Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntipsychotica en antidepressiva

Antipsychotica en antidepressiva

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Ik heb hier en daar oude topics gezien waarin mensen 't over antipsychotica hebben. Ook heb ik ze wel'ns tegengekomen in 'done-lijstjes' van forummers. Kortom: ik werd nieuwsgierig. :P
Zijn antipsychotica recreatief te gebruiken? Heeft het voordelen tegenover recreatief gebruik van benzo's en opioïden? Het gaat me voornamelijk om deze 5:
Haloperidol (Haldol)
Risperidon (Risperdal)
Promethazine (Phenergan)
Olanzapine (Zyprexa)
Quetiapine (Seroquel)


EDIT: antidepressiva gaan 't niet worden ben ik inmiddels al achter. :P
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#2
het kan, maar het werkt niet sterk en is heel slecht voor je, misbruik van medicijnen die werken op je geest is echt het stomste wat je kan doen, daarbij kan ik je risperdal helemaal afraden dat is echt chemische troep. rook dan gewoon een joint of slik een normaal pilletje is een stuk makkelijker dan deze troep!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Seroquel heb ik eens voorgeschreven gekregen op recept, ik werd er een zombie van, 2 dagen later had ik het allang gezien ermee.. En niet op een "relaxte" manier zoals bijv benzo's, maar ik kon dus echt verdomme niet denken ervan. Heb na 2 dagen m'n psych gebeld dat ik dat niet meer wil.. Ik kan me in godsnaam niet voorstellen wat er leuk aan kan zijn. Voor mij geen antipsychotica meer..
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#4
donaldduck zei:
het kan, maar het werkt niet sterk en is heel slecht voor je, misbruik van medicijnen die werken op je geest is echt het stomste wat je kan doen, daarbij kan ik je risperdal helemaal afraden dat is echt chemische troep. rook dan gewoon een joint of slik een normaal pilletje is een stuk makkelijker dan deze troep!
Klik om te vergroten...

Haha, ja risperdal is chemische troep, de andere genoemde middelen zijn natuurlijk dacht je? en ketamine, ghb, xtc, cocaine, speed etc etc zijn ook geen chemische troep? een "normaal" pilletje zou beter zijn? wake up! ben t wel met je eens dat je met psychofarmaca niet recreatief moet rotzooien, maar je redenatie rammelt.....
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#5
Helemaal eens met donaldduck en splifftail.

Antipsychotica zijn zware medicijnen voor mensen met zware geestelijke aandoeningen. Een psychose is niet niks. Experimenteren daarmee lijkt mij daarom al levensgevaarlijk zonder regelmatige controles door een arts. Je kunt er ook afwijkingen aan je bewegingsapparaat van krijgen: tardieve dyskenesie genaamd.

Ik zou dus óók de antipsychotica maar van je lijstje schrappen.
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#6
splifftail zei:
donaldduck zei:
het kan, maar het werkt niet sterk en is heel slecht voor je, misbruik van medicijnen die werken op je geest is echt het stomste wat je kan doen, daarbij kan ik je risperdal helemaal afraden dat is echt chemische troep. rook dan gewoon een joint of slik een normaal pilletje is een stuk makkelijker dan deze troep!
Klik om te vergroten...

Haha, ja risperdal is chemische troep, de andere genoemde middelen zijn natuurlijk dacht je? en ketamine, ghb, xtc, cocaine, speed etc etc zijn ook geen chemische troep? een "normaal" pilletje zou beter zijn? wake up! ben t wel met je eens dat je met psychofarmaca niet recreatief moet rotzooien, maar je redenatie rammelt.....
Klik om te vergroten...

Ik kan je uit ervaring vertellen dat af en toe risperdal meer met je hersenen doet dan een lijntje speed, Risperdal zorgt ervoor dat je hersenen veranderen het is voor een persoon die niks heeft echt slopend, de meeste drugs zijn inderdaad slecht maar dat is na een dag weer over, aan deze medicijnen kun je blijvende problemen over houden!
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Wow... :openmouth: Gewoon om de twee maanden ofzo een paar van die pilletjes is echt gevaarlijk?

Ik was natuurlijk niet van plan om ze chronisch te gebruiken. Ik weet dat na lange tijd chronisch gebruik bewegingsstoornissen op kunnen treden. Maar bij zelden gebruik ook? Onregelmatig en heel af en toe zo'n pilletje is dus ook geen goed idee?

En wat is er precies zo kut aan Risperdal in vergelijking met de andere 4? :P
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je het sporadisch gebruikt is er volgens mij niks aan de hand.
Ik heb zelf al seroquel, haldol en risperdal gebruikt en ik heb er niks aan over gehouden.
s
seymourebutesLid
01-01-2024, 00:00
#9
haldol en rispedal is niks aan, ik kan je wel wat haldol opsturen om het te bewijzen.
H
HenkHLid
01-01-2024, 00:00
#10
Seroquel zou ik niet recreatief gebruiken, tenzij je het fijn vindt om knockout te gaan. Ik heb het een tijdje gebruikt en vond het een hel. Ik sliep alleen maar en als ik wakker was voelde ik me heel slap en suf.
Groeten Henk
l
likmekutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ga alsjeblieft niet experimenteren met deze medicatie; het kan - zoals beschreven - behoorlijk heftig aankomen. En netzoals drugs, reageert een ieder anders op (dezelfde) medicatie!

Ik gebruik seroxat, seroquel en zolpidem chronisch en ben een tijdje opgenomen geweest met mensen die verschillende medicatie gebruikten.

Try GHB, veel leuker dan al deze medicijnen dan ook :).
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
HenkH zei:
Seroquel zou ik niet recreatief gebruiken, tenzij je het fijn vindt om knockout te gaan. Ik heb het een tijdje gebruikt en vond het een hel. Ik sliep alleen maar en als ik wakker was voelde ik me heel slap en suf.
Groeten Henk
Klik om te vergroten...

Precies. Ik vind in een psychose zitten nog minder erg dan me als een gedachteloze zombie te voelen.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zelf Risperdal moeten nemen en werd daar knettervaag van, van Zyprexa werd ik alleen maar 10 kilo zwaarder zonder leuke bijwerkingen en nu slik ik noodgedwongen Abilify, een nieuw antipsychoticum. Hij werkt goed tegen psychotische verschijnselen, maar ik merk eerlijk gezegd weinig van leuke neveneffecten. Ik slik ook een antidepressivum, maar daar merk ik verder ook weinig leuks van. Het zijn echt medicijnen, geen drugs. Volgens mij heeft het weinig zin om er mee te experimenteren. Ik merk er in ieder geval weinig leuks van, en ik slik ze toch al een hele tijd dagelijks.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is dus wel erg zwaar spul. Vraag me dan af waarom ze niet in lijst 2 van de opiumwet staan, zoals alle benzo's. :confused:

Maar goed, echt geschikt voor recreatief gebruik zijn ze dus niet. Denk dat ik het voorlopig nog maar even bij m'n benzo's houd. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."