Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPharma uppers?, speed-kater?

Pharma uppers?, speed-kater?

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neem aan dat je er wel een kater van krijgt, mischien niet zo ziek als speed, maar als je lichaam geen energie heeft van zichzelf en je neemt dat chemisch dan zul je altijd wel kut voelen de volgende dag.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste,
Een vriendin van me zit aan de bron van veeeeeel goeie pharma dope, maar ze kent er niet zo erg veel van, tijdens onbewaakte momenten op het werk raakt ze zonder moeite de ziekenhuis apotheek binnen. Nu ben ik al wel wat gewoon qua downers zoals benzo's en opiaten/opioden.

Nu vroeg ze zichzelf af of er iets bestond om lekker actief te zijn, ik noemde er een paar op zoals ritaline en concerta. Persoonlijk heb ik het nog nooit gedaan en wel om 1 reden/vraagstelling.

Heb je van die middelen ook de welbekende speedkater?

(ik gebruik nooit meer speed want 2 weken extreem depressief rond kruipen, daar heb ik echt geen zin meer in, en ik denk die vriendin van me ook niet)
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mja, maar dan in de vorm van moe of slapjes, niet dat heel je brein in de war is, ik doel dan op serotonine en dopamine...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan het merken van ritalin of concerta (de uppers onder de medicatie) maar je kan het niet echt een kater noemen en al helemaal niet vergelijken met een pepkater.
Warning: als ze haar snappen kan ze move :wink:
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon, ik heb het nu een paar keer gedaan, telkens 2 van 36mg. Geen speedkater of iets dergelijks, kvind het heerlijk :) (ik heb heeeeel veel last van een speedkater, soms 2 weken aan een stuk)
Maar wel een verslavend goedje, de tweede dag van de 5 dagen gebruik zat ik al bij de dokter, om te vragen of ik er geen voorschrift voor kreeg, hij lachte me uit :) achteraf gezien wel logisch, maar ik stond zo strak dat ik het niet kon laten.
Nee voor mij is het de beste drug, tis een drug waar je voordelen uit haalt.
Wel weer jammer dat je snel een tolerantie opbouwt, depressief van kan worden en wat nog allemaal. :( zo jammer :tongueout:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Methylfenidaat vind ik wel een behoorlijke kater geven, net zo vervelend als de coke kater...maar daar heb ik gewoon veel last van.
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gebruik zelf regelmatig Concerta ( en dan het time-release gedeelte er af gehaald)

En nee ik heb geen speed-achtige katers. Het zijn drugs met een bijsluiter. En alleen werkzame stof en dus geen rotzooi toegevoegd. :grin:

Wel is het zo dat ik met Concerta op kan blijven zuipen. Op de avond zelf gaat dat dus prima, echter de dag erna, heb je wel gewoon de kater die hoort bij de hoeveelheden drank die je de nacht ervoor hebt genuttigd. :P

Beeeb
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat bedoel je met het time-release gedeelte erafhalen? Is het de "schil" eraf halen, of echt een gedeelte van de pil weghalen, want ik heb gezien dat aan de binnekant er 2 "compartimenten" zitten, ééntje met bruin grof poeder en de andere met een geel poeder.
f
freakyparanoidLid
01-01-2024, 00:00
#9
1.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#10
Had u als adhd "patient" last van speedkaters? Want ik neem nooit nog speed, die katers waren bij ondraaglijk. Bij gebruik van methylfenidaat of mdma poeder heb ik daar totaal geen last of andere bijwerkingen.
By the way, had u voor 2 jaar terug al een vermoeden dat je adhd had, want speed gebruiken en rustig worden... dan moest er toch een belletje gaan rinkelen, niet?
o
overalennergensLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan niets zeggen over een eventuele speedkater aangezien ik nog nooit speed heb gebruikt.

Wat ik wel kan zeggen is, dat als ik veel Ritalin heb gesnoven, ik toch wel een dipje krijg als het allemaal uit begint te werken. Als ik maar genoeg neem komt een deel van de euforie die ik bij coke merk ook wel met Ritalin naar boven. Dus ook de dip die ik na coke ervaar. Met dip bedoel ik een algeheel nerveus gevoel, een raar gevoel in me borst, negatieve affectie over dingen die ik die avond heb gedaan of over dingen die ik de volgende dag moet gaan doen. Dit is echter wel een stuk minder dan na een nacht flink aan de coke.
f
feyenoord1908Lid
01-01-2024, 00:00
#12
hallo allemaal...


ik weet niet of ik hiervoor in het goede forum zit, kwam erop tercht via google met depresiviteit en coke gebruik....

het zit als volgt.... sinds dit jaar gebruik ik met enige regelmaat ( om de twee weken ongeveer) coke met vrienden tijdens het uitgaan... vaak is die avond zelf helemaal top het probleem is echter dat ik me de twee weken erna zooo ontzettend kut voel....ben heel de dag door echt ontzettend verdrietig heb geen zin om te werken slaap slecht benchararijnig en kortaf.... :cry:

Het meeste erge vindt ik nog dat ik tegen mijn moeder en broertjes moet liegen ik lig dan heel de zondag middag op bed... zij willen dan wat gaan doen maar er komt niets uit mijn handen... ''ík voel me niet zo lekker' zeg ik dan vorige keer stond mijn kleine broertje toen met een glas jus dórange bij me bed dattie zelf had uitgeperst en vroeg wat ik allemaal nog nodig had enzovoort... tranen stonden in me ogen en ik kon achteraf wel janken.... het is namelijk zo dat ik een vrij drukke baan heb en door de weeks hun bijna niet zie dan blijven dit soort momenten helemáál door je hoofd spoken met een ontzettend depressiief gevoel als gevolg.

De laatste keer dat ik coke heb gebruikt was vorige week zaterdag maar ik voel me nog steeds zo ontzettend kut.. kan iemand mij misschien helpen of heeft tips voor mij?

bedankt
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi,

Welkom op het forum.
Je had beter een nieuwe post gemaakt dit past er eigelijk niet zo heel goed tussen. Maar ik denk dat hier al vele post over zijn gemaakt.

Wat je beschrijft is echt normaal, ik denk dat iedereen zich hier wel kan in terugvinden, zelf heb ik zo'n depressieve kater het hardst met speed en ietsje minder met coke, maar wat je zegt is volledig normaal, verdrietig, schuldgevoelens, angstig. Ik weet niet hoe ver het met je kennis staat omtrent wat er precies gebeurt in je lichaam wanneer je gebruikt, maar het komt er simpel weg op neer dat je alle "feel good" stoffen in je hersenen op hebt gebruikt na het nemen van coke, die moeten terug aangemaakt worden en dan is alles terug okidoki :)
Het is kut, maar volledig normaal.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
gewoon zelde kater met dexamfetamine...ritalin kater word je helemaal niet blij van
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja ik denk dat dat het meer is, het verschilt ook per middel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."