren.
Er zijn veel mensen geschrokken uit mijn omgeving. Dit omdat ik nog maar 21 jaar ben. Ik moet nu elke dag regelmatig mijn temperatuur opnemen. Verder heb ik een pijnstiller gehad voor de pijnaanvallen. En antibiotica voor de ontsteking. Ik moet ook oppassen met zwemmen in het vervolg, omdat ik daardoor ook erg snel kan afkoelen.
Wat ik alleen niet begrijp waar de onderkoeling precies vandaan is gekomen. Ik slik Dipiperon en dat heeft als bijwerking dat het de lichaamstemperatuur verstoord. Ik krijg nog te horen van mijn psychiater hoe zij er over denkt.
Voor meer informatie over onderkoeling:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothermie