Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartydrugs negatief in het journaal

Partydrugs negatief in het journaal

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
White_LightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste Mensen, Ik heb me zojuist groen en geel geërgerd aan de journaaluitzending van het NPO.
Voor de zoveelste keer bracht men geen objectief en genuanceerd nieuws. Deze keer was er een Servier gestorven t.g.v. een partydrug, Zal wel XTC (MDMA) en/of Speed zijn geweest. Als je de XTC op de juiste wijze gebruikt, n.l. in een dosering tussen 80 mg en 120 mg gebeuren er geen ongelukken. Het slachtoffer zal wel meer gebruikt hebben, omdat hij te weinig voelde (ongeduld)
Zelf was ik in de 60s en 70s een hard druggebruiker van met name (methyl)amfetamine dat ik intraveneus injecteerde. Tussen de 70s en 2013 was ik verslavingtstherapeut en sociaal pedagogisch werker en woonbegeleider. Dus ik denk dat ik wel enige medische expertise heb.
Het journaal vertelt nooit hoeveel doden er zijn gevallen t.g.v. de hard drug Alcohol (gevaarlijker dan Heroine) De meeste die hards hier weten denk ik wel hoeveel ze kunnen gebruiken en hoeveel water er gedronken moet worden. Verder koop het van je vaste dealer die exact weet wat er in de MDMA zit. Come on Let' s Party....BTW ik ben er 62 jaar mee geworden....
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is metylamfetamine? Iets als metylfedinaat (de werkzame stof in ritalin/concerta)? Maar ik denk dat iedereen op deze website het wel met je eens is, hoewel ik het argument dat alcohol ook slecht voor je is, een beetje laf vind, aangezien dat niks rechtvaardigt. Maar like mdmja op facebook, dat is een project van de jongerenafdeling van D66 die onder andere tegen het stigmatiseren van (party)drugsgebruikers is en die verantwoord gebruik probeert te stimuleren.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, je kunt het beste niet al teveel aandacht schenken aan dat soort berichten. De meeste mensen zijn nou eenmaal verstandelijk beperkt en vinden het heel normaal dat ieder weekend mensen overlijden of in het ziekenhuis belanden door een alcoholvergiftiging, anderen doodslaan of doodrijden onder invloed van alcohol of zelf gewond raken of overlijden door domme acties onder invloed van alcohol. Omdat er meer incidenten met alcohol zijn dan met alle andere dingen bij elkaar zijn incidenten met alcohol eigenlijk ook geen nieuws, bij andere dingen gebeurt bijna nooit iets, dus dan is het wel nieuws. Zo wordt het ook heel normaal gevonden dat veel mensen iedere dag de hele dag door aan de tabak zitten en daardoor minder functioneren, al verandert dat intussen wel en die irritante anti-rookreclames van tegenwoordig zijn dan weer nogal kansloos.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan me er zo aan irriteren. De vergelijking met alcohol wordt inderdaad nooit gemaak omdat dat sociaal geaccepteerd is. Echt kansloos!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
(N-)methylamfetamine is methamfetamine oftewel crystal meth. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."