Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVRAAGJE: Ben ik hier iets mee? Remergon

VRAAGJE: Ben ik hier iets mee? Remergon

15 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
d
dizzy0584Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik vond laatst thuis een hele doos Remergon 30mg
het actieve bestanddeel is Mirtazapine.
ik weet dat ik deze moets nemen toen ik een paar jaar gelede depri was maar ben ik hier nou verder nog iets mee?kan ik ze recreatief gebruiken?heeft iemand ervaring hiermee?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarvoor wordt Remeron gebruikt (indicatie)?
Remeron wordt gebruikt voor de behandeling van ernstige neerslachtigheid
lijkt me niet dat je dat reacreatief kan gebruiken
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, kun je niet, ik krijg dit middel voorgeschreven als anti depressiva. Het moet 2 weken aan je lichaam wennen, en dan zal de werkende stof dus ook pas zijn werk doen... Dit is niet recreatief te gebruiken dus
m
murdockLid
01-01-2024, 00:00
#4
mirtazapine is niet recreatief te gebruiken maar het is wel een sederende anti-depresiva dus wel goed als je niet kan slapen...
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stoer.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
wat murdoc zegt klopt in theorie, maar in praktijk ervaar IK het anders...
Ik slaap er niet beter van, en neem op nachten dat het slapen me moeilijk valt er een zopiclon bij die ik op voorschrift van de dokter heb gekregen...

Dit is wel een slaapmiddel en valt NIET onder benzodiazepinen zoals vele denken, maar onder de cyclopyrrolonen. Dit is voor mij ook nieuw en wil hierover in het grote benzo topic wat ik heb gestart meer info zetten naarmate ik er meer over weet.
b
brandwijk12Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik slik nu een jaar en een maand Remeron 45 mg en in het begin viel ik heel snel in slaap. Het was zelfs zo dat als ik na een half uur na inname een paar keer bijna out ging, omdat ik toen bezig was met dingen in mijn kamer op te ruimen.
Maar na een maandje kwam ik pas na een uur in slaap.
Wat ook gebeurde was dat ik moe werd en dat het daarna omsloeg in slapeloosheid.

Remeron is in lage dosissen meer sederend dan met 30 of 45 mg. Met 30/45 mg heeft het meer een anti-depressiva werking. Ik heb gehoord dat het bij 1 t/m 5 mg in operatiekamers wordt gebruikt als anesthaesiemiddel.

Verder heb ik een aantal keren wondjes in me lip gehad en bloedend tandvlees. Het ergste is dat ik al een paar keer bloed geplast heb, in combinatie met veel pijn in m`n apparaat en in mijn onderbuik.
Ik slik ook Dipiperon (anti-psychotica). Mijn psychiater zegt dat het niet zeker is of dat het door de Remeron of de Dipiperon komt.

Voordat ik begon met de Remeron, slikte ik Cipramil (SSRI). Ik kreeg daar blauwe plekken van die alle kleuren van de regenboog hadden. Verder bloedde ik erg snel als ik me aan iets het opengehaald, en dat bloedde lang door. Het middel was ook funest voor m`n sexleven. Ik heb tegen mijn psychiater gezegd dat ik nooit meer een SSRI slik.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
bloederige hel...

brandwijk12 zei:
...Verder heb ik een aantal keren bloed geplast..., in combinatie met veel pijn in m`n apparaat en in mijn onderbuik. ...
Klik om te vergroten...

Bloederige hel, dat is niet niks. Ik zou a la minuut naar een kundige specialist gaan die mij dan wél kan vertellen waarom er bloed uit m'n p*emel loopt. Dit kan mijns inziens namelijk niet goed zijn.

Is je sexleven inmiddels weer opgekrikt nadat je gestopt bent met de Selective Serotonin Re-uptake Inhibitors?

Succes met alles,

de eend
b
brandwijk12Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou.. Ik ben een tijdje geleden van Tilburg naar de Randstad verhuist. Ik heb 2 jaar in Tilburg gewoond. Maar ik heb de rest van mijn leven in de Randstad gewoond.
Mijn huisarts zit nog in Tilburg en ik heb in de tussentijd nog geen moeite gedaan om een nieuwe huisarts te vinden.

Ik zie er tegenop omdat de huisarts dan ook te weten komt dat ik bepaalde ziektes heb. Een huisarts heeft naar mijn inzicht niets te zeggen over depressie en schizofrenie.
Ik vind dat zoiets alleen voorbehouden is voor een psychiater. Die heeft er voor geleerd. Een huisarts heeft daar gewoonweg niet genoeg verstand van, die moet het uit handen geven.
Ik heb gezien wat er kan gebeuren als een huisarts iemand niet doorverwijst. Dat zorgde ervoor dat iemand in mijn directe omgeving, waar er ik erg om geef, zo erg is afgegleden, alleen maar omdat "een huisarts" het beter denkt te weten. Daar kan ik erg furieus om worden. Ik heb al een paar mensen verloren in mijn leven, en dat hoeven er niet meer te worden.

Verder heeft een van mijn vroegere huisartsen mij te laat doorgestuurd naar een dermatoloog. Ik had een moedervlek op mijn rug, en daaromheen groeide wild vlees. Niet veel, maar genoeg om het op te merken. In het ziekenhuis waren ze behoorlijk kwaad. Omdat ik veel eerder had moeten zijn doorgestuurd. Het bleek huidkanker te zijn, en het was kwaadaardig. Ze hebben twee keer moeten snijden voordat het niet meer terugkwam. Verder werd ik behoorlijk ziek van de hoeveelheid morfine die ik een paar keer kreeg toegediend.

Ik ga vandaag toch maar naar de eerste hulp afdeling van het ziekenhuis, want iedereen zeurt aan mijn hoofd dat ik me moet laten helpen..

Wat betreft m`n sexleven: Alles werkt zoals het hoort, zelfs met mijn medicijnen die bijwerkingen op sexueel gebied hebben. Ik heb alleen veel pijn bij het plassen.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
woow...

Ik zit nu sinds enkele dagen op 30mg, maar heb (gelukkig) van de door jou genoemde dingen geen last.

Ik zou inderdaad zoals speeseend zegt a la minute naar een kundige specialist gaan, want dat lijkt mij ook niet goed... Ik moet zeggen dat ik nog geen merkbaar effect heb gehad van Mirtazapine, en ben net na 2 weken 15mg sinsd een paar dagen verhoogd naar 30mg.

In ieder geval sterkte ermee, en als ik dergelijke uitwerkingen krijg zal ik het laten weten...
b
brandwijk12Lid
01-01-2024, 00:00
#11
eyebeekaii zei:
Ik zou inderdaad zoals speeseend zegt a la minute naar een kundige specialist gaan, want dat lijkt mij ook niet goed...
Klik om te vergroten...


Ik ben gistermiddag naar mijn nieuwe huisarts geweest en die zei dat ik nierstenen had in mijn linkernier. Hij heeft mijn prostraat gecontroleerd maar die was niet vergroot.
Wel had ik koorts en rillingen in combinatie met nog steeds veel bloed plassen, en dat duidde volgens hem op een versperring van de urine. Dus ik moet morgen worden geopereerd en dan gaan ze de niersteen in kleine stukjes vergruisen.

Ze zullen me morgen morfine geven zodat ik het niet voel als ze met een heel smalle lijn met een ingewikkeld apparaat, in mijn "apparaat" gaan.

Verder ben ik er bijna een half uur geweest, en opeens zei de dokter dat ik erg wit werd en ik zag dat mijn nagels blauwkleurig werden. Toen heeft hij opnieuw mijn temperatuur opgemeten en toen had ik 33.1 graden. Ik schrok me kapot. Ik had een hele droge huid en een hele lage hartslag.
De huisarts heeft de thermostaat op dertig graden gezet en gezorgd dat ik een sjaal om kreeg. Na 10 minuten was mijn bloeddruk weer 37 graden. Ik ben in een psychologische shock geraakt tijdens de onderkoeling. Ik hoorde dingen heel slecht en had opeens geheugenverlies. Ik had moeiete met een fatsoenlijke zin formuleren.

Er zijn veel mensen geschrokken uit mijn omgeving. Dit omdat ik nog maar 21 jaar ben. Ik moet nu elke dag regelmatig mijn temperatuur opnemen. Verder heb ik een pijnstiller gehad voor de pijnaanvallen. En antibiotica voor de ontsteking. Ik moet ook oppassen met zwemmen in het vervolg, omdat ik daardoor ook erg snel kan afkoelen.

Wat ik alleen niet begrijp waar de onderkoeling precies vandaan is gekomen. Ik slik Dipiperon en dat heeft als bijwerking dat het de lichaamstemperatuur verstoord. Ik krijg nog te horen van mijn psychiater hoe zij er over denkt.

Voor meer informatie over onderkoeling:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothermie
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Allemachtig, Brandwijk! Dat is nogal wat. Ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen.

Wat betreft je angs en vooroordelen over huisartsen; ik volg je volkomen. Alleen, soms moet je wel naar een (huis)arts voor eventuele noodzakelijke, verdere behandeling.

Nu, je hebt die stap gezet, dat is een grote overwinning voor iemand met jouw verleden.

Nogmaals alle succes toegewenst,

de eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
speeseend zei:
Allemachtig, Brandwijk! Dat is nogal wat. Ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen.

Wat betreft je angs en vooroordelen over huisartsen; ik volg je volkomen. Alleen, soms moet je wel naar een (huis)arts voor eventuele noodzakelijke, verdere behandeling.

Nu, je hebt die stap gezet, dat is een grote overwinning voor iemand met jouw verleden.

Nogmaals alle succes toegewenst,

de eend
Klik om te vergroten...

Volledig mee eens !
T
The_kidLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ellesdee zei:
Waarvoor wordt Remeron gebruikt (indicatie)?
Remeron wordt gebruikt voor de behandeling van ernstige neerslachtigheid
lijkt me niet dat je dat reacreatief kan gebruiken
Klik om te vergroten...
pak er 8 je komt 3 dagen je bed niet uit echt zo'n mega tam effect heb nog zon doosje liggen :P remergon soltab
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik slik ook al lange tijd anti-depressiva, 8 maanden (paroxetine) wordt voorgeschreven tegen zeer neerslachtige gevoelens en depressiviteit.
Ik heb in die tijd, heel veeeel meegemaakt, maar ik ben er wel door kunnen gaan. Wat ik zonder die anti-depressivum waarschijnlijk heel moeilijk zou vinden, en wat als volgt zou hebben dat ik nu ook heel erg depressief zou zijn.
Ik voel me niet depressief meer, behalve vorige week voelde ik me weer heel erg depressief, maar dat kwam door de afbouw van xanax.
Nu voel ik me al veel beter tegenover vorig week, wat heel leuk is.
Wat ik ook als bijwerking heb, is dat ik veel minder lust in sex heb, overigens niets speciaal. In het begin was het heel lastig met paroxetine, omdat je in het begin degelijk aan moet opbouwen. En deze anti-depressivum werkt pas na 5-6 weken, dus heel erg lang. De meeste anti-depressivum zoals prozac bv. werkt al na 2 weken, en er zijn nog veel meer die na 2 weken werken. Bij mij was het in het begin wel moeilijk, maar ik begon wel heel veel verschil te merken toen paroxetine na 5 weken begon te werken, ik had geen depressie meer, enkel verminderd libido, wat niet een reden is dat ik hiervoor spijt heb dat ik met paroxetine ben begonnen. Ik heb veel meer voordelen, en voor die ene nadeel vindt ik het helemaal niet erg.

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
frapannn zei:
... ik had geen depressie meer, enkel verminderd libido, wat niet een reden is dat ik hiervoor spijt heb dat ik met paroxetine ben begonnen. Ik heb veel meer voordelen, en voor die ene nadeel vindt ik het helemaal niet erg.

:wave:
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf waarschijnlijk nooit een échte depressie meegemaakt dus vat het niet verkeerd op.

Maar sex is voor mij, in moeillijke tijden toch een soort oppepper. Het maakt mij (en de andere :wink: gelukkig. Dit zou ik dan als een behoorlijk negatieve bijwerking ervaren.

Ze hebben mij ooit Citalopram® voorgeschreven. Nou, ik heb me nog nooit zo leeg gevoeld. Daar ben ik ook mee gekapt. Zo nu en dan gebruik ik een Benzo en voel me daar wel prima bij. Alles beter dan helemáál niets voelen, zei ik tegen mezelf.

Gr.,

De eend

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."