Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC hoelang niet gebruiken?

XTC hoelang niet gebruiken?

11 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm. Oke zou je advies graag willen opnemen. Maar als ik het dus goed begrijp, als ik geen 3 maand wacht, dan gaat dus het euforische gevoel ook sneller weg? Wat zou een goede vervanger zijn om thuis af en toe te gebruiken om lekker te spacen? Iets wat niet wat zwaar verslavend werkt ofzo. Haal liever ook niet wat door m'n neus heen
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dus afgelopen zaterdag voor het eerst XTC gehad. Het was echt geweldig en ik heb besloten om dit vaker te doen. Maar ik wil niet snel tolerantie op bouwen. Ook vond ik het euforische gevoel echt heerlijk en wil ik dit zo lang mogelijk behouden. Ik had eigenlijk in de planning om het over 6 weken nog een keer te doen, en daarna in de kerstvakantie dus dat is zoon 2 maand. Wat vinden jullie hiervan?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#3
6 weken kan voor 1x best wel. 2 maanden ook maar belangrijk is wel om daarna wel de 3 maanden aan te houden. Het gevaar van één keer binnen 6 weken te gebruiken is dat je gaat denken dat het best kan.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Als je dat speciale gevoel van MDMA zo lang mogelijk wilt behouden doe je er echt goed aan om direct met de 3 maanden regel te starten. En bovendien qua dosering niet over de 1 a 1,5mg per kg te gaan. Ga je het te vaak doen en neem je teveel dan zal het speciale gevoel van MDMA helaas snel verdwijnen en wanneer het speciale er eenmaal af zal dat ook nooit meer zo terugkomen. Het lijkt nu lastig om zo iets bijzonders zo weinig te doen, maar je zult jezelf er op de lange termijn echt mee belonen.

Toen ik er destijds mee begon wist ik nog niet van de 3 maanden regel helaas, en na een half jaar minstens elke maand gebruikt te hebben is het speciale gevoel nooit meer terug gekomen helaas. Nu doe ik het nog hooguit 3 keer jaar en is het nog steeds leuk, maar zeker niet meer speciaal helaas.
Klik om te vergroten...

De 1 a 1.5mg regel is helaas de eerste keer al verbroken. Aangezien ik 1 en een kwart heb genomen en ze 240mg per waren. Heb alleen geen dipje gehad, zit er eigenlijk aan te denken om die 6 weken dan maar uit te stellen naar 3 maand. Is er nog een ander iets waarmee xtc vergelijkbaar is? Haal liever geen dingen door m'n neus heen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je dat speciale gevoel van MDMA zo lang mogelijk wilt behouden doe je er echt goed aan om direct met de 3 maanden regel te starten. En bovendien qua dosering niet over de 1 a 1,5mg per kg te gaan. Ga je het te vaak doen en neem je teveel dan zal het speciale gevoel van MDMA helaas snel verdwijnen en wanneer het speciale er eenmaal af zal dat ook nooit meer zo terugkomen. Het lijkt nu lastig om zo iets bijzonders zo weinig te doen, maar je zult jezelf er op de lange termijn echt mee belonen.

Toen ik er destijds mee begon wist ik nog niet van de 3 maanden regel helaas, en na een half jaar minstens elke maand gebruikt te hebben is het speciale gevoel nooit meer terug gekomen helaas. Nu doe ik het nog hooguit 3 keer jaar en is het nog steeds leuk, maar zeker niet meer speciaal helaas.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ligt er een beetje aan waar je naar op zoek bent.

Als je gewoon energie en een opgewekt humeur wil hebben is pep/speed bij uitstek geschikt.

Wil je echt dat verliefde gevoel..? Ja, dat wordt lastig. De reden dat je de 3 maanden regel in acht moet nemen is namelijk dankzij je serotoninereceptoren. Die worden helemaal aan gort gereten als je xtc gebruikt en het duurt nu eenmaal een tijdje voor deze weer hersteld zijn.... Laat dit nu net de receptoren zijn die het verliefde gevoel dat je van xtc krijgt genereren.

Je hebt RC's als 4-fmp en 6-apb die dichter in de buurt van xtc komen dan speed, maar ook deze werken op je serotonine.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#7
De reden dat ik het over 6 weken graag wou doen, is omdat kameraden van mij het dan ook voor het eerst gaan doen, en wil deze ervaring graag met hun delen. Ik had ook voor mijzelf opgesteld om eigenlijk 3 maand te wachten per keer, maar dit kwam er nu dus tussen.. Ik vraag mij dan af, is het echt super erg voor dat euforische gevoel om het nu voor een keer 6 weken te doen en dan daarna 2 maand wachten (kerstvakantie. Vanaf het nieuwe jaar blijf ik mij ook houden aan die 3 maanden regel. Ongeacht er een fantastisch festival komt, dan moet ik maar kiezen, thuis of het festival. Ik eet trouwens wel veel fruit. Had gelezen dat bananen goed waren voor serotonine herstel. En daar eet ik wel een tros per week van op.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ja sommige soorten eten zit meer L-Tryptofaan is wat weer wordt omgezet in 5-htp en uiteindelijk in serotonine, dit kan ervoor zorgen dat je voorraad serotonine weer iets sneller op peil is. Maar wat er ook gebeurt is dat je je serotoninereceptoren beschadigt. het herstel van deze receptoren duurt gewoon 3 maanden. Je moet dus niet denken door bijvoorbeeld 5htp te gaan slikken dat je dan maar vaker xtc kan gebruiken en je niet aan die regel hoeft te houden.

om op je vraag terug te komen, als je na je eerste keer weer na 6 weken gebruikt zal het waarschijnlijk nog steeds erg bijzonder voelen, en met kerst ook nog wel maar het is eigenlijk gewoon niet goed voor je. Je gunt je hersenen dus geen tijd om volledig te herstellen.

Ik zou het je eigenlijk moeten afraden om het over 6 weken weer te doen, gewoon zodat je 2maanden + er tussen houdt en je dat special gevoel zo lang mogelijk kan ervaren.
ik zelf heb het op een gegeven moment een half jaar ongeveer 2x per maand gedaan, met ook wel een periode waarin ik elk weekend gebruikte. Het speciale is er daardoor nu echt vanaf... Als ik nu gebruik is het gewoon niet meer zoals toen ik het net ontdekte..

iemand anders hier op het forum vergeleek xtc gebruik ook met een strippenkaart, je hebt een bepaald aantal stempels op de kaart waarop xtc nog heel bijzonder is. je kan ervoor kiezen om deze strippenkaart in een jaar op te maken, of je kan hem uitrekken over 5 jaar...

ik snap je gevoel heel goed, maar hou het speciaal en wacht.. het wachten wordt beloond :wink:

The choice is yours..
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kan is een keer kijken naar 2C-B. heb er zelf nog geen ervaring mee maar hoor/lees wel van mensen dat ze dat een redelijk geschikte vervanger vinden. zelf vind ik keta erg leuk voor thuis maarja dan moet je gaan snuiven..
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik hoorde van mensen ook 4fmp. Maar ik weet dat dit ook serotonine gebruikt. Maar gebruikt dit minder serotonine dan x? En wat zijn de effecten ervan? Zijn deze hetzelfde als x?
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#11
4F verbruikt ook serotonine maar wel in mindere mate als xtc. Het geeft niet hetzelfde effect. Over het algemeen zegt men dat het een beetje tussen speed en xtc in zit, maar meer neigt naar speed. Wat ook logisch is aangezien het een amfetamine is.

lees even het topic Alles over 4fmp door in het Research Chemical subforum zou ik zeggen, daar staat veel al uitgelegd erover.

ikzelf vind 4f opzich ook wel leuk, je blijft een stuk helderder en het energieke overheerst meer. daarnaast heb je lekkere tintelingen door je hele lichaam. enige nadeel is dat je pas na 12-14 uur kan slapen...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deze vragen kun je allemaal zelf opzoeken. Ik zou tussen elk XTC gebruik 3 maand houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."