Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje aan Benzo fans ofte veslaafden

Vraagje aan Benzo fans ofte veslaafden

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Benzo's zijn gewoon de bom! :hearteyes:
Om te slapen is temazepam 20 met bijv. diazepam 10 een goede combo = inslaper + doorslaper.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind je vraag dat gesteld wordt vaag.
Imovane is de merknaam van Zopiclon, 1 van de Z-Drugs. De Z-Drugs is een serie slaapmiddelen die 'inslapers' worden genoemd. Ze helpen je om IN te slapen, terwijl Benzo's vooral worden gebruikt om door te slapen. De Z-medicatie is nochtans gelijkaardig als Benzo's want ze werken op dezelfde receptor. Het enige verschil is dat ze een korte werking hebben en ook een meer hallucinerende bijwerking hebben dan Benzodiazepines.

Benzodiazepines worden gebruikt om in een soort van roes te komen. Men neemt ze dus in en probeert wakker te blijven. Ze geven je een 'high' gevoel, maar soms wordt het ook als een dronken gevoel beschreven. Het high gevoel noemt men benzo-high. Men kan het niet vergelijken als wiet-high want het is toch nog steeds iets uniek.

Ik hoop dat je iets bent met deze info.
Je kan altijd dit lezen:
viewtopic.php?f=25&t=27559
daar staat ook info over Benzodiazepines.
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou ik heb gisterenavond omdat ik merkte dat als ik na het nemen van drie bommetjes weer nachtje door zou doen , dat het dan niet zo'n leuke nacht had geweest.
Dus besloot ik een uurtje nadat ik me laatste bommetje Pep van pakweg 150 mg - 200 mg het toch maar rustig aan te doen en eventueel gewoon te gaan slapen.
Natuurlijk is dit een onmogelijke opdracht om dit zondere enige kalmeringsmiddelen t e doen , normaal drink ik dan een sixpack halve liters leeg maar aangezien deze niet in huis is heb ik maar drie pilletjes (7,5 mg per pilletje) van m'n ma haar Imovane naar binnen te werken en ik moet zeggen het was wel een redelijk goed gevoel want ik kan me niet eens herinneren wat er na 0:00 gebeurt is , ben dus blijkbaar als een blok in slaap gevallen en dit na drie bommetjes speed van minstens 150 mg per bommetje :grin:
Wat ik me wel meen te herinneren is dat ik een enorme evenwichtstoornis had , dus recht lopen was er niet bij terwijl ik geen druppel alcohol heb aangeraakt gisteren.

Nu is mijn vraagje aan jullie Benzo fans , ook al heb ik niet echt een Benzo genomen aangezien Imovame geen benzodiopaten bevat , is de werking vermoed ik wel hetzelfde. Dus wat vinden jullie dan zo vet aan middel waar je licht duizelig van wordt , evenwichtsstoornisen ,krijgt en er zo kalm en rustig van wordt dat je gewoon in slaap valt. Er is toch ook totaal geen euforische rush of trip?
Voor mensen met een slaapstoornis of die moeilijk kunnen inslapen is het zeker een goed medicijn maar zie niet in dat de gemiddelde jongeman of jongevrouw zich hiermee hoeft bezig te houden. Soms hoor ik het zelfs van dat 16 jarige gozers enz. hiervan gebruik maken , recreatief dan. Dan denk ik wtf?! Op zo'n jonge leeftijd zou je juist iets oppepends en opkickends willen gebruiken om al je energie kwijt te spelen en niet Benzo pillen slikken waar je suf en wazig van wordt met als resultaat dat je een soort van winterslaap aan het doen bent en in de zomer geniet van een verlengde siësta .

Maar Benzo's zijn top voor bv oudere mensen die meestal moelijk hun slaap kunnen vatten , mensen van alle leeftijden met slaapstoornissen , mensen met depressie's etc.
Ik ben dan wel niet een goed voorbeeld aangezien ik het dan weer gebruik om door de Speed weer geen nachtje door te moeten doen maar gewoon ook me bed inkruip , beetje om de neveneffecten van het middel te onderdrukken :P
Maar ik wil gewoon nog met een gezonde strakke kop de dag doorbrengen en niet als een stijfgesnoven of stijfgedropte gozer door de dag gaan die soms dan nog geregeld paranoide en té alert is .

Greets,
NorthEnglishGabber aka Gabberkopje
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ik er vet aan vind? Nou ja ik hou wel van een beetje rust. Het is al druk genoeg in mijn hoofd :tearsofjoy:. Begrijp me niet verkeerd, een pil XTC vind ik ook heerlijk. Maar ik ben toch al gauw iemand die meer van het psychedelische of rustgevende houd. Smaken verschillen :grin:.

Overigens vind ik een paar biertjes met een goede benzo combinatie HEERLIJK. Ik word er zielsgelukkig vind, de euforie vloeit dan door mijn aderen heen. En het verschilt natuurlijk per benzo, maar als ik recreatief bezig ben met benzo's dan kies wel diegene waar je niet lam van word. Lekker rustig in je hoofd, maar nog wel energie in je lichaam om te doen wat je wilt.

En het slappe gevoel in je ledematen wat je van benzo's krijgt vind ik gewoon heerlijk :hearteyes:.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Handig ook om te besluiten dat je wil slapen een uur na je laatste bom.
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Benzo's zijn leuk tot je niet meer kan slapen zonder.

En de rebound anxiety is ook fucking irritant, zeker als je in de eerste plaats nooit anxiety-issues had en de benzo's enkel recreatief (maar wel regelmatig) gebruikte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."