#1
Niet, dat is het hem nou net ![:)]()
Ik betwijfel het ten zeerste.Stylus zei:Interessant topic! Zal het met veel interesse volgen, maar even een klein vraagje.. Is die efedrine spray ook in Nederland te koop?
Aangezien er precies wel intresse is, zelfs nadat er bekend werd gemaakt dat efedrine eruithalen weinig opbrengt zal ik het eens proberen met 1 flesje en desnoods foto's toevoegenStylus zei:He jammer, dat was nou juist het geen waar ik op zat te wachten.. Was wel geïnteresseerd in efedra achtig effect. To bad ):
Neen, omdat de siroop minder interessant is dan de capsules. Voor siroop zal je meer moeite doen. Er zitten ook meer stoffen in die invloed zouden hebben voor het DXM-effect, stoffen die zorgen voor misselijkheid.Sublimo zei:Heel mooi gedaan, ik ga het zelf ook eens van de week proberen![]()
Heb je het ook al eens met de siroop van daro geprobeerd?
Sublimo zei:Er is wel een ding wat mij niet zo duidelijk is, dextrometorfaan hydrobromide monohydraat is een stof die oplost in water en jij gooit het water weg? Normaal gezien zitten je hulpstoffen toch in de koffiefilter? Heb je de DXM die je kreeg uit je koffiefilter al geprobeerd? Want ik betwijfel of je daar iets van gaat merken omdat het alleen maar hulpstoffen zijn...
Sublimo zei:Dat staat in de martindale, dat is een boek dat zeer correct is. En ik weet heel zeker dat het oplost in water, maar ik ben het nu op het moment aan het doen en ik zal de koffiefilter op de verwarming leggen en het water verdampen.
Ik zal straks wel posten of het gelukt isheb je de DXM niet je verkreeg al eens geprobeerd?
Pammer zei:Sublimo zei:Dat staat in de martindale, dat is een boek dat zeer correct is. En ik weet heel zeker dat het oplost in water, maar ik ben het nu op het moment aan het doen en ik zal de koffiefilter op de verwarming leggen en het water verdampen.
Ik zal straks wel posten of het gelukt isheb je de DXM niet je verkreeg al eens geprobeerd?
Normaal splits de Hydrobromide door de reactie met het water en kom je uit op Hulpstoffen + Hydrobromide + Water. De rest (zetmeel + DXM) blijven dan normaal achter in je koffiefilter.
Dat was mijn redenering...
Misschien dat , zoals jij zegt ik fout ben , maar dan ben ik wel teleurgesteld in mijn eigen chemiekennis.
Sublimo zei:Ik denk dat je inderdaad fout zit, hoe kom je bij dit recept? En heb je iets gestudeerd of ben je iets aan het studeren van chemie ofzo?
Tik maar op google de dex siroop in, bij ingredienten staat dezelfde dex vorm als in de retard capsules zit. Als het klopt wat jij zegt zou er een neerslag op die siroop liggen wat niet het geval is... Begrijp je het? Ik doe wel studies in die richting, dus vandaar dat ik mij er zo over verwonderde.
Ik ben er nu mee bezig, ben benieuw wat er uit komt
Pammer zei:Sublimo zei:Ik denk dat je inderdaad fout zit, hoe kom je bij dit recept? En heb je iets gestudeerd of ben je iets aan het studeren van chemie ofzo?
Tik maar op google de dex siroop in, bij ingredienten staat dezelfde dex vorm als in de retard capsules zit. Als het klopt wat jij zegt zou er een neerslag op die siroop liggen wat niet het geval is... Begrijp je het? Ik doe wel studies in die richting, dus vandaar dat ik mij er zo over verwonderde.
Ik ben er nu mee bezig, ben benieuw wat er uit komt
Ik doe al enkele jaren een chemie-richting.
Neerslagreactie moet niet altijd hé.. het kon toch ook oplossen in het water.
Maar als je gelijk hebt kan je het water kristalliseren en heb je tenslotte je DXM-poeder.
Probeer de beide poedervormen en zie van welk poeder je het effect geeft. Dan weten we het meteen!
EDIT: na even re-checken van de stopeigenschap van Dextromethorfan-Hydrobromide sta ik nog altijd aan het punt dat de rest in je vaste stof blijft, dus hetgeen je in achterblijft in je filter.
Dextromethorfan is misschien opblosbaar, maar allesinds slecht. Het is ongeveer 3mg / Liter oplosbaar wat zeer weinig is...
Voor zekerheid zullen we maar wachten om Sublimo?![]()
Sublimo zei:Pammer zei:Sublimo zei:Ik denk dat je inderdaad fout zit, hoe kom je bij dit recept? En heb je iets gestudeerd of ben je iets aan het studeren van chemie ofzo?
Tik maar op google de dex siroop in, bij ingredienten staat dezelfde dex vorm als in de retard capsules zit. Als het klopt wat jij zegt zou er een neerslag op die siroop liggen wat niet het geval is... Begrijp je het? Ik doe wel studies in die richting, dus vandaar dat ik mij er zo over verwonderde.
Ik ben er nu mee bezig, ben benieuw wat er uit komt
Ik doe al enkele jaren een chemie-richting.
Neerslagreactie moet niet altijd hé.. het kon toch ook oplossen in het water.
Maar als je gelijk hebt kan je het water kristalliseren en heb je tenslotte je DXM-poeder.
Probeer de beide poedervormen en zie van welk poeder je het effect geeft. Dan weten we het meteen!
EDIT: na even re-checken van de stopeigenschap van Dextromethorfan-Hydrobromide sta ik nog altijd aan het punt dat de rest in je vaste stof blijft, dus hetgeen je in achterblijft in je filter.
Dextromethorfan is misschien opblosbaar, maar allesinds slecht. Het is ongeveer 3mg / Liter oplosbaar wat zeer weinig is...
Voor zekerheid zullen we maar wachten om Sublimo?![]()
Waar heb je dat gecheckt? Het is heel goed oplosbaar zelfs, dex puur als base is slecht oplosbaar, maar op het moment dat er een hydrobromide bij staat is het perfect oplosbaar
Water Solubility Estimate from Log Kow (WSKOW v1.41):
Water Solubility at 25 deg C (mg/L): 0.2804
log Kow used: 5.07 (estimated)
no-melting pt equation used
Water Sol Estimate from Fragments:
Wat Sol (v1.01 est) = 0.28461 mg/L
Ok. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Keep it up to dateSublimo zei:Daar zal waarschijnlijk iets niet kloppen, het staat nu te koken dus ik ben benieuwd, dat wat in de filter zit is in ieder geval al niet veel waard...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."