Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc twee dagen na 2cb

xtc twee dagen na 2cb

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
:confused: snap er helemaal niks meer van :tearsofjoy:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha ja, 2 dagen XTC na 2C-B is geen probleem! Rust wel goed uit voordat je aan de XTC begint, ik kan me voorstellen dat je vermoeid bent als je een trip hebt gehad, het duurt voor mij een paar dagen voordat dat gezakt is. Maar als je je prima voelt kan het gewoon.

Veel plezier in ieder geval!
K
Karel_NotenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iemand ervaring met het nemen van xtc twee dagen na het nemen van 2cb? Werken deze middelen op dezelfde receptoren in je brein waardoor de xtc minder zal inslaan doordat de 2cb ze heeft uitgeput oid?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#4
2-CB is een serotonine antagonist, dus het verbruikt geen serotonine. Dus het zal geen effect hebben op XTC/MDMA 2 dagen erna. Ik weet niet hoelang 2cb in je systeem blijft zitten. Mocht het nog steeds actief zijn blokkeert het MDMA, want MDMA is een serotonine agonist. Maar ik denk dat het na 2 dagen wel uit je systeem is, in ieder geval de werking.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fout, 2C-B is een serotonine-agonist en zal de receptoren prikkelen en je serotonine-receptoren íets downreguleren.
MDMA(xtc) is een releasing agent van onder andere serotonine(om het verhaal simpel te houden). Deze zorgt ervoor dat er gigantische hoeveelheden serotonine in je synapsen komen die de receptoren prikkelen.

Wat er hier gebeurd is dat er zoveel serotonine de receptoren prikkelen dat de kleine downregulatie in praktijk waarschijnlijk niet veel verschil zal maken en je gewoon effect ervaart.

Daarbij, zowel agonisten al antagonisten verbruiken niet de mono-amine(serotonine in dit geval) zelf. Deze stoffen lijken op de betreffende mono-amine en hechten aan de receptoren. Bij agonisten komt er dan ook een prikkel, daar waar antagonisten alleen de receptoren bezet houden zodat deze tijdelijk niet geprikkeld kunnen worden.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ah ok, weer wat geleerd. Maar wat je zegt dat 2C-B een agonist is. Het is maar een gedeeltelijke agonist of zels een antagonist.

Unlike most hallucinogens, 2C-B has been shown to be a low efficacy serotonin 5-HT2A receptor partial agonist[21] or even full antagonist.[22] This suggests that the 5-HT2C receptor is primarily responsible for mediating the effects experienced by users of 2C-B, although functional antagonism of 5-HT2A or activation of the 5-HT2A-coupled phospholipase D pathway may also play a role.[21] The rank order of receptor antagonist potency for this family of drugs is 2C-I > 2C-B > 2C-D > 2C-H.[citation needed][vague]

Research suggests that 2C-B increases dopamine levels in the brains of rats, which may contribute to its psychoactivity.[23]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/2C-B

Dat deel van MDMA en agonist is inderdaad niet waar, dus negeer dat.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oke, dat wist ik niet! Maar buiten dat is het nog steeds een agonist van 5-HT2C, gelukkig anders snapte ik helemaal niet meer hoe het een effect zou kunnen veroorzaken :P

Maar een beetje slordig van mij inderdaad, ik ging er te gemakkelijk van uit dat 2C-B op dezelfde manier zou werken als andere serotonerge psychedelica.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het kan prima :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pandan zei:
Haha ja, 2 dagen XTC na 2C-B is geen probleem!
Klik om te vergroten...
:confused: :grin:

2 dagen na XTC 2C-B nemen bedoel je denk ik :P 2 dagen aan de XTC is wat overdreven :grin:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
Pandan zei:
Haha ja, 2 dagen XTC na 2C-B is geen probleem!
Klik om te vergroten...
:confused: :grin:

2 dagen na XTC 2C-B nemen bedoel je denk ik :P 2 dagen aan de XTC is wat overdreven :grin:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Hahaha lijkt me idd een vrij zware week dan...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."