Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te nemen in XTC comedown?

Wat te nemen in XTC comedown?

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
x
xFakeIDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

van het weekend mijn eerste keer XTC gehad. Dit was SUPER :mrgreen:
Het is dus zeer voor herhaling vatbaar, maar aangezien ik het effect van afgelopen weekend wil behouden zal ik 3 maanden pauze's nemen tussen gebruik.

Nu is mijn vraag echter of jullie een (smart)drug weten welke een oppeppend/euforisch gevoel geeft?

Ik ben onder andere MDNX Nitro, Kolanoot, Lemon X en de Happy caps tegengekomen.

Mijn vraag is of deze drugs serotonine verbruiken, wat ik dus niet wil in mijn come-down periode.
Weet iemand anders misschien iets om nu en dan in deze drie maanden te gebruiken?

Thx!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn ervaring is dat al die herbal shit en happy caps enzo niet de moeite zijn. Het effect is zo miniem dat je moet zoeken naar de effecten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bijna alle smart-drugs werken óf héél weinig óf zijn niet zo 'herbal' als hun naam lijkt te zijn, maar bevatten rare research-chemicals.

Het enige smartshop-product dat een stimulant voor moet stellen en waar ik over te spreken ben is Kanna. Een zuivere stimulant is dit echter zeker niet en zal je ook niet brengen wat je van XTC kent. :)
x
xFakeIDLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke dat is duidelijk, die "smart" producten zijn de moeite niet echt waard.
Na een tip van een vriend ben ik me aan het inlezen over 4-fmp nu heb ik twee vragen:

- Als je 3 maanden wacht tussen xtc gebruik zul je bijna geen gewenning aan xtc krijgen. Wat als ik de eerste keer XTC neem, 1.5 maand later 4-FMP, weer 1,5 maand later XTC, 1.5 later 4-fmp.... Etc, etc.

Zou ik dan ook gewenning krijgen, of is het zo dat gewenning aan xtc niets te maken heeft met 4-fmp?

Vraag 2: Wanneer is het serontoninepeil weer op het oorpsronkelijke peil na xtc gebruik?


thx! :grin:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
- Als je 3 maanden wacht tussen xtc gebruik zul je bijna geen gewenning aan xtc krijgen. Wat als ik de eerste keer XTC neem, 1.5 maand later 4-FMP, weer 1,5 maand later XTC, 1.5 later 4-fmp.... Etc, etc.
Klik om te vergroten...

Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik dacht dat 4-FMP ook voor een gedeelte op je serotonine spiegel werkt. In ieder geval is die 3 maanden regel belangrijk om na te streven!

Wanneer is het serontoninepeil weer op het oorpsronkelijke peil na xtc gebruik?
Klik om te vergroten...

De algemeen aangenomen theorie is dat na 3 maand je serotonine peil weer op zijn oorspronkelijke hoogte zit. Dit heeft natuurlijk ook te maken met het feit hoeveel je dropt. Als je 3 achterover kletst duurt het uiteraard langer voordat je spiegel weer hersteld is. Drop je echter een halfje, dan zit je al gauw weer op het oude niveau.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je serotonine is flink uitgeput na xtc-gebruik (ook na een kleine dosis omdat MDMA heel lang in je bloed blijft zitten), en het duurt ongeveer een maand voordat je voorraad dan weer voor het belangrijkste deel is aangevuld. Als het puur om de serotonine zou gaan zou je dan dus weer xtc kunnen nemen. Xtc veroorzaakt echter ook hersenschade, en na drie maanden is die schade voor het belangrijkste deel hersteld, zodat je dan weer kunt nemen. Als je nog aan het herstellen bent en je neemt 4-fmp, dan zit dit je herstel natuurlijk in de weg, aangezien 4-fmp (hoogstwaarschijnlijk) ook wel hersenschade veroorzaakt.

Eens in de zes weken gebruiken en afwisselen tussen xtc en 4-fmp lijkt mij dus niet houdbaar op lange termijn. Misschien als je er acht weken tussen laat, maar dit soort beweringen zijn niet echt onderbouwd. Het beste kun je je gewoon aan de driemaandenregel houden met serotonine verbruikende drugs, lijkt mij het veiligst. Zelf doe ik dat ook terwijl ik overgestapt ben op 4-fmp, just to be safe. Wel heb ik sterk het idee (dit is niet wetenschappelijk onderbouwd) dat je veel beter 4-fmp dan xtc kunt nemen als het om (hersen)schade gaat.

Dus, kijk maar wat je doet :wink:
x
xFakeIDLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil jullie ten eerste allemaal hartelijk bedanken voor jullie hulp.
Voor mij is het dus duidelijk; gewoon 3 maanden pauze tussen de serotonine verbruikende drugs. Dus niet elke 1.5 maand wat anders.

Dit is tevens een reden waarom ik me voor dit forum heb ingeschreven; better safe than sorry.


Thx! :grin:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
WAt je een keer zou kunnen doen als je een avondje lekker wil dansen. Is een lage dosis 2CB. Kan ik ook lekker op bewegen en dansen maar je moet het wel een beetje sturen. Je voelt vermoeidheid een stuk meer dus verwacht geen XTC vibe. Je wordt er wel vrolijk van maar je serotonine wordt er niet echt door aangesproken geloof ik.

Ik heb gister nog heerlijk vrolijk en energiek gedanst voor paar uurtjes op 2 sleutelpuntjes pep. Ook geen XTC (maja niks zo lekker als XTC) maar wel lekker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."