Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe noem je Ritalin op straat?

Hoe noem je Ritalin op straat?

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
TrippyShit zei:
ExceptionalInsight zei:
Is dit een grap? Ja toch?
Klik om te vergroten...
Hij kan toch gewoon geintresseerd zijn? Wat is daar nou mis mee? Hij vraagt toch niet wat je voelt van wc eend snuiven ofzo :confused:
Klik om te vergroten...

Ga je wel kk hard op hoor!
Vooral als je van te voren een dikke snats uitgekookte redbull met de sacharose methode gemaakt neemt!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
TrippyShit zei:
ExceptionalInsight zei:
Is dit een grap? Ja toch?
Klik om te vergroten...
Hij kan toch gewoon geintresseerd zijn? Wat is daar nou mis mee? Hij vraagt toch niet wat je voelt van wc eend snuiven ofzo :confused:
Klik om te vergroten...
Ohja, je hebt gelijk, op de straat spreken ze natuurlijk een andere taal dan binnenshuis
A
ArjanLid
01-01-2024, 00:00
#3
ExceptionalInsight zei:
Ohja, je hebt gelijk, op de straat spreken ze natuurlijk een andere taal dan binnenshuis
Klik om te vergroten...

Tegen het luisterend oor v.d. politie JWT!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gelukkig kijken ze hier niet mee :rolleyes:
Maar ot, ritalin heet gewoon ritalin of evt. rita.. maar het is niet dat je op elke straathoek om ritalin kan vragen zodat dat met sos wel kan. ( niet in maatschappelijke vorm maar qua verkrijgbaarheid)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
ExceptionalInsight zei:
Is dit een grap? Ja toch?
Klik om te vergroten...
Hij kan toch gewoon geintresseerd zijn? Wat is daar nou mis mee? Hij vraagt toch niet wat je voelt van wc eend snuiven ofzo :confused:
Klik om te vergroten...
Ohja, je hebt gelijk, op de straat spreken ze natuurlijk een andere taal dan binnenshuis
Klik om te vergroten...
Ja vaak wel idd.. :P Ritalin is niet het bekendst als recreatieve drug dus het zou dondersgoed kunnen dat het een andere naam zou hebben..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
TrippyShit zei:
Ritalin is niet het bekendst als recreatieve drug dus het zou dondersgoed kunnen dat het een andere naam zou hebben..
Klik om te vergroten...
Ja? Dat lijkt jou logisch? Voor iets dat al niet bekend is ook nog een andere naam verzinnen? Kan hoor..
A
ArjanLid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Ritalin is niet het bekendst als recreatieve drug dus het zou dondersgoed kunnen dat het een andere naam zou hebben..
Klik om te vergroten...
Ja? Dat lijkt jou logisch? Voor iets dat al niet bekend is ook nog een andere naam verzinnen? Kan hoor..
Klik om te vergroten...

Hij bedoelt mogelijk dat het gewoon anders wordt genoemd op straat, en dat het daarom minder bekend is terwijl het middel zelf wel veel wordt verhandeld.

Het heeft cocaïne achtige effecten, en is net zo verslavend (of zelfs erger, toont deze studie) dus het is logisch dat veel mensen het zullen willen gebruiken.

Daarbij is het ook een feit dat het daadwerkelijk verhandeld wordt, en vaak gebruiken ze dan een schuilnaam wanneer je er over praat op straat.

Maar misschien ook niet, omdat het om legale drugs gaat.

Kinder Kakkie / kaka heb ik wel eens van gehoord, maar ik weet niet of dit dé gebruikelijke naam is.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Arjan zei:
ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Ritalin is niet het bekendst als recreatieve drug dus het zou dondersgoed kunnen dat het een andere naam zou hebben..
Klik om te vergroten...
Ja? Dat lijkt jou logisch? Voor iets dat al niet bekend is ook nog een andere naam verzinnen? Kan hoor..
Klik om te vergroten...

Hij bedoelt mogelijk dat het gewoon anders wordt genoemd op straat, en dat het daarom minder bekend is terwijl het middel zelf wel veel wordt verhandeld.

Het heeft cocaïne achtige effecten, en is net zo verslavend (of zelfs erger, toont deze studie) dus het is logisch dat veel mensen het zullen willen gebruiken.

Daarbij is het ook een feit dat het daadwerkelijk verhandeld wordt, en vaak gebruiken ze dan een schuilnaam wanneer je er over praat op straat.

Maar misschien ook niet, omdat het om legale drugs gaat.

Kinder Kakkie / kaka heb ik wel eens van gehoord, maar ik weet niet of dit dé gebruikelijke naam is.
Klik om te vergroten...

Net zo verslavend als coke is in mijn ogen kant en klare onzin.
Net als dat het effect zou hebben vergelijkbaar aan coke, 't is totaal anders.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
zullen we er gewoon maar streetalin van maken en dit topic sluiten?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb je verhaaltje gelezen, maar 2 studies is voor mij te weinig om het te kunnen geloven.
En ik heb zelf veel ervaring met coke en ook met ritalin, en voor mij is coke toch veel verslavender. En dat geld voor 100% van de personen in mijn omgeving die coke en ritalin gebruiken (recreatief gebruik). En nogmaals, het gevoelsmatige effect lijkt echt niet op coke, net als dat speed niet op coke lijkt.
A
ArjanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oom Klaas zei:
Net zo verslavend als coke is in mijn ogen kant en klare onzin.
Net als dat het effect zou hebben vergelijkbaar aan coke, 't is totaal anders.
Klik om te vergroten...

Nee, dat is het niet.

Zie Prof. dr. Jan Buitelaar, hoogleraar psychiatrie aan de Radboud Universiteit Nijmegen bijvoorbeeld in Pharmaceutisch Weekblad:

“Het cocaïneachtige effect van methylfenidaat was al bekend. Methylfenidaat is bij normaal gebruik echter niet verslavend bij mensen omdat het in tegenstelling tot cocaïne lang werkt. De korte, krachtige werking op het dopaminesysteem en de kick die cocaïne geeft, maken deze drug verslavend.”
Klik om te vergroten...

Hij zegt dus dat Ritalin ongeveer gelijk werkt op de hersenen als cocaïne, maar dat het een langdurig effect heeft en het daarom niet verslavend zou zijn. Maar dat laatste is al achterhaald...

http://www.zielenknijper.nl/adhd-medici ... caine.html

Het is dus net zo verslavend, of zelfs erger:

Uit de conclusies kan worden opgemaakt dat Ritalin zich in veel opzichten gelijk gedraagt in de hersenen als cocaïne, daarbij in acht genomen dat het beide psychoactieve substanties zijn, en daardoor gelijkachtige effecten hebben. In sommige gevallen echter had methylpenidate zelfs een grotere impact dan de harddrugs, waarbij het bijvoorbeeld een grotere dosis proteïne expressie opwekte in bepaalde gebieden van de hersenen.
Klik om te vergroten...

Die proteïne expressie is in verband gebracht met het verslavende effect van cocaïne.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, denk ook dat het totaal niet op elkaar lijkt ( heb nog nooit coke gebruikt) maar speed en ritalin lijkt wel degelijk op elkaar. Dus zou het eerder daarmee vergelijken dan met coke.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
'k heb geen ervaring met coke, maar speed en ritalin vind ik alles behalve verslavend.. Ik word er para, ziek, en helemaal brak van. En hartkloppingen.. maar zal voor iedereen anders liggen.
A
ArjanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ok, bedankt voor de tips en info.
A
ArjanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Naar aanleiding van het recente nieuwsbericht dat kinderen in Australië ten minste 25% van al hun pillen doorverkopen aan klasgenootjes vroeg ik mij af hoe Ritalin genoemd wordt op straat? Waar moet je naar vragen indien je op zoek bent naar Ritalin?

Ik heb wel eens gehoord van KaKa (Kinder Kakkie) en kinder snats, maar welke naam wordt het meest gebruikt?

En als je Ritalin gebruikt, hoe doe je dat dan en in welke dosis?

Groet,
Arjan
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Straat namen van Ritalin

Op zoek naar ritalin? :tearsofjoy:

Maar het heet gewoon ritalin,
makkelijk he!

Ik gebruik het af en toe recreatief met een dosis van 50 tot 150 mg.
Maar begin met 50, als dat bevalt kan je altijd verder gaan.
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#17
De rush vind ik ook veeel fijner en chiller aan voelen dan snuiven :) Maarja zelfs dan is de rush de crash echt niet waard. Maar af entoe om wat te leren ist wel leuk. Fijne concentratie :sunglasses:
A
ArjanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Straat namen van Ritalin

Oom Klaas zei:
Op zoek naar ritalin? :tearsofjoy:

Maar het heet gewoon ritalin,
makkelijk he!

Ik gebruik het af en toe recreatief met een dosis van 50 tot 150 mg.
Maar begin met 50, als dat bevalt kan je altijd verder gaan.
Klik om te vergroten...

Moet je het dan verpulveren en snuiven? Of gewoon slikken?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Straat namen van Ritalin

Licht eraan wat je liever doet. Sommige snuiven 't liever anderen slikken het liever.
Ik slik het 't liefste, naar m'n gevoel duurt de rush dan ook langer.
Als je gaat snuiven bedenk je wel dat 1 pil 140mg weegt, het actieve bestanddeel van die 140 is maar 10 mg...de overige 130mg aan bindstoffen neem je dan ook mee je neus in.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rita, ritalin, metfi.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."