Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiclofenac EG retard

Diclofenac EG retard

36 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb ze heel lang gebruikt en noooit iets van gevoeld ja last v mn maag ik had 100 mg tabletten dus nee niet recreatief!

ben er na 10 jr ineens heftig allergisch voor geworden ec hte troep vind ik het..
M
MrEkoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toen ik een paar jaar geleden mijn amandelen liet verwijderen, gaf men mij een doosje met "Diclofenac EG retard 75mg" mee. Slim als ze waren gaven ze mij de orale versie mee in plaats van zetpillen. Omdat ik zo goed als niets doorgeslokken kreeg, heb ik daar nog véél van over. Aangezien ze binnenkort vervallen, vroeg ik me af of ze recreationeel te gebruiken zijn, en zo ja, in welke dosis?
M
MIssJayLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aan Diclo heb je echt niks als je dat recreatief wil gebruiken. Het is gewoon een goed pijnstiller, ik heb dezelfde, maar verder merk je er helemaal niks van. En mocht je het toch willen proberen, en meerdere tabletten tegelijk willen gaan nemen, dan neem ook maar gelijk iets voor je maag, want dat is het enige waar je echt wel iets van zult merken :P . Maar voor de fun hoef je ze echt niet te proberen.
De datum zegt overigens niks, ze werken evengoed nog ook al is de datum op de verpakking allang verstreken. Werkt hooguit ietsje minder, maar dat hoeft niet eens persé.

Groet, MJ
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben het oneens met je antwoord...ook ik heb Diclofenac liggen, voor mijn rugklachten. Toen ik vorige week 's morgens vroeg de pijn weer voelde opkomen op mijn werk, nam ik er dan ook meteen ééntje...op nuchtere maag, 's morgens om 6.30. Was binnen een half uur/uurtje echt helemaal suf en viel bijna in slaap :openmouth: Ben door mijn vrouw opgehaald, en om een uur of 2 's middags was ik weer helder :grin: Oja, had alleen wat chocolade op, ongeveer samen met het medicijn......(jaja, 's morgens om 6.30 ja, ik ben nou eenmaal gek op chocolade)


het zal natuurlijk per persoon verschillen, maar je kunt er dus wel duidelijk loom van worden :grin:

Hemi
M
MrEkoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou zeggen, ik test het eens, maar ik ben op't moment erg verkouden, dus dat zou een vertekend beeld geven, denk ik.
Toch bedankt voor de repliek.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben het met 3970 eens hoor !

Ik had ook gehoord van meerdere dat het alleen een pijstiller was. Maar toen ik een keer tabletjes met 50mg kon krijgen eens getest en ik word er echt wel lekker lam van. Btje benzo achtig zonder de geestelijke effecten.

Als je het recreatief wil gebruiker, verpoeder de pil dan want de bouw van retard pillen is zo gemaakt dat ze steeds een beetje van de stof los laten. Dat zal het recreatieve effect verminderen.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
Placebo....placebo....placebo.....

Mooi woord voor de onzin die soms op dit forum verkocht wordt.

Blijf gewoon bij echte middelen met farmacologische aangrijpingspunten.
Placebo zorgt voor de verkoop in smartshops....placebo zorgt voor kruidentuintjes van Klazien en goed verkocht boeken.

Placebo zorgt voor het effect van antidepressiva bij mensen die een normaal menselijk dipje hebben.

Placebo zorgt voor pubers die zich dronken voelen na het drinken van alcoholvrij bier op schoolfeesten.

Neem drugs of neem gewoon geen middelen.

Zoek een vriend uit....merk 20 pillen. Verdeel ze onder elkaar.... vertel wat je voelt......nadien zoek je uit wat je eigenlijk genomen hebt.

Als het resultaat verbluffend is....laat het me weten.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
3970 zei:
Jaja, bij mij was het vast en zeker een placebo-effect...je weet duidelijk waar je het over hebt. :wave:
Klik om te vergroten...

Alsof iemand een effect op basis van placebo kan herkennen als placebo.
Effect is effect.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
ArieKanariE zei:
tis trouwens inderdaad de pest voor je maag :wave:
Klik om te vergroten...

Precies...en daarom reageerde ik (misschien iets te fel) op de post van 3970.

Drugs neem je om het goede effect. Alle middelen hebben bijwerkingen. Ook drugs hebben bijwerkingen.
Maar ik ben wel in de overtuiging dat je op zijn minst moet afvragen of de bijwerkingen opwegen tegenover de gewenste werking.

Diclophenac is beter onderzocht dan welke illegale drug dan ook.

Ik ben van mening dat je niet moet experimenteren met stoffen die zoveel bijwerkingen hebben zoals diclophenac t.o.v. hun vermeende werking zoals de posts op dit forum.

Ik blijf bij mijn stelling: als je het effect van drugs wilt.....neem dan drugs......als je medicijnen neemt....neem dan medicijnen waarvan de werking uitvoerig onderzocht is en kies of je het risico de moeite waard vindt.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#10
ik denk eerlijk gezegd ook dat het meer placebo effect is dan daadwerkelijk lam zijn ...

diclofenac natrium is volgens mij een NSAID en op zich kun je die bijvoorbeeld wel lekker mengen met benzo's zodat beide middelen dan net wat sterker zijn in hun afzonderlijke werking.

Maar suf worden van een 50 mg tabletje die ook nog eens gereguleerde afgifte (retard) heeft ? .. lijkt me echt stug .. misschien bij een paar van de zwaardere versies die niet retard zijn ....

tis trouwens inderdaad de pest voor je maag :wave:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psilo zei:
Placebo zorgt voor het effect van antidepressiva bij mensen die een normaal menselijk dipje hebben.
Klik om te vergroten...

Gast ga je informeren voordat je hier onzin uit komt kramen

:wave:
M
MIssJayLid
01-01-2024, 00:00
#12
ArieKanariE zei:
Maar suf worden van een 50 mg tabletje die ook nog eens gereguleerde afgifte (retard) heeft ? .. lijkt me echt stug .. misschien bij een paar van de zwaardere versies die niet retard zijn ....

tis trouwens inderdaad de pest voor je maag :wave:
Klik om te vergroten...

Dat bedoel ik maar :grin:
Heb de afgelopen dagen veel van deze tabletten geslikt vanwege tandproblemen, maar suf? Noppes! Zou fijn geweest zijn, dat had ik tenminste kunnen slapen :wink:

:wave:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor mijn rugpijn (linksonder, lijkt vanuit de heup te komen) hebben ze wel nut, ze verlichten de pijn vaak wel enigzins. Maar ook maar enigzins. De rugpijn gaat bij mij echter vaak net zo plotseling weg als dat hij gekomen is.....
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ArieKanariE zei:
Maar suf worden van een 50 mg tabletje die ook nog eens gereguleerde afgifte (retard) heeft ? .. lijkt me echt stug .. misschien bij een paar van de zwaardere versies die niet retard zijn ....
Klik om te vergroten...


Het was geen 50, maar 75. En als ik een pijnstiller neem, verwacht ik dat de pijn mindert, niet dat ik suf word. Een placebo voldoet aan een bepaalde verwachting die je ervan hebt, ik had dus inderdaad kunnen "denken" dat de pijn minder werd, maar ik had geen ander effect verwacht. Dus géén placebo effect, wijsneuzen. Het werd trouwens ook door een arts bevestigd, dat deze bijwerking vaker voor kwam.(ook al is het redelijk zeldzaam)
M
MIssJayLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klopt inderdaad, bij de mogelijke bijwerkingen staat ook dat in zeldzame gevallen ook slaperigheid voorkomt.
Maar heb je er als pijnstiller wel iets aan gehad? Ik vind nl. zelf dat ze best goed helpen tegen bepaalde soorten pijn, maar voor mijn (helaas chronische :( ) rugpijn helpen ze helaas niet voldoende.

Groet,
MJ
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spor zei:
Psilo zei:
Placebo zorgt voor het effect van antidepressiva bij mensen die een normaal menselijk dipje hebben.
Klik om te vergroten...

Gast ga je informeren voordat je hier onzin uit komt kramen

:wave:
Klik om te vergroten...

Ik informeer me voldoende.
Misschien wat zwart-wit gesteld. Maar er zijn veel onduidelijkheden met betrekking tot de werking van antidepressiva.
Beroepsmatig weet ik best wat van medicijnen kan ik zeggen.
Ga je met onderstaande links maar eens bezig houden, ofwel informeren. :wave:


http://medicine.plosjournals.org/perlse ... 50045&ct=1
http://www.huisartsenkliniek.nl/placeboeffect.htm (over antidepressiva)
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/39299538/
http://clubconfabula.blogspot.com/2008/ ... acebo.html
http://content.nejm.org/cgi/content/full/358/3/252
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Psilo zei:
Ik informeer me voldoende.
Misschien wat zwart-wit gesteld. Maar er zijn veel onduidelijkheden met betrekking tot de werking van antidepressiva.
Klik om te vergroten...

Veel onduidelijkheden mbt tot de werking van antidepressiva? Maar jij bent beter geïnformeerd, want jij weet wel hoe het zit?

Psilo zei:
Placebo zorgt voor het effect van antidepressiva bij mensen die een normaal menselijk dipje hebben.
Klik om te vergroten...
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psilo zei:
Ga je met onderstaande links maar eens bezig houden, ofwel informeren. :wave:
Klik om te vergroten...

Ik heb de links vluchtig over gelezen, maar wat mij vooral duidelijk is, is dat er wat ongepubliceerde studies zijn waaruit blijkt dat er gevallen zijn waar een placebo verbetering blijkt te brengen (overigens alsnog minder als de daadwerkelijk AD) en vervolgens zeggen ze dat dit slechts lichte gevallen betreft, en dat ergere gevallen van depressie die wel vooruitgang boeken met echte AD, geen vooruitgang boeken met een placebo.

Dat is waar het steeds min op meer op neerkomt... Het maakt voor mij niet meer duidelijk als dat er bepaalde mensen zijn op wie een placebo AD ook effect heeft. Maar ik had niet anders verwacht, bij iedere medicatie zijn er denk ik wel mensen die het voornaamste effect hebben van placebo. Maar daarvoor zijn er nog altijd veel meer mensen die écht baar hebben bij het effect van de werkende stof.

Behalve dat ik zelf aanzienlijke vooruitgangen merk met mijn AD gebruik, heb ik voor ik begon me goed ingelezen en ook veel research gedaan. Heb geen zin om alle links op te zoeken, maar het is ook niet mijn taak om jou te overtuigen ofzo :)

Al met al ben ik het zeker niet eens met de stelling zoals je hem daar hebt neergezet. Als je het al zo gaat bekijken ben ik voor mezelf genoeg bewijs dat het werkt.

Verder no fence natuurlijk

En as for diclofenac; die wat ik had waren 50mg, niet retard. Misschien was is het een placebo... Misschien ben ik zeldzaam...Misschien is het iets anders, maar keer op keer als ik ze neem (zeer sporadisch, bijna nooit eigenlijk) word ik er weer lichamelijk zeer lam van.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Jaja, bij mij was het vast en zeker een placebo-effect...je weet duidelijk waar je het over hebt. :wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diclofenac is van oorsprong alleen een pijnstiller, maar je kan er ook heel suffig van worden. Dus als je dat zoekt is het recreatief te gebruiken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."