Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp ik zit met een hoop vragen

Help ik zit met een hoop vragen

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lees je eens in over veilig gebruik van XTC, dan zul je ook tegenkomen dat er wordt aangeraden om 3 maanden pauze te houden tussen elk gebruik. :wink:
L
Lid 122429Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
Lees je eens in over veilig gebruik van XTC, dan zul je ook tegenkomen dat er wordt aangeraden om 3 maanden pauze te houden tussen elk gebruik. :wink:
Klik om te vergroten...

Beantwoord gewoon mijn vragen en ga geen rare uitspraken doen.
3 maanden regel is bij mij bekend dus ik hoef daar verder niks over te weten.
Vervolgens heeft dat niks te maken met wat er bij mij is gebeurt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, het klinkt gewoon alsof je jezelf bang hebt gemaakt en daardoor lichtelijk ik paniek raakt, daarnaast teveel doordanst waardoor je het extra warm krijgt. 22 graden is niet achterlijk warm voor een uitgaansgelegenheid, maar zo nu en dan je rust nemen is natuurlijk wel aan te raden.

En dat van die 3 maanden is helemaal geen rare uitspraak, als je die er niet tussen houd krijg je simpelweg gewoon eerder last van bijwerkingen (wazig zijn, oververhitting). Het zou me verbazen als dat er helemaal los van staat, lijkt me eerder een combinatie van factoren. (te frequent, geen pauzes?, jezelf een beetje in paniek praten).

En nee, het is niet verstandig om over een maand weer XTC te gebruiken, amfetamine is misschien een beter optie, maar het hangt allemaal van je eigen voorkeur af.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pinteriges zei:
Fool zei:
Lees je eens in over veilig gebruik van XTC, dan zul je ook tegenkomen dat er wordt aangeraden om 3 maanden pauze te houden tussen elk gebruik. :wink:
Klik om te vergroten...

Beantwoord gewoon mijn vragen en ga geen rare uitspraken doen.
3 maanden regel is bij mij bekend dus ik hoef daar verder niks over te weten.
Vervolgens heeft dat niks te maken met wat er bij mij is gebeurt.
Klik om te vergroten...
Op deze manier denk ik niet dat je veel antwoorden gaat krijgen eerlijk gezegd. Je hebt nog mazzel dat Fool alsnog je vragen beantwoord.

Persoonlijk heb ik niet veel toe te voegen aan wat Fool al gezegd heeft. Het is echt niet heel gek dat je amper een week na eerder gebruik niet echt een fijn effect ervaart. XTC trekt je serotonine voorraad leeg en die zal niet in een weekje weer aangevuld zijn. Daarnaast is zo vaak gebruiken ook nog heel slecht voor je hersenen. Het is natuurlijk heel aanlokkelijk om vaak XTC te gaan doen aangezien het heel erg lekker is. Maar het speciale gaat er heel snel af als je het te vaak gebruikt en dat zal daarna nooit meer terugkomen, ook niet als je later alsnog de 3 maanden regel gaat toepassen.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dat het effect een stuk minder plezierig was kan je best toeschrijven aan het feit dat je maar een pauze ertussen hebt gehad van anderhalve week. in zo een korte tijd is je serotonine gewoon nog niet aangevuld en zijn de positieve effecten van xtc een stuk minder en nemen de minder plezierige bijwerkingen een grotere rol in.

daarnaast denk ik ook inderdaad dat je jezelf een slecht gevoel hebt aangepraat door te denken aan die rode duiveltjes, ik kan me heel goed voorstellen dat als je zo denkt dat je dan geen goeie trip gaat krijgen.

wat ikzelf een fijn alternatief vind voor xtc is 4FA, echter zou ik je aanraden om je daar ook over in te lezen. 4FA verbruikt namelijk ook wel wat serotonine, weliswaar in veel mindere mate dan xtc.

daarnaast wil je nog een tip geven, regel je xtc langer van te voren en laat deze testen. (geldt overigens voor al je drugs naar mijn mening) dan weet je zeker dat je geen vervuilde pillen krijgt en dan hoef je je daar dus ook geen zorgen over te maken en kan je jezelf dat slechte gevoel eigenlijk niet aanpraten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Wat deed ik verkeerd?

Ik sta er zelf keer op keer van versteld hoe enorm krachtig het geloof in bepaalde gedachten kan zijn. Je kan iets helemaal je eigen werkelijkheid maken door er in te geloven, dus ik denk ook dat dat rode duiveltjes verhaal hier sterk in meespeelt.

Pinteriges zei:
Ik probeer xtc en vind het helemaal geweldig ik heb urenlange praatkick en heb toen de hele nacht met een vriend buiten gezeten ook liefdesgevoel enorm aanwezig al was het niet zon goede vriend.
Klik om te vergroten...
Deze uitspraak zegt misschien veel meer dan je zou denken. Echte liefde kent geen goede/slechte vrienden, het 'geeft' onvoorwaardelijk. Dit onderwerp is iets waar ik op het moment erg veel mee "bezig" ben. De kracht van vriendschap/liefde heeft imo letterlijk niets te maken met je verleden met iemand. De realiteit kan zijn dat je vriendschap met iemand die je nog nooit eerder hebt ontmoet sterker is dan de vriendschap met iemand die je al 15 jaar kent. Maar zelfs al is dat onze ervaring, toch komen we weer terug naar onze gedachten die ons zeggen dat het verleden (met iemand) belangrijk is. :P
L
Lid 122429Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel erg bedankt iedereen!

Ik ga met dat festival dan toch maar iets anders proberen...
Ben nog even aan het zoeken naar de opties :tongueout:

Met vriendelijke groet, pinteriges
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alles is al gezegd maar ik meot toch even zeggen dat je voor iemand die om hulp vraagt behoorlijk onbeleefd reageert. Be a gentleman dude!! mensen proberen je te helpen. en als je 10% het verstand had van Fool dan had je beter geweten.

Peace out
L
Lid 122429Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat deed ik verkeerd?

Goeieavond mensen,

Ik heb afgelopen week XTC gebruikt voor de tweede keer in mijn leven.
Ik heb veel ervaring met drank wiet en hasj vervolgens ook nog speed lachgas en truffels gebruikt.

Hier mijn verhaal,

Ik probeer xtc en vind het helemaal geweldig ik heb urenlange praatkick en heb toen de hele nacht met een vriend buiten gezeten ook liefdesgevoel enorm aanwezig al was het niet zon goede vriend.

Vervolgens wil ik het een tweede keer maar dan met mijn vriendin, dus ik regel xtc. Deze tweede xtc ervaring was ongeveer 1-1.5 weken later.

Ik had blauwe boksbeugeltjes bestelt maar kreeg ipv de boksbeugeltjes rode vosjes in mijn hand geduwt, ik had toen geen idee wat het was en had al verhalen genoeg gehoord over de dodelijke rode duiveltjes.

Al aangekomen bij een bankje buiten beslissen we de xtc pil in te nemen dit was rond 01:00 snachts, vervolgens deed de pil niet veel (we hadden beide een kwartje genomen). Vervolgens gingen we bij een kennis van me binnenzitten (deze betekent veel voor me en geeft er niks om wat ik doe als het maar veilig gebeurt) dus wii naar boven en daar een tweede kwartje ingenomen dit was rond 02:15.

Na het tweede kwartje kreeg ik een soort energieboost maar ook een soort raar gevoel alsof alles waziger werd maar ook niet helemaal. Mijn vriendin raad aan muziek op te zetten en te genieten en dansen. Het was binnen 22+ graden. Na +- 20 minuten dansen besef ik dat het helemaal niet goed gaat en ik geef dit duidelijk aan. (Tot dit stuk zit ik ook constant in gedachte dat de pillen rode duiveltjes kunnen zijn en dodelijk kunnen zijn). Ik voelde toen aan mijn hele lichaam en mijn hele lichaam was enorm heet dus echt super warm. Ik zeg tegen mijn vriendin dat ik moet douchen ik had dit namelijk gelezen dat je dat moest doen als je te warm werd.

Na het douchen nog steeds een raar en warm gevoel maar minder erg. Na 10 minuten was alles weer terug we gingen snel naarbuiten want daar was het veel koeler, ik woon op het boerenland en die nacht stond alles vol met mist. Ik belde de ambulance op om zeker te zijn dat ik niet oververhit was geraakt. Ik heb vervolgens 7 minuten met de ambulance gepraat en ze zei omdat ik nog steeds goed kon praten en nog bewust was ik gewoon niet moest denken aan slechte dingen die konden gebeuren en gewoon moest genieten. Mijn vriendin had nog veel energie (voor haar was het de eerste keer) maar we hebben toch besloten om naar huis te gaan en te playstationnen. Dat ging goed ik merkte er niets meer van. Na op het einde sex te hebben gehad zijn we gaan slapen.

Dit alles was misschien wel de vervelendste gebeurtenis ooit omdat ik dacht dat ik dood ging...
Ik ga 20 augustus naar het festival pukkelpop en verblijf daar ook op de camping. Mijn vraag is nu kan ik nog xtc gebruiken, en zal dit wel goed gaan...??? Als ik op pukkelpop xtc zouu nemen zal er 1 maand tussen mijn gebruik zitten. Als xtc een slecht plan is welke drug is dan fijn om te gebruiken om de hele nacht los te gaan? En is het normaal om op een festival te blowen?

Alvast bedankt voor alle reacties!
Super fijn dat jullie willen helpen!
Mvg, anonymous
L
Lid 122429Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Modknip , dubbele post. Met 3 berichten is "goedkeuring" niet meer nodig.
Welkom!


Ga nu slapen , zal morgen even antwoorden nu moe van een lange dag.

Zzz :)
L
Lid 122429Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Thanks voor de snelle reactie!
Nouja lang verhaal, ik dacht laat ik duideijk zijn in een verhaal in een keer! :tongueout:

Greetzz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."