Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNLD en dextromethorfan

NLD en dextromethorfan

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou dxm zowiezo afraden...
u
user4867Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hallo allemaal,

ik heb een vraagje, mijn vriendin en ik willen binnenkort een keer dextromethorfan gaan nemen (DARO retard capsules open maken en de bolletjes erin fijnstampen), maar er is misschien een probleem.

Mijn vriendin heeft een aandoening die heet NLD, NLD is een vorm van autisme. Nu vroegen we ons af, kan deze aandoening in combinatie met dextromethorfan zorgen voor problemen? Want deze aandoening zorgt er namelijk ook voor dat zij bijvoorbeeld nooit pado's kan nemen. De kans op een psychose is namelijk veel groter dan bij een ander persoon.

alvast bedankt. :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
DXM zou ik dan maar niet nemen, het werkt dissociatief en kunnen gelijke problemen geven als de paddo's.

Al ken ik wel een aantal mensen met autisme die zonder problemen DXM/ paddo's hebben genomen, maar het blijft altijd een extra groot risico dat er iets fout gaat. Als je het doet, doe het dan eerst heel licht qua dosering, better safe than sorry.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad wat hij zegt .... ik zou het je niet aanraden, brengt toch wat teweeg in haar koppie wat niet goed is voor een autist
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Autisme is er in zo veel vormen en die verschillen bij elk persoon ook nog eens zo verschrikkelijk sterk. Autisme of een ASS zegt zo goed als niks over of de persoon in kwestie 'veilig' zou kunnen trippen of niet. Dit ligt volledig aan de persoon. De persoon kan wel ongeschikt zijn voor het trippen ten gevolge van Autisme of ASS, maar dan net zo goed als een persoon die geen Autisme of ASS heeft en gewoon niet de geschikte persoonlijkheid of karakter heeft.

Jij kent je vriendin beter dan ons. Als je weet wat haar problemen en zwakke punten zijn & je even goed rondleest, moet je samen met haar zelf de beslissing maken of het verstandig is of niet. Ik heb zelf een lichte vorm van pdd-nos en heb nooit problemen gehad met trippen, na 15x en verschillende andere middelen. Het hangt af van de persoon, niet van de stoornis. Wel kan de stoornis de persoon zo gevormd hebben dat deze niet geschikt is voor psychedelische middelen zoals ik al eerder zei. Bekijk samen met haar wat voor persoon ze is, de problemen, zwakke punten, lees goed over trippen hier op het forum bijvoorbeeld en trek samen de conclusie.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#6
cropp zei:
Ik zou dxm zowiezo afraden...
Klik om te vergroten...
Mja, het is een van de weinige dingen die mij totaal niet trekt.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit onderwerp mag naar de farmaceutische drugs...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."