#1
Geen probleem hoor, we zijn hier om elkaar te helpen toch?Fieseremiese zei:Nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord, Fool.
Hmm... en het duurt daadwerkelijk dus een paar maand tot je serotonine gehalte weer op peil is? Hopelijk voel ik me dan niet al die tijd zo belabberd, want dit is echt afschuwelijk :').
Eten gaat trouwens bijzonder moeizaam, niet alleen omdat ik nog last heb van m'n kaken maar ook doordat ik de hele tijd een vaag misselijk, ziekig gevoel heb. Is dit bekend bij jou/iemand anders op dit forum?
Heb verder nog niemand over mijn bezigheden in Berlijn verteld, behalve m'n vriend. Die had wel het recht om te weten waar mijn chagrijnige buien vandaan komen.
Wat zijn volgens jou de spelregels van xtc gebruik? Eens in de zoveel maanden en dan bij een feest waar je echt heel erg naar uitkijkt? Ik heb ook een aantal verhalen gelezen van mensen die het gewoon thuis gebruikten, ik kan me daar de lol niet echt van inzien eerlijk gezegd :P.
Echt chill dat je zo uitgebreid reageert op mijn eerste ondoordachte xtc gebruik haha. Ik durf het haast niet te zeggen, maar alles in mij SCHREEUWT gewoon om het weer te gebruiken, om dat gevoel terug te krijgen. Ik kan gewoon nergens anders meer aan denken... is dit normaal?
Het zal zo'n 6-8 weken duren voordat je serotonineniveau weer op peil is, het probleem is echter ook het bombarderen van de serotonine-vrijlatende axonen in je hersenen. Deze zijn in aantallen redelijk verminderd waardoor er minder serotonine is én daarvan ook nog eens minder vrijkomt. De klachten die je erbij noemt komen inderdaad ook vaker voor, zo leer je die rare geintjes vaak wel af. :P Nogmaals, probeer een paar keer per week te sporten, genoeg te slapen en een vast schema aan te houden, zo herstel je het snelst.
De spelregels zijn minimaal 3 maanden tussen gebruik laten én niet meer dan een maximale dosering nemen, dat is totaal 1-1.5milligram per kilo lichaamsgewicht voor vrouwen en 1.5-2milligram per kilo lichaamsgewicht voor mannen, en dit in maximaal 2 doseringen nemen(en niet te lang tussen deze doseringen laten). Daarbij ook geen héle rare dingen doen tijdens feesten, maar dat gaat meer over acute risico's dan over langdurige effecten.
Er zijn heel veel mensen die eerder zweren bij thuis-gebruik dan bij feesten, beiden hebben zo hun voor/na-delen. Een veelgehoord argument is dat mensen vinden dat je door MDMA te weinig van het feest meekrijgt/dat het niet lang genoeg duurt. Ook hoor je vaker dat mensen juist vinden dat het in een thuissetting veel beter tot zijn recht komt.
Over het feit dat je gevoel schreeuwt om weer te gebruiken, dat gevoel is redelijk herkenbaar voor mij (en waarschijnlijk vele anderen hier) en zal met de loop van de tijd wegtrekken. Na een volgende keer gebruik zal het wel 'iets' terugkomen, maar al een stuk minder dan na je eerste 'beste' keer. Gewoon niet aan toegeven en jezelf bezig houden.
