#1
Er wordt (al dan niet ongegrond) beweerd dat een gram MDMA leukemie kan genezen. Een gram MDMA is veeeel te veel maar er zijn genoeg mensen die dit gedaan hebben, dus blijkbaar overleef je het wel, en hoogstwaarschijnlijk is het risico (op de dood) onder gecontroleerde omstandigheden niet groot. Wel is zo'n dosis erg neurotoxisch. Maar wat denk je nou wat erger is, eenmalig een gram MDMA nemen met het gevolg dat je wat hersenschade hebt en je dus een jaar (zo schat ik) geen drugs mag nemen die op je serotonine werken, of een chemokuur, waar je zo doodziek van wordt dat zelfs je haren gaan uitvallen. Zoals je snapt is dit een retorische vraag, en aangezien dit een retorische vraag is, geloof ik er niets van dat een gram MDMA echt leukemie geneest, waarschijnlijk is er veel meer nodig.Tekzor668 zei:ooscaar zei:Ja, een gram MDMA is natuurlijk een erg grote dosis maar onder gecontroleerde omstandigheden veel minder onveilig dan een chemokuur, lijkt mij.
Een overdosis MDMA is toch gelijk aan een chemokuur? 1 gram lijkt me ook duidelijk overdoseren volgens de recreatieve normen.
Er is nog veel werk aan de winkel alvoor dit onderzoek met een geniaal besluit en product kan afgerond worden.
Inderdaad is zo een overdosis MDMA ook een vorm van chemokuur te noemen, omdat je eigenlijk de ziekte uit de lichaam probeert te doden op hele agressieve, niet-selectieve wijze. Chemokuur is gewoon de bestrijding van kanker met chemische middelen/medicijnen.