Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoofdpijn bestrijden

Hoofdpijn bestrijden

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
100 mg paracetamol = een flinke dosis in jouw beleving?

Misschien een nulletje vergeten ofzo..
B
BymoLid
Ik heb momenteel knallende hoofdpijn en vrij verkrijgbare apotheekmiddeltjes zoals paracetamol, aspirine en ibuprofen helpen niet (genoeg naar m'n zin). Op zo'n momenten zou ik alles slikken wat die tergende pijn zou kunnen wegnemen. Ik vroeg me af welke stoffen effectief kunnen zijn, zowel farmaceuticals als minder legale dingen, zodat ik volgende keer weet waar ik naar moet zoeken. Ik weiger gewoon die kutpijn te ondergaan als er ongetwijfeld een remedie tegen is, medisch verantwoord of niet.

Als ik bijvoorbeeld half bewusteloos ben door een stevige dosis opiaten (codeïne, morfine,..), ketamine of benzo's, lijkt het mij dat de hoofdpijn ook minder zal zijn. Kan iemand hier zijn kennis of ervaring over delen? Of als er bij de apotheek een middel op voorschrift ligt dat écht helpt, hoor ik het ook graag.
F
FlaffieLid
Probeer een joint...
Je kan beter niet te zware medicijnen nemen ook al is het bijna ondraaglijk... voor je het weet heb je er een nieuw probleem bij.
Voor de 1 helpt een joint hiertegen voor de ander niet... ik zou zeggen probeer het gewoon... is niet zo schadelijk voor je als al die troep die je naar binnen kan slikken
s
speeseendLid
Wanneer Ibuprofen 400 of Paracetamol 500 niet werkt (eventueel in combinatie met elkaar), zou ik de huisarts raadplegen.

Geloof me, Opiaten zijn niet een oplossing voor hoofdpijn, kiespijn etc. Tenminste, zo denk ik er over. Zelf enige tijd Hero gebruikt en tijdens die periode toch Paracetamol of Ibuprofen nodig gehad tegen hoofd- of kiespijn.

Sterkte met die koppijn.

p.s. probeer een paar glazen water te drinken, misschien heb je onbewust te weinig vocht tot je genomen.
b
buzzriderLid
Zet de radio af, zie dat je genoeg slaapt, rook een joint, neem een benzo, ...
die dingen heb ik ook allemaal geprobeerd, ik heb ook veel hoofdpijn en shit zoals dafalgan 1000 enzo doen niks meer dus moet je wel andere manieren zoeken.
Een benzo kan je helpen om eens uit te slapen en kijk dan nog eens als je hoofdpijn minder is, dit gaat nu ook niet van de eerste paar dagen werken denk ik. Wanneer ik hoofdpijn heb rook ik een joint als ik hier de wiet / tijd voor heb :) .
Maar probeer te achterhalen als het probleem te wijten is aan slaaptekort of niet.. teveel stress kan ook een oorzaak zijn (bij mij toch)
a
anoniempjeLid
Zaldiar helpt wel,maar is wel een zware pijnstiller, je kan ze via de dokter verkrijgen of internet, maar als je verslavingsgevoelig bent kan je het beter laten!
v
vogelLid
LSD en Paddo,s werken tegen hoofdpijn

http://www.geocities.com/ouch_nl/Paddestoeltjes.html

Ergotamine is één van de uitgangsstoffen voor LSD,

Ergotamine is een vasoconstrictor die gebruikt werd als aanvalscouperend anti-migraine-middel, waarbij het soms met cafeïne gecombineerd werd. Ergotamine is een van de leden van de groep Ergot-alkaloïden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ergotamine
v
vogelLid
Nowadays Corydalis species are used extensively by practitioners of the traditional Chinese herbal medicine in Asia and the West. Here it is used as a remedy for common pain syndromes [6].
Klik om te vergroten...

http://institut.physiochem.uni-bonn.de/ ... dalis.html

De wortelknol van beide planten wordt al minstens 1200 jaar in de geneeskunde gebruikt als pijnstiller en als middel tegen krampen en stuiptrekkingen. Zelfmedicatie wordt echter afgeraden in verband met de giftigheid van de alkaloïden in de knolletjes.
corydalis solida
corydalis bulbosa (bevat bulbocapnine)
a
acidboyLid
Triptanen...
M
Miss KittinLid
Er gaat voor mij niets boven een flinke dosis (100mg) paracetamol... Het enige middel dat bij mij helpt tegen koppijn.
a
azgazaLid
Ik denk het haast wel, als ik echt ergens pijn aan heb en de pijn is te erg om te slapen neem ik meestal ook gewoon een gram paracetamol, twee van die 500 mg pilletjes dus, dat werkt meestal best goed, mild, maar het werkt wel.
M
Miss KittinLid
Er moest idd nog een 0 achter, sorry vergeten. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."