Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKoud zweet XTC

Koud zweet XTC

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Of vraag wat ijs bij de bar en smeer dat over je polsen en achter over je nek :grin: :hearteyes:
b
bertuschLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Klinkt als oververhitting, uiteindelijk breekt het zweet je dan uit en kun je je koortsig gaan voelen. Goed koelen dus op zo'n moment want dat is erg belangrijk! Drink 1 a 2 glazen water/fris per uur en rol bijvoorbeeld met je flesje langs de binnenkant van je onderarmen, daar lopen aderen dichtbij de oppervlakte en koel je snel af.

Draag ook nooit een pet op zo'n feestje, dan kun je ook te weinig warmte kwijt
Klik om te vergroten...

Ik let eigenlijk heel bewust op wat ik drink, ook die avond. Genoeg water maar niet teveel. Was wel meer XTC dan dat ik normaal nam, plus de hitte in die tent (echt bizar) heeft wellicht geleid tot dat koude zweet en arelaxte gevoel. Moet wel zeggen dat ik het goed voelde aankomen, en dus ook goed erop kon reageren (buiten zitten).

Kan je door een hogere dosis sneller oververhitten?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
bertusch zei:
Kan je door een hogere dosis sneller oververhitten?
Klik om te vergroten...

Absoluut! Hoe hoger de dosis, des te sneller je oververhit.
b
bertuschLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daarom goed blijven drinken, bij ons rouleren de flesjes water altijd, omdat niemand nog begrijpt van wie welk flesje is. :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoveel doet drinken ook weer niet voor het afkoelen hoor. :+)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Zoveel doet drinken ook weer niet voor het afkoelen hoor. :+)
Klik om te vergroten...

Dan heeft je lichaam wel weer "brandstof" voor het afkoelen (zweten) en zo lichaamswarmte te verliezen. Maar als je liters lauw water wegwerkt zal een glas meer of minder niet heel veel uithalen ja.

leipebaviaan zei:
bij ons rouleren de flesjes water altijd, omdat niemand nog begrijpt van wie welk flesje is. :P
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: herkenbaar
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inderdaad, je kunt zweten, maar buiten dat vrij weinig. Door koude dranken zal je ook niet verder afkoelen hoor :wink:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Inderdaad, je kunt zweten, maar buiten dat vrij weinig. Door koude dranken zal je ook niet verder afkoelen hoor :wink:
Klik om te vergroten...

Waarom niet? :confused:
Dacht altijd dat dat wel goed werkte als ik het ontzettend warm had
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Omdat je lichaam dan even een koud signaal krijgt, waardoor de lichamelijke verwarming weer aan gaat en je het daarna nog warmer krijgt. :wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dus dat betekent helemaal geen water drinken tijdens XTC gebruik? Dat is juist wat wordt gepropagandeerd tijdens voorlichtings- filmpjes. :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, dat ook niet. Mijn verhaal gaat op voor oververhitting en daar hoef je ook niet persé geen water te drinken, maar geen koud water, eerder lauw-warm.

Je trekt hier weer alles in het extreme door en je vergeet even dat er niet zomaar 'veilig' gebruik is en je iets of helemaal wel, óf helemaal niet moet doen. :P
b
bertuschLid
01-01-2024, 00:00
#13
Laatst met ADE een half pilletje (XTC) erin gegooid (ca. 90 mg) en lekker gaan knallen. Het was nogal heet in die tent (lees: zweet kwam van het plafond) en de vlagen werden nogal heftig. Na even te gaan zitten kwam er weer een goede vlaag en opeens voelde ik me niet heel chill meer, gewoon relaxt gedaan maar toen voelde ik opeens koud zweet op mijn handen en later langs mijn rug. Heeft iemand dit weleens gehad en is het een slecht symptoom, ik werd er wat panisch van. Na half uurtje even chillen voelde ik me weer prima en nog 4 uurtjes doorgeknald, verder top feestje. Ik had deze keer bijna geen alcohol gedronken wat ik normaal wel (met mate) doe.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Klinkt als oververhitting, uiteindelijk breekt het zweet je dan uit en kun je je koortsig gaan voelen. Goed koelen dus op zo'n moment want dat is erg belangrijk! Drink 1 a 2 glazen water/fris per uur en rol bijvoorbeeld met je flesje langs de binnenkant van je onderarmen, daar lopen aderen dichtbij de oppervlakte en koel je snel af.

Draag ook nooit een pet op zo'n feestje, dan kun je ook te weinig warmte kwijt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."