Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNaltrexon en agressie

Naltrexon en agressie

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sinds 2 weken slik ik Naltrexon (daarnaast ook seroquel en paar x per week oxazepam). Sinds ik de naltrexon slik kan een enorm agressief gevoel in mij opkomen. Niet constant, maar het lontje is wel heel erg kort. Iets wat ik van nature helemaal niet heb.

De arts zegt dat dit niet van de naltrexon kan komen, de apotheker daarentegen zegt dat dit wel degelijk van de naltrexon kan komen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo Arizona

Is het gevoel dat je hebt echt aggressie of kan je het ook vergelijken als nervositeit?
Ik heb even opgezocht van de bijwerkingen van dit middel en ik kwam het volgende tegen:
"BIjwerkingen die soms optreden zijn: Slaapstoornissen, onrust, nervositeit en angstgevoelens."
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Agressie is niet hetzelfde als nervositeit...

Aan wat ben je verslaafd ? Aan opiaten of aan alcohol ? Want naltrexon is een typisch geneesmiddel dat gegeven wordt bij een verslaving aan een van die twee om de behoefte te verminderen. Mischien dat je van het afkicken agressief wordt ?
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben aan beide verslaafd. Maar heb al 4 maanden geen alcohol meer gedronken, opiaten en andere middelen nu 15 dagen zonder. (het enige dat ik nog doe is blowen)

het gevoel is echte agressie, heb soms het gevoel dat ik de boel wel helemaal kort en klein kan slaan, gelukkig kan ik me beheersen. Maak ook ruzie op straat, nou dat is echt niets voor mij, ik ben met recht een held op sokken :wink:

Kan natuurlijk komen omdat ik 2 weken geen dope gebruik nu. Alleen toen ik voor de eerste keer ging afkicken (Januari was dat) had ik niet van die agressieve gevoelens en had toen ook nog geen naltrexon. Heb er echt last van, het voelt heel vervelend en ken mezelf zo niet. Heb afgesproken met arts dit nog 2 weken aan te kijken, want de hang naar dope is wel iets vermindert en daar valt ook wat voor te zeggen natuurlijk :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Arizona zei:
Ben aan beide verslaafd. Maar heb al 4 maanden geen alcohol meer gedronken, opiaten en andere middelen nu 15 dagen zonder. (het enige dat ik nog doe is blowen)

het gevoel is echte agressie, heb soms het gevoel dat ik de boel wel helemaal kort en klein kan slaan, gelukkig kan ik me beheersen. Maak ook ruzie op straat, nou dat is echt niets voor mij, ik ben met recht een held op sokken :wink:

Kan natuurlijk komen omdat ik 2 weken geen dope gebruik nu. Alleen toen ik voor de eerste keer ging afkicken (Januari was dat) had ik niet van die agressieve gevoelens en had toen ook nog geen naltrexon. Heb er echt last van, het voelt heel vervelend en ken mezelf zo niet. Heb afgesproken met arts dit nog 2 weken aan te kijken, want de hang naar dope is wel iets vermindert en daar valt ook wat voor te zeggen natuurlijk :wink:
Klik om te vergroten...

Hmm, je zit in een vrij lastige situatie, ik zou inderdaad het nog maar eens 2 weken aankijken. En sowieso ten alle tijde goed blijven overleggen met je arts, en probeer je agressie in die tijd wat te beperken, dat klinkt vast heel moeilijk maar veel anders kun je niet doen.


Veel sterkte ermee :wink: En hou ons op de hoogte hier, als je dat zou willen :)
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ben woensdag op eigen houtje gestopt met naltrexon, het voelde gewoon niet goed. dinsdag naar de verslavingsarts, dan zal ik daar wel iets over te horen krijgen, maar vond het agressieve gevoel echt te gek worden en bleef last van mijn maag houden.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Arizona zei:
ben woensdag op eigen houtje gestopt met naltrexon, het voelde gewoon niet goed. dinsdag naar de verslavingsarts, dan zal ik daar wel iets over te horen krijgen, maar vond het agressieve gevoel echt te gek worden en bleef last van mijn maag houden.
Klik om te vergroten...

Dat is goed zolang als je de verslaving niet weer oppakt. Ga je voor een vervangproduct vragen of heb je geen drang meer naar alocohol en opiaten ?
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#8
De drang is er helaas nog steeds. ik wil wel een vervangend middel. 1x een stimulant genomen (geen opiaat, da's toch wat link met naltrexon) maar goed. Blow ook te veel. had afgesproken 's avonds voor het slapen, maar meestal gaat rond 5-6 uur pm al wat in rook op. Heb 3 dagen niet geblowd afelopen week.

zit ook erg te wachten op intensievere begeleiding, dat is in gang gezet gelukkig. Hopelijk dat dit volgende maand gestart kan worden. zit nu wel vaak bij artsen, maar dat gaat hoofdzakelijk over medicatie om overeind te blijven.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hoop dat het je gaat lukken. Probeer het vol te houden en zoek wat afleiding in de tussentijd. Ga iets doen wat je graag doet, speel een spelletjes, kijk een film, lees een boek, enz... Zolang als het maar afleiding is die niet schadelijk is voor je lichaam :wink:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#10
hoi arizona,
ik las dat je ook aan dope verslaafd bent geweest, daar kan je agressie ook vandaan komen hoor, dat heb ik heel erg gehad toen ik net gestopt was, echt extreem :flushed:
waarom slik je seroquel ? dat is toch voor schizofrenie of als je manisch bent? ze hadden het bij mij ook voorgesteld omdat ik zeer manisch was maar volgens mijn psychotherapeut was dat niks voor mij omdat na het manische gedrag ook een depressieve periode komt ( bij mij iig)
ik heb citalopram gekregen en ik voel me er prima op, dat en veel praten natuurlijk.
dat mensen zich beroerd voelen met naltrexon heb ik vaker gehoord maar agressief worden :confused:
ik hoop voor je dat je tegen een goede arts oploopt en dat er echt goed wordt gekeken naar de oorzaken van je agressie ipv het bestrijden.
heel veel suc6 en als je en x ruzie wilt maken kom je maar hoor, ik was er erg goed in :wink:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja dat is ook een mogelijkheid. het is alleen opvallend dat op het moment ik met de naltrexon begon de agressieve gevoelens de kop op kwam steken, dat heb ik de eerste maanden na de detox nog niet gehad. Vandaar, ik ben nu gestopt (een week) en voel me al weer rustiger worden. ( dat komt ook omdat ik meer seroquel slik) Mijn maag voelt ook weer normaal en kan weer gewoon eten, dat ging ook niet met naltrexon.

Ik slik seroquel omdat ik na het afkicken psychotische aanvallen kreeg (stemmen, waanbeelden, vreselijk paranoide) dat is wel gezakt. daarnaast ervaar ik een enorme druk in mijn hoofd,door de seroquel neemt de druk wat af.

kreeg eerst ook citalopram, maar dat hielp niet. vroeger heb ik dat wel eens geslikt tegen angstaanvallen, toen was het een wondermiddel kan ik me nog herinneren.

De hulpverlening duurt allemaal wel erg lang moet ik zeggen. het is nu alweer ruim een maand geleden dat ik wat gehoord heb van de kliniek. Gisteren verschillende keren gebeld hoe het er nu voor staat, maar niemand die me daar antwoord op kon geven. Dat is heel vervelend, want ik heb soms het gevoel te verzuipen zo en de neiging om toch weer ff wat te pakken is erg groot. Heb ook weer amf. en tram. in huis gehaald en blow veel te veel.
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#12
hoi arizona,
het heeft bij mij ook ff geduurd voordat ik zo agressief werd na het stoppen, het was een mengelmoes van agressie, manisch, aphatisch bankhangen, giga huilbuien en enorme paniekaanvallen.
ik heb de dosis van de citalopram echt aan moeten passen.
ja, die hulpverlening hier kan klote zijn he ? probeer je het bij de verslavingszorg of ook ergens anders, dat laatste heb ik nl gedaan en dan heeft goed geholpen hoor en geen lange w8lijsten.
informeer anders eens naar buprenorfine (heb er zelf geen ervaring mee) het haalt de trek weg en het schijnt ook nog als een soort van antiedepressiva te werken.
ik leef met je mee, ik weet hoe klote het is om idd het gevoel te hebben te verdrinken, maar ik heb het gered hoor, na 25 jaar opiaarvrij! dat kan jij ook :wink:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thnx voor je bericht.

zit bij de verlslavingszorg voor de ( je raad het al :wink:) verslaving en voor de psychische shit bij een kleine GZ insteling. Hier ga ik 1x p/m naar de psychiater voor de meds (seroquel en Oxazepam)

bij de verslavingskliniek gaat het er nogal rommelig aan toe is mijn mening. Ik zit nu ruim een maand te wachten op een begeleider en niemand weet van hoe en wat. Zie daar wel af en toe een verslavingsarts waar ik dan die naltrexon van kreeg. we hebben afgepsroken even zonder, maar extra seroquel.

het zal ook wel lukken, ben bezig mijn leventje weer wat op te pakken. Weer een beetje werken enzo (zit nu 4 mnd thuis) maar heb nog te vaak terugvallen.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#14
buprenorfine is helaas geen optie, zat nogal aan de tramadol dan is een ander opiaat geen verstandige keuze :wink:

heb nu al weer een tijdje geen anti-trek medicatie. Heb regelmatig terugvallen, maar het gebruik wordt minder en ook een aantal middelen voor langere tijd niet meer gebruikt
alcohol & coke al ruim 5 mnd niet meer. tramadol 3 mnd niet meer. wel nog amfetamine en cannabis, maar ook daar komt straks een end aan, dat voel ik :)
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ben nu 9 dagen abstinent, zit al sinds 28 april te wachten op hulp van de verslavingskliniek, maar zit er gewoon doorheen. heb net gebeld met de vraag wanneer de hulp op gang komt, daar kon ze me niks over vertellen. ik heb gezegd dat er nu echt deze week wat moet gebeuren anders ga ik elders hulp zoeken (bij een andere verslavingskliniek) weet niet of dit gaat helpen, maar ben zo ontzettend moe, ben vaker wel 's ff een week abstinent geweest, maar vervolgens weer vol aan de middelen, ik wil niet meer aan de middelen, maar red het ook niet om het zonder, alleen te doen.

ga wel naar de NA wekelijks, dat is ook de reden dat ik nu 9 dagen vrij van middelen ben (uitgezonderd meds dan van de pscyh), maar ik kan echt niet meer, ben dood en doodmoe, snak naar meer, maar wil niet nemen, heb gelukkig ook niks in huis.

Fock hoe kunnen ze me toch zo lang laten zwemmen, meer dan 2 maanden zit ik te wachten, hoor niks van ze, zie niks van ze. phew, mijn incaseringsvermogen is echt op nu. twijfel om wat oxazepam te nemen, maar ja dat is het ene met het andere stillen, daar schiet ik uiteindelijk niks mee op, enkel dat de komende 6 uur, mijn gedachten wat afzwakken. thnx 4 listening..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Arizona zei:
Ben nu 9 dagen abstinent, zit al sinds 28 april te wachten op hulp van de verslavingskliniek, maar zit er gewoon doorheen. heb net gebeld met de vraag wanneer de hulp op gang komt, daar kon ze me niks over vertellen. ik heb gezegd dat er nu echt deze week wat moet gebeuren anders ga ik elders hulp zoeken (bij een andere verslavingskliniek) weet niet of dit gaat helpen, maar ben zo ontzettend moe, ben vaker wel 's ff een week abstinent geweest, maar vervolgens weer vol aan de middelen, ik wil niet meer aan de middelen, maar red het ook niet om het zonder, alleen te doen.

ga wel naar de NA wekelijks, dat is ook de reden dat ik nu 9 dagen vrij van middelen ben (uitgezonderd meds dan van de pscyh), maar ik kan echt niet meer, ben dood en doodmoe, snak naar meer, maar wil niet nemen, heb gelukkig ook niks in huis.

Fock hoe kunnen ze me toch zo lang laten zwemmen, meer dan 2 maanden zit ik te wachten, hoor niks van ze, zie niks van ze. phew, mijn incaseringsvermogen is echt op nu. twijfel om wat oxazepam te nemen, maar ja dat is het ene met het andere stillen, daar schiet ik uiteindelijk niks mee op, enkel dat de komende 6 uur, mijn gedachten wat afzwakken. thnx 4 listening..
Klik om te vergroten...


Ik vindt het echt klote voor je dat ze je zolang laten wachten !

Maar val niet terug naar je oude gewoonte, praat hier op DF met wat mensen of zoek wat andere afleiding. Het is nu heel erg belangrijk dat je clean blijft ! :wink:

Veel sterkte ermee !
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thnx man, ga zo meteen naar een NA meeting, heb gebeld met solution center, maandag bel ik terug om te kijken of ik daar terecht kan ze hebben iig geen wachtlijst. er zit ook in Zeist een kliniek die heel goed staat aangeschreven, maar kan de naam niet vinden, het is op antroposofische basis. Iemand die weet wat ik bedoel?

word nu ook wat ziekig, had ik destijds in de detox ook, grieperig gevoel en steeds huilbuien, duurde destijds tot ong. de 3e week, maar is nu wel later begonnen, dus misschien houdt het nu ook eerder op (logica van lik mijn vestje :wink:) ook weer soms zie ik dingen die er niet zijn evenals geluiden die volgens mij alleen in mijn hoofd zitten, hiervoor heb ik wel seroquel hoor, dus dat is wel minder dan destijds.

maar ik baal zo dat er geen professionele hulp komt, da's nu ff heel belangrijk om abstinent te blijven. NA is ook heel goed hoor, veel herkenning en zo dat is heel prettig.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben zelf in mijn jeugd al in Zeist geweest, bij een antroposofische instantie. Maar voor een heel andere reden, het kan dus goed zijn dat het dezelfde is als waar jij naar toe gaat.

Ik weet namelijk niet of ze daar ook met verslavingsproblematiek werken. Maar dat zou goed kunnen. :)

Wat ik je wel kan vertellen is dat ze in de antroposofie heel anders te werk gaan dan in de allopathie met bijkomende psychiaters/psychologen.

Ik denk dat je op internet een hoop informatie kunt vinden over hun werkwijze. Ik denk dat je in ieder geval eens moet gaan, het kan volgens mij fantastische resultaten boeken. Als je er tenminste voor open staat.

Dus ga er naar toe. :wink: En laat mij, als je dat zou willen, eens weten hoe het was. :) Ik ben namelijk bekend met hun werk en resultaat op een ander vlak en zou graag weten hoe ze daar met jouw verslavingproblematiek gaan omgaan.

Sowieso is het handig als je naar beide gaat. Hoe meer hulp, hoe beter lijkt mij zo.

Veel succes en sterkte !
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#19
hoi arizona,

in solution zitten veel hulpverleners en psychiaters die zelf ook verslaafd geweest zijn, dat kan een voordeel zijn.
klote he dat moe zijn, maar geloof me het gaat over hoor hoe langer je clean bent hoe beter het gaat, ´t is echt ff doorbijten en als de hulpverlening op komt ( wat hier soms belachelijk lang duurt, terwijl als je buurman zelfmoord pleegt of zo kan je wel gelijk slachtoffer hulp krijgen :confused: ) zal je merken dat het toch beter gaat .
iig veel suc6 :wave:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#20
De NA is werkelijk een geschenk uit de hemel. was echt even rustig toen ik thuiskwam, hoe beroerd ik me ook voel. Ga vanavond weer. Heb erg slecht geslapen, ontzettende keelpijn, waar ik steeds wakker van werd en ben ineens snip verkouden, geen koorts, maar wel verhoging, ga maar niet trainen vandaag, want voel dat het nu niet goed is om te doen. zal wat extra seroquel nemen overdag (mag evt 50 mg overdag nemen van psych) misschien sedeert dat voldoende om nog wat uurtjes te slapen.

Lijkt me dat de verkoudheid niet van het afkicken komt, want 10 dagen abstinent moeten de afkickverschijnselen toch wel verdwenen zijn, misschien dat mijn lichaam het allemaal niet snapt en daarom zo reageert, gezien het zonnige weer zal het daar toch ook niet aan liggen :wink: ik eet gezond, veel sla, fruit, vis en 2x per week vlees.

heb ook de kliniek in zeist gevonden: http://www.lievegoedzorggroep.nl/index. ... avingszorg
ga ze straks bellen. heel erg bedankt voor de reacties, doet me goed :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."