Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxazepam werkt niet...

Oxazepam werkt niet...

7 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
w
wausieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb oxazepam maar het werkt niet egt.
ik voel eigenlijk bijna niets hoogestens een beetje suf
met alcohol erbij ook geen verschil...

van 10 mg voel ik niets. van 20mg een beetje suf..

kan dit komen omdat ik regelmatig GHB gebruik ?? (2-3 keer per week)
of heeft dit niets met benzo tolerantie te maken..?

of moet ik nog meer MG nemen???
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#2
waarom gebruik je oxazepam dan eigenlijk?
voor je plezier of om medische redenen

10mg is wel weinig vind ik persoonlijk dus zou je meer moeten slikken en als je het voor je plezier gebruikt zou ik er mee stoppen als ik jou was een benzo verslaving is geen pretje...

ik kan het weten helaas..ik heb nu 2x per dag 10mg om mijn zenuwen onder controle te houden maar diazepam werkt stukken beter vind ik maar ik ben er wel aan verslaafd inmiddels
ben wel aant proberen te stoppen ermee maar t blijft moeilijk
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#3
GHB lijkt mij een heftiger "downer" dan Oxazepam. Zo zou ik me kunnen voorstellen dat je om die reden de effecten van Oxazepam niet optimaal zal beleven.

Mijn allereerste keer 10mg. Oxazepam merkte ik zeer goed. Dat gevoel was naderhand op geen manier te benaderen. Ook niet met een Oxazepam 50mg. Dat zorgde enkel voor het slaperige gevoel.

Nu heb ik de Oxazepam ingeruild voor Diazepam (ben een lange-termijn-gebruiker van Benzodiazepines). Dit is namelijk beter om mee af te bouwen; een stabieler effect over de gehele dag bekeken. Sinds die overstap voel ik me een stuk beter.

Groet,

Eend
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit heb ik gelezen op een ander drugsforum:

Wanneer men veel/vaak GHB gebruikt ontwikkel je trouwens een enorme tolerantie voor benzodiazepinen. Van sommige verslaafden heeft Swim gelezen dat ze soms behandeld werden met een 10x zo hoge dosis als die voor een niet-GHB gebruiker.
Klik om te vergroten...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je bouwt inderdaad (gauw) toleranatie op, en hierdoor werken de oxazepams dus ook minder tot niet. Ik werk zelf in de verslavingszorg en als wij een zwaar verslaafd iemand binnen krijgen, dan krijgt die soms oxazepam 50 mg tegen het afkicken. Puur en alleen om dat dit middeltje je hele zenuwstel 'plat' kan leggen, na een langdurige en zware verslaving. 50 mg werkt dan wel nog, 20 mg bv niet.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben het eerder meet de eend eens !

Ik denk niet echt dat het mogelijk is dat je een echt tolerantie voor benzo's opbouwd door ghb. Wel zal je het effect als veel minder ervaren als zonder ghb. De werking van de benzo zal in principe niet afnemen, maar ik denk gewoon dat het lichaam veel meer nodig heeft door de ghb afkick.

Nouja, ik denk dus dat het in theorie niet echt zo zal zijn dat je benzo tolerantie opbouwt met ghb gebruik, maar ik denk wel dat het in de praktijk zo zal "lijken"
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb nu voor de bijwerkingen van m'n Antidepressivum 10mg oxazepam voorgeschreven gekregen, maar ik voel er ook niets van, behalve dat de spieren in m'n gezicht iets ontspannener zijn. Veel roken heeft me tot nu toe meer ontspanning gegeven dan oxazepam.
Ik heb nog nooit GHB gedaan, en verder gebruik ik vrij weinig (lees: zo eens in de maand blowen en zo een enkele keer klein beetje speed)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
Word ook veel voorgeschreven om bijwerkingen daarvan tegen te gaan ja... Zal wel door die AD komen dan dat je de andere bijwerkingen niet hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."