Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede keer X, gaat het nu wel goed?

Tweede keer X, gaat het nu wel goed?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk niet dat ik zelf het risico had gelopen als hij de vorige keer een epileptische aanval had gekregen van niet extreem veel (200mg). Als hij het echt wilt doen zou ik gaan voor een lage dosering, niet bijnemen, stroboscopen vermijden, goed eten en drinken. Eventueel een anti-convulsant in de mix gooien, maar ik durf niet teveel te zeggen over mogelijke interacties en of dit je effect niet verpest.
H
HausaWausaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Zoals sommigen van jullie misschien weten, heeft mijn maat vorige keer een epi aanval gehad tijdens Life in Color o.i.v. xtc. Nu willen wij het op Koningsdag nog een keer doen, het festival is overdags/ 's avonds. Nu zitten wij beiden na te denken of hij het gewoon nog een keer kan doen. Hij voor zijn eigen, en ik omdat ik toch een beetje verantwoordelijk ben, tegenover zijn ouders etc. en zelf ook gewoon het gevoel heb dat ik dat ben, als we samen op stap gaan.

Nu wou ik vragen of we het nog een keer kunnen doen, zonder dat hij in soortgelijke situaties belandt. Hij had toen totaal ongeveer 200-250mg op, 1 1/4 paarse magneetjes in ieder geval. Na 3/4 nam hij op bijna het einde van de avond nog een keer een halve in een keer in, en zo'n 20 minuten later ging hij naar de grond. Alles is toen goed afgelopen, gelukkig. Maar hoe groot is de kans dat het weer gebeurt? Zijn er, behalve zorgen voor meer zout etc. in ons lichaam, andere dingen die hij kan doen/ik hem kan laten doen om te zorgen dat het nu wel goed gaat?

We zouden het graag nog eens een keer beleven, en dat het dan gaat zoals het hoort. Laatste keer was trouwens begin december, er zit dus bijna 5 maanden tussen.

Het is echt een super vet festival, met een line up die echt 15/10 is, we gaan dus sowieso al, maar of we aan de prethaak (bier) gaan hangen, of een triptegel ( :xtc: ) in onze keel gooien, zitten we nog aan te twijfelen, graag zouden we natuurlijk nog een keer aan de x gaan, maar als dit afgeraden wordt voor hem, hebben we weinig keuze, we willen namelijk graag op ons eigen houtje heelhuids thuiskomen, niet net zoals de vorige keer, dat ik weer tandenknarsend vroeg waarom mijn moeder niet stopte voor al die rare mensen bij het zebrapad, terwijl we op de snelweg reden. :wave:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet natuurlijk niet het gewicht van jou en je vriend, maar ik heb sterk de indruk dat hij gewoon teveel heeft genomen. ging het voor de rest van de avond (voor dat laatste halfje) wel goed? Als je het wil proberen zou ik het gewoon doen en het aan de rustige kan houden. 1,5 mg per kg lichaamsgewicht zou ik aanhouden en gewoon niet meer nemen. Wat ook misschien verstandig is om gewoon kwartjes te nemen, i.p.v. halfjes.

Verder je je er niet te druk om maken, en zeker niet gaan denken: ''straks gaat het fout''.
gezonde spanning hoort er natuurlijk bij, maar als het te gek wordt kan je beter gewoon gaan kantelen (bier) en niet aan de pillen gaan.
H
HausaWausaLid
01-01-2024, 00:00
#4
kokosmakroon900 zei:
Ik weet natuurlijk niet het gewicht van jou en je vriend, maar ik heb sterk de indruk dat hij gewoon teveel heeft genomen. ging het voor de rest van de avond (voor dat laatste halfje) wel goed? Als je het wil proberen zou ik het gewoon doen en het aan de rustige kan houden. 1,5 mg per kg lichaamsgewicht zou ik aanhouden en gewoon niet meer nemen. Wat ook misschien verstandig is om gewoon kwartjes te nemen, i.p.v. halfjes.

Verder je je er niet te druk om maken, en zeker niet gaan denken: ''straks gaat het fout''.
gezonde spanning hoort er natuurlijk bij, maar als het te gek wordt kan je beter gewoon gaan kantelen (bier) en niet aan de pillen gaan.
Klik om te vergroten...


Ik weeg om en na bij de 95. Hij een kilo of 85. Het gebeurde wel echt op het toppunt, zeg maar. Op dat moment waren de stroboscopen het felste/snelste van de hele avond, en stonden we er maar een paar meter vandaan. Dit keer verstandiger om dan gewoon zo ver mogelijk er vandaan te staan, en dat hij er gewoon niet op probeert te letten/in probeert te kijken? Voor de rest van de avond ging het perfect, behalve na dat halfje. Hij ging als een speer zei die tegen me, en stond te malen als een idioot. Misschien verstandiger voor hem om gewoon rond de 100-130mg te blijven?

PS: Kantelen, toevallig als antwoord op mijn "prethaak"? Harry Jekkers gekeken toevallig? :tongueout:

Fool zei:
Ik denk niet dat ik zelf het risico had gelopen als hij de vorige keer een epileptische aanval had gekregen van niet extreem veel (200mg). Als hij het echt wilt doen zou ik gaan voor een lage dosering, niet bijnemen, stroboscopen vermijden, goed eten en drinken. Eventueel een anti-convulsant in de mix gooien, maar ik durf niet teveel te zeggen over mogelijke interacties en of dit je effect niet verpest.
Klik om te vergroten...

Anti-consulvant, tegen zo'n aanval bedoel je? Kan wel eens kijken of die vrij te krijgen zijn, en of het te combineren is met x. Goed eten en drinken gaat nu sws wel gebeuren, ook meer sportdrankjes etc. Vorige keer alleen maar water natuurlijk. Beetje stom maar sportdrankjes waren peperduur...

De kracht van de stroboscopen neemt naar mate je verder weg staat ook af toch? Of hij zou misschien ook een zonnebril op kunnen doen, of werkt dit niet echt?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anti-convulsant is gewoon een type medicatie, bijvoorbeeld een benzodiazepine. Maar ik durf echt niet te zeggen of een benzo+XTC uberhaupt niet teveel afdoet aan het effect.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb wel eens vernomen dat een zonnebril daar wel tegen helpt ja. En zoals je zelf ook al zegt: verder weg staan helpt ook. Als je daar ook nog eens de lagere dosis en betere drankjes bij rekent heb je kans dat het deze keer wel goed gaat.

Echter, zou ik persoonlijk het risico niet nemen denk ik, je weet namelijk nooit wat er nou gaat gebeuren en of al die maatregelen echt helpen.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je komt die musicislife ook werkelijk waar in elke bericht tegen. :P
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
leipebaviaan zei:
Je komt die musicislife ook werkelijk waar in elke bericht tegen. :P
Klik om te vergroten...

Haha echt hè, ben ondertussen ook over de 500 berichten heen :grin:

Jubileum vieren met de df-meeting

Enige kans dat ik daar een presentje voor zou kunnen krijgen Smartie? (No drugs, want je mag hier niet handelen :tongueout:)
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#9
HausaWausa zei:
kokosmakroon900 zei:
Ik weet natuurlijk niet het gewicht van jou en je vriend, maar ik heb sterk de indruk dat hij gewoon teveel heeft genomen. ging het voor de rest van de avond (voor dat laatste halfje) wel goed? Als je het wil proberen zou ik het gewoon doen en het aan de rustige kan houden. 1,5 mg per kg lichaamsgewicht zou ik aanhouden en gewoon niet meer nemen. Wat ook misschien verstandig is om gewoon kwartjes te nemen, i.p.v. halfjes.

Verder je je er niet te druk om maken, en zeker niet gaan denken: ''straks gaat het fout''.
gezonde spanning hoort er natuurlijk bij, maar als het te gek wordt kan je beter gewoon gaan kantelen (bier) en niet aan de pillen gaan.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Ik weeg om en na bij de 95. Hij een kilo of 85. Het gebeurde wel echt op het toppunt, zeg maar. Op dat moment waren de stroboscopen het felste/snelste van de hele avond, en stonden we er maar een paar meter vandaan. Dit keer verstandiger om dan gewoon zo ver mogelijk er vandaan te staan, en dat hij er gewoon niet op probeert te letten/in probeert te kijken? Voor de rest van de avond ging het perfect, behalve na dat halfje. Hij ging als een speer zei die tegen me, en stond te malen als een idioot. Misschien verstandiger voor hem om gewoon rond de 100-130mg te blijven?

PS: Kantelen, toevallig als antwoord op mijn "prethaak"? Harry Jekkers gekeken toevallig? :tongueout:

Een zonnebril helpt inderdaad, en verder zou je maatn iet meer dan 140 mg moeten nemen. Af en toe gaan zitten kan ook wel iets schelen om een beetje tot rust te komen, heb ik uit eigen ervaring gemerkt. Genoeg drinken. Vaak is het zo dat je trip een beetje ups en downs heb, vooral aan het begin. Dan moet je niet meteen bijpakken, maar gewoon als je zeker weet dat het effect echt aan het afnemen is. En voor de rest gewoon genieten en je niet te druk maken :grin:

ps; Harrie Jekkers is een pracht vent :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."