Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelatine

Relatine

20 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lorelei zei:
Weet er iemand eigelijk hoe lang rilatine in je bloed blijft?
Ik bn al 2 dagen bezig met rilatine, voor te studeren.
Maar sinds vorige week heb ik een allergische reactie gekregen ( niet vn de rilatine), en nu moet ik morgen naar de dokter voor een onderzoek, dus 9 kansen op 10 een bloedtest.. Weet iemand of ze Rilatine in mijn bloed vinden? Want mijn ouders mogen er absoluut niks van weten!
Klik om te vergroten...
werkt het bij jouw, wtn k heb geen AD(H)D en k heb deze morgen 1,5 pilletje gepakt, en k heb niet echt het iddee dat het werkt
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#2
van ritalin heb ik ook nog nooit echt effect gevoeld, terwijl concerta inderdaad dat vieze neppe opgefokte gevoel geeft..
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fulairyn zei:
van ritalin heb ik ook nog nooit echt effect gevoeld, terwijl concerta inderdaad dat vieze neppe opgefokte gevoel geeft..
Klik om te vergroten...
Wat is concentra? :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
mijaser zei:
Fulairyn zei:
van ritalin heb ik ook nog nooit echt effect gevoeld, terwijl concerta inderdaad dat vieze neppe opgefokte gevoel geeft..
Klik om te vergroten...
Wat is concentra? :)
Klik om te vergroten...

Concerta is ook een medicijn (merknaam) voor ad(h)d.
Zit ook methylfenidaat is maar met een vertraagde afgifte door middel van kleine wax bolletjes.

En dat Fulairyn van ritalin niets voelt en van concerta wel is praktisch onmogelijk, of je nam te weinig ritalin. 't Is dezelfde actieve stof namelijk.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb een tijdje ritalin gebruikt voor mijn studie in 06/07
Veelal crushte ik er één die ik dan opsnoof (dat is veel poeder :rolleyes: ) en slikte ik er iets van twee achteraan.

Ik voelde me altijd lekker, kon me goed concetreren en doorwerken, alleen moest ik geen spelletje gaan doen... want dan was ik 2 uur later og bezig! Met andere woorden, laat je niet afleiden :wink:

Echt iets merkbaars heb ik echter nooit gevoeld.. beetje lightheaded, speedy achtig maar denk toch dat het meer een placebo effect was.
Hoe dan ook, het heeft voor mij wel gewerkt =)
h
heroin91xLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn studie jaar van 06/07
Gebruikte ik telkens met de examen periode 2 relatine pillen van 10mg elks voor het exaam. En 2 na het exaam om verder te kunnen leren voor mijn volgend exaam. Het werkte echt, ik kon me vele beter concentreren op mijn boeken en het leren werd zelfs leuk. Het jaar nadien had ik geen relatinebron meer. En besloot speed te gebruiken als vervangmiddel van relatine. (heb me laten vertellen dat dit dezelfde werking had). En inderdaad haalde ik in het jaar van 07/08 schitterende punten. Maar dan dit jaar. Besloot ik mijn jaar af te maken zonder relatine of speed. Want de speed takelde me altijd wel af tijdens de examen periode en omdat speed echt wel leuk en verlavend werd. Het is zo spotgoedkoop... Enja, ik merkte het aan mijn punten dat ik geen speed/relatine gebruikte dit jaar. De 2 jaren ervoor was ik de "genie" van de klas. En nu... Maar een gematigde leerling met veel moeite. Maar mijn laatste examens voor dit jaar die dinsdag beginnen zullen weer met speed zijn, waardoor ik weer een Genie zal zijn :rock:

Greetz Piet
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat het gezuiverde amfetamine zou zijn is natuurlijk onzin. Methylfenidaat is een 'medicijn' tegen ad(h)d. Je kunt inderdaad die pilletjes crushen en snuiven en dat zou een speedy effect geven.

Dit hoort natuurlijk wel bij pharma's, niet bij speed :þ
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
relatine ken ik niet maar speed is ook spotgoedkoop, dan kun je beter speed kopen, dat is gemaakt om op te spacen...
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo
IK weet eig niet of dit hier thuishoord??
Maar ik heb zo op de bijsluiter van mijn broer zijne relatine gelzen wat de gevolgen kunnen zijn en die lijken echt wel heel hard op die van speed, en ik heb ook a hore zeggen dat relatine gezuiverde speed is, is hier iets van waar?
Als ik nu bevoorbeeld heel veel van die pilletjes naarbinnen steek gaat het dan een ongeveer hetzelfde effect geven?? Ze zijn toch spotgoedkoop.. :)
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#10
ExceptionalInsight zei:
Dat het gezuiverde amfetamine zou zijn is natuurlijk onzin. Methylfenidaat is een 'medicijn' tegen ad(h)d. Je kunt inderdaad die pilletjes crushen en snuiven en dat zou een speedy effect geven.

Dit hoort natuurlijk wel bij pharma's, niet bij speed :þ
Klik om te vergroten...
En als je er nu gwn belachelijk veel ineemt? :)
Maar relatine staat ook onder de categorie amfetamines...staat zo toch in mijn eigen boek van Biologie :grin:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja het is een amfetamine, net zoals meth ook een amfetamine is..

maar net zoals Psilocybine( werkzame stof in paddo's ) en LSD alletwee triptamines zijn, is het effect wel degelijk anders.

Ritalin (of in belgie: relatine , dus) is Methylfenidaat (chemische naam: methyl 2-fenyl-2-(2-piperidyl)acetaat) en is dus gewoon een heel andere stof dan speed/amfetamine (chemische naam: 1-fenylpropaan-2-amine).
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#12
en als je ''gewoon belachelijk veel inneemt'' kan je je voorberreiden op een rusteloze ervaring, waar je te opgefokt bent om iets te ondernemen (zelf geen ervaring maar ik ga af op anecdotisch bewijs a.d.h.v. trip reports op erowid: http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Pharms_Methylphenidate.shtml )
L
LoreleiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weet er iemand eigelijk hoe lang rilatine in je bloed blijft?
Ik bn al 2 dagen bezig met rilatine, voor te studeren.
Maar sinds vorige week heb ik een allergische reactie gekregen ( niet vn de rilatine), en nu moet ik morgen naar de dokter voor een onderzoek, dus 9 kansen op 10 een bloedtest.. Weet iemand of ze Rilatine in mijn bloed vinden? Want mijn ouders mogen er absoluut niks van weten!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lorelei zei:
Weet er iemand eigelijk hoe lang rilatine in je bloed blijft?
Ik bn al 2 dagen bezig met rilatine, voor te studeren.
Maar sinds vorige week heb ik een allergische reactie gekregen ( niet vn de rilatine), en nu moet ik morgen naar de dokter voor een onderzoek, dus 9 kansen op 10 een bloedtest.. Weet iemand of ze Rilatine in mijn bloed vinden? Want mijn ouders mogen er absoluut niks van weten!
Klik om te vergroten...
Ga maar uit van een weekje. Als ze er niet specifiek naar zoeken zullen ze het niet vinden.
L
LoreleiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo lang?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lorelei zei:
Zo lang?
Klik om te vergroten...
Als je het op safe wilt spelen. Ik denk dat het er na 2-3 dagen wel uit is.
L
LoreleiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ok, bedankt!
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#18
timmaniac zei:
en als je ''gewoon belachelijk veel inneemt'' kan je je voorberreiden op een rusteloze ervaring, waar je te opgefokt bent om iets te ondernemen (zelf geen ervaring maar ik ga af op anecdotisch bewijs a.d.h.v. trip reports op erowid: http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Pharms_Methylphenidate.shtml )
Klik om te vergroten...
Het is dus eigelijk hellemaal geen leuke ervaring?
Hoeveel moet je dan nemen?
Is het effect hetzelfde als je het snuift?
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#19
als je het snuift heb je minder nodig voor zelfde effect, wel sneller uitgewerkt. recreationeel lijkt ritalin me niet zo interessant, ik zal het eerder gebruiken om bijvoorbeeld een dag als een bezetene aan mijn studie te leren ofso, als ik het zou gebruiken... en dan moet je niet veel nemen. niet meer dan 20/30 mg lijkt mij zo...

Allemaal speculatief en gebaseerd op dingen die ik heb gelezen op internet of tijdens studie, zelf geen ervaring...
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#20
timmaniac zei:
als je het snuift heb je minder nodig voor zelfde effect, wel sneller uitgewerkt. recreationeel lijkt ritalin me niet zo interessant, ik zal het eerder gebruiken om bijvoorbeeld een dag als een bezetene aan mijn studie te leren ofso, als ik het zou gebruiken... en dan moet je niet veel nemen. niet meer dan 20/30 mg lijkt mij zo...

Allemaal speculatief en gebaseerd op dingen die ik heb gelezen op internet of tijdens studie, zelf geen ervaring...
Klik om te vergroten...
Dus het is zeker niet om te gebruiken voor dezelfde reden als je speed gebruikt? :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."