Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"boris75 zei: Heej slimneus, Ik neem aan dat je die pillen niet voor de lol krijgt.Waarschijnlijk gaat het om een depressie en/of angststoornis (die twee lijken erg veel op elkaar). Om goed te kunnen bepalen of dit iets voor jou is, IS HET VAN GROOT BELANG, dat je dit in een nuchtere toestand ondergaat. Als je eenmaal stabiel bent en bent ingesteld, kan ik me voorstellen dat je eens een jointje of biertje of wat dan ook neemt. Maar simpelweg, nu, op dit moment is gewoon niet slim. Ten eerste omdat je niet leert kennen hoe het medicijn op je inwerkt; en ten tweede omdat onder invloed van de middelen die je wilt gaan gebruiken je "aandoening"kan verslechteren. Gewoon kwestie van koppie gebruiken jongen!! Klik om te vergroten... Als je cocaine en ghb met de remeron gebruikt heb je een grote kans op een serotinesyndroom of een enkeltje ic. Gebruik je verstand. Ik slik zelf ook remeron en ze hebben remeron in combinatie met xtc/cocaine/ghb mij ten stelligste ontraden."
"Dat klopt. Maar omdat de dingen waar die jongen last van heeft heel veel lijken op echolalie (kan bij schizofrenie voorkomen), zou het wel eens schizofrenie kunnen zijn denk ik. http://nl.wikipedia.org/wiki/Echolalie"
"Ik heb anderhalf jaar geleden een paar maanden cocaine gebruikt, samen met een vriend. Ik gebruikte elke dag 2 Ã 3 gram cocaine. Ik ben gestopt toen ik allemaal stemmen ging horen. Ik heb nu al een ruim een jaar last van psychoses. Schizofrenie zit bij mij in de familie, en de psychiater heeft als diagnose gesteld dat ik door het veelvuldig gebruik van cocaine het ontstaan van psychoses heb bevorderd. Ik ben begonnen met de cocaine toen mijn vriendin was overleden, om even alles te vergeten. Verder studeer ik nu Toerisme in Utrecht, maar ik zit al 2 weken thuis omdat ik op dit moment zo van de wereld ben, dat ik niet normaal op school kan functioneren. Ik moet de medicijnen mijn hele leven blijven slikken, en kan zodoende ook geen auto meer rijden. Ik ben nog maar 21, en ik heb nog een heel leven voor me. Verder mag ik nog wel alcohol, maar dat is volgens de dokter op eigen risico. Ik word nu best wel snel dronken. Ik heb tot nu toe geen cocaine meer gebruikt, maar ik denk er nog elke dag aan. Omdat ik een antidepressiva en een anty-psychotica slik, blijf ik van de cocaine af. De anty-psychotica en de cocaine werken allebei op de dopamine receptoren, dus dat ik geen goede combi. Ik weet dat als ik het wel zou doen, dat ik een bad trip zou krijgen. Achteraf heb ik veel spijt dat ik eraan ben begonnen. Gebruik cocaine met mate."
"Omdat ik er al aanleg voor had, is door het gebruik van cocaine het hele proces van de schizofrenie op gang gebracht. Het begon heel rustig met af en toe stemmen horen, maar na een tijd werd het alleen maar erger. Aangezien de cocaine op de dopamine receptoren werkt en mijn anti-psychotica dat ook doet, kun je zien dat het wel verband met elkaar heeft. Mijn serotonine en dopamine hoeveelheid is verstoord en dat wordt met een anti-depressiva en een anti-psychotica bestreden. Ik slik Remeron en Dipiperon. De medicijnen hebben meestal niet de overhand. Wat ik heb gelezen in je andere topic komt me niet onbekend voor. Je vriend heeft een bepaalde vorm van schizofrenie."
"Ik slik nu een jaar en een maand Remeron 45 mg en in het begin viel ik heel snel in slaap. Het was zelfs zo dat als ik na een half uur na inname een paar keer bijna out ging, omdat ik toen bezig was met dingen in mijn kamer op te ruimen. Maar na een maandje kwam ik pas na een uur in slaap. Wat ook gebeurde was dat ik moe werd en dat het daarna omsloeg in slapeloosheid. Remeron is in lage dosissen meer sederend dan met 30 of 45 mg. Met 30/45 mg heeft het meer een anti-depressiva werking. Ik heb gehoord dat het bij 1 t/m 5 mg in operatiekamers wordt gebruikt als anesthaesiemiddel. Verder heb ik een aantal keren wondjes in me lip gehad en bloedend tandvlees. Het ergste is dat ik al een paar keer bloed geplast heb, in combinatie met veel pijn in m`n apparaat en in mijn onderbuik. Ik slik ook Dipiperon (anti-psychotica). Mijn psychiater zegt dat het niet zeker is of dat het door de Remeron of de Dipiperon komt. Voordat ik begon met de Remeron, slikte ik Cipramil (SSRI). Ik kreeg daar blauwe plekken van die alle kleuren van de regenboog hadden. Verder bloedde ik erg snel als ik me aan iets het opengehaald, en dat bloedde lang door. Het middel was ook funest voor m`n sexleven. Ik heb tegen mijn psychiater gezegd dat ik nooit meer een SSRI slik."
"eyebeekaii zei: Alleen xtc... Een ervaren gebruiker die ik ken zegt dat het moet kunnen.. Iemand verder ervaring ermee ? Tuurlijk zeggen ze dat je geen XTC moet slikken, zeggen ze altijd Klik om te vergroten... Je bent verstandig en wijs genoeg om zelf je beslissingen te nemen. Maar.. Neem nu maar van mij aan dat artsen dat niet voor niets zeggen..."
"Nou.. Ik ben een tijdje geleden van Tilburg naar de Randstad verhuist. Ik heb 2 jaar in Tilburg gewoond. Maar ik heb de rest van mijn leven in de Randstad gewoond. Mijn huisarts zit nog in Tilburg en ik heb in de tussentijd nog geen moeite gedaan om een nieuwe huisarts te vinden. Ik zie er tegenop omdat de huisarts dan ook te weten komt dat ik bepaalde ziektes heb. Een huisarts heeft naar mijn inzicht niets te zeggen over depressie en schizofrenie. Ik vind dat zoiets alleen voorbehouden is voor een psychiater. Die heeft er voor geleerd. Een huisarts heeft daar gewoonweg niet genoeg verstand van, die moet het uit handen geven. Ik heb gezien wat er kan gebeuren als een huisarts iemand niet doorverwijst. Dat zorgde ervoor dat iemand in mijn directe omgeving, waar er ik erg om geef, zo erg is afgegleden, alleen maar omdat "een huisarts" het beter denkt te weten. Daar kan ik erg furieus om worden. Ik heb al een paar mensen verloren in mijn leven, en dat hoeven er niet meer te worden. Verder heeft een van mijn vroegere huisartsen mij te laat doorgestuurd naar een dermatoloog. Ik had een moedervlek op mijn rug, en daaromheen groeide wild vlees. Niet veel, maar genoeg om het op te merken. In het ziekenhuis waren ze behoorlijk kwaad. Omdat ik veel eerder had moeten zijn doorgestuurd. Het bleek huidkanker te zijn, en het was kwaadaardig. Ze hebben twee keer moeten snijden voordat het niet meer terugkwam. Verder werd ik behoorlijk ziek van de hoeveelheid morfine die ik een paar keer kreeg toegediend. Ik ga vandaag toch maar naar de eerste hulp afdeling van het ziekenhuis, want iedereen zeurt aan mijn hoofd dat ik me moet laten helpen.. Wat betreft m`n sexleven: Alles werkt zoals het hoort, zelfs met mijn medicijnen die bijwerkingen op sexueel gebied hebben. Ik heb alleen veel pijn bij het plassen."
"eyebeekaii zei: Ik zou inderdaad zoals speeseend zegt a la minute naar een kundige specialist gaan, want dat lijkt mij ook niet goed... Klik om te vergroten... Ik ben gistermiddag naar mijn nieuwe huisarts geweest en die zei dat ik nierstenen had in mijn linkernier. Hij heeft mijn prostraat gecontroleerd maar die was niet vergroot. Wel had ik koorts en rillingen in combinatie met nog steeds veel bloed plassen, en dat duidde volgens hem op een versperring van de urine. Dus ik moet morgen worden geopereerd en dan gaan ze de niersteen in kleine stukjes vergruisen. Ze zullen me morgen morfine geven zodat ik het niet voel als ze met een heel smalle lijn met een ingewikkeld apparaat, in mijn "apparaat" gaan. Verder ben ik er bijna een half uur geweest, en opeens zei de dokter dat ik erg wit werd en ik zag dat mijn nagels blauwkleurig werden. Toen heeft hij opnieuw mijn temperatuur opgemeten en toen had ik 33.1 graden. Ik schrok me kapot. Ik had een hele droge huid en een hele lage hartslag. De huisarts heeft de thermostaat op dertig graden gezet en gezorgd dat ik een sjaal om kreeg. Na 10 minuten was mijn bloeddruk weer 37 graden. Ik ben in een psychologische shock geraakt tijdens de onderkoeling. Ik hoorde dingen heel slecht en had opeens geheugenverlies. Ik had moeiete met een fatsoenlijke zin formuleren. Er zijn veel mensen geschrokken uit mijn omgeving. Dit omdat ik nog maar 21 jaar ben. Ik moet nu elke dag regelmatig mijn temperatuur opnemen. Verder heb ik een pijnstiller gehad voor de pijnaanvallen. En antibiotica voor de ontsteking. Ik moet ook oppassen met zwemmen in het vervolg, omdat ik daardoor ook erg snel kan afkoelen. Wat ik alleen niet begrijp waar de onderkoeling precies vandaan is gekomen. Ik slik Dipiperon en dat heeft als bijwerking dat het de lichaamstemperatuur verstoord. Ik krijg nog te horen van mijn psychiater hoe zij er over denkt. Voor meer informatie over onderkoeling: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothermie"
"loadrunner zei: codeine is pijnstillend, tramadol is rustgevend( en daardoor ook een beetje pijnverzachtend) Klik om te vergroten... Klopt.. Tramadol is een synthetisch middel dat niet aan andere opiaten gerelateerd is en op de door noradrenaline en serotonine geregelde systemen lijkt in te werken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tramadol"
"inferno33 zei: Een vriend van me krijgt van zn pa unlimited supply van Tramadol(voor eigen gebruik), hoe potentieel verslavend is dit spul precies en maakt het het waarschijnlijk dattie de overstap naar een ander broertje uit de opiaatfamilie neemt? Ik vond het namelijk vrij, extreem. (Deze jongen is wel benzoverslaafd btw) Klik om te vergroten... Ik heb vorige week een paar zetpillen Tramadol 200 mg gehad van mijn huisarts i.v.m. nierstenen. Ik slik daarnaast nog een anti-depressiva (Remeron 45 mg) en een anti-psychotica (Dipiperon 40 mg). Ik vroeg aan mijn huisarts of dat geen wisselwerking gaf, en die zei dat het wel kon. Bij de apotheek duurde het 20 minuten voordat ze het meegaven (ze waren de hele tijd aan het overleggen of ze het wel mee mochten geven aan mij). Na een paar dagen Tramadol te hebben geslikt was ik erg suf / duizelig en had ik last van slapeloosheid en misselijkheid. De Tramadol alleen al kan voor problemen zorgen, maar als het een wisselwerking heeft voel je je knap beroerd. Ik heb `s avonds een epileptische aanval gehad. Daar weet ik zelf niets meer van gelukkig. De mensen die thuis waren hebben me toen geholpen. Ik heb de volgende dag mijn psychiater opgebeld en zij zei dat ik de Tramadol niet had mogen hebben. Effecten Tramadol voor mij: - Ik ben weer stemmen gaan horen. (Ze zei dat zelfs mensen die nog nooit psychotisch zijn geweest dat met de Tramadol kunnen worden. - Serotinesyndroom (ik heb een serotine vergiftiging) Ik mag een week even geen Remeron en Dipiperon. http://nl.wikipedia.org/wiki/Serotoninesyndroom - Epilepsieaanval (Ik moet 4 weken een anti-epileptica slikken) Inferno33: Ik zou als ik jouw was het gewoon doorgeven aan z`n echte psychiater en hem zelf ook proberen over te halen om van de Tramadol af te blijven. De oplettenheid van de apotheek is ook niet alles, gelet op mijn situatie en de reden dat de apotheek al die middelen wel meegeeft aan die vriend van je."