Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[Equivalentielijst] Benzodiazepines

[Equivalentielijst] Benzodiazepines

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Winehouse zei:
Pammer zei:
Sorry. Ik dacht dat het een goede lijst was en functioneel ging zijn en het kwam van een betrouwbare bron.. Ik denk dat de laagste dosis die erbij staat voor mensen zijn die klein/mager zijn terwijl de hoogste dosis voor mensen is die 90+ kg zijn?
Klik om te vergroten...

Ze vergelijken benzo's met elkaar, geen mensen (in gewichtsklasse).
Klik om te vergroten...
Ik heb het over links en rechts, de hoeveelheid die ingenomen moet worden.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pammer zei:
Sorry. Ik dacht dat het een goede lijst was en functioneel ging zijn en het kwam van een betrouwbare bron.. Ik denk dat de laagste dosis die erbij staat voor mensen zijn die klein/mager zijn terwijl de hoogste dosis voor mensen is die 90+ kg zijn?
Klik om te vergroten...

Geen sorry nodig. Ik zei het puur om mensen die hun dosis aan de hand van die lijst vast zouden stellen, dan zullen ze namelijk nog verrast worden. Was geen uithaal naar jou, maar naar de schrijver van de lijst.

Daarbij is 10mg diazepam, 10mg diazepam. Voor iemand van 40 kilo net zo goed als voor iemand van 90 kilo. Als wat jij zegt, links voor lichte mensen, en rechts voor zware mensen zou zijn, voor wat voor mensen is 10mg diazepam dan ?

Als een 90kg persoon 10mg diazepam neemt, heeft ie daarvan een bepaald effect, waarschijnlijk minder als iemand die 45kg weegt. (even oxazepam als voorbeeld genomen) Dan zou het volgens jou betekenen dat de 45kg persoon 15mg oxazepam zou moeten nemen voor het zelfde effect als 10mg diazepam, en de 90kg persoon 100mg voor het zelfde effect als 10mg diazepam. Wat me brengt naar mijn oorspronkelijke punt: 10mg diazepam = 10mg diazepam.

Kort gezegd, als de waardes op de lijst zouden kloppen zou het bijvoorbeeld een vergelijking moeten zijn met 2,5 - 10mg diazepam, niet 10mg...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je de originele link nog ? Want ik ken de site wel maar het zou me verbazen als ze zo een vage lijst zouden produceren, er zal op zen minst nog een hoop uitleg bij hebben gestaan.

Mischien dat je daarom de originele link eens zou kunnen posten hier ? :) Ben wel benieuwd wat voor uitleg zij erbij geven.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
Heb je de originele link nog ? Want ik ken de site wel maar het zou me verbazen als ze zo een vage lijst zouden produceren, er zal op zen minst nog een hoop uitleg bij hebben gestaan.

Mischien dat je daarom de originele link eens zou kunnen posten hier ? :) Ben wel benieuwd wat voor uitleg zij erbij geven.
Klik om te vergroten...
http://www.bcfi.be/Folia/index.cfm?Foli ... entielijst
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spor zei:
Pammer zei:
Sorry. Ik dacht dat het een goede lijst was en functioneel ging zijn en het kwam van een betrouwbare bron.. Ik denk dat de laagste dosis die erbij staat voor mensen zijn die klein/mager zijn terwijl de hoogste dosis voor mensen is die 90+ kg zijn?
Klik om te vergroten...

Geen sorry nodig. Ik zei het puur om mensen die hun dosis aan de hand van die lijst vast zouden stellen, dan zullen ze namelijk nog verrast worden. Was geen uithaal naar jou, maar naar de schrijver van de lijst.

Daarbij is 10mg diazepam, 10mg diazepam. Voor iemand van 40 kilo net zo goed als voor iemand van 90 kilo. Als wat jij zegt, links voor lichte mensen, en rechts voor zware mensen zou zijn, voor wat voor mensen is 10mg diazepam dan ?

Als een 90kg persoon 10mg diazepam neemt, heeft ie daarvan een bepaald effect, waarschijnlijk minder als iemand die 45kg weegt. (even oxazepam als voorbeeld genomen) Dan zou het volgens jou betekenen dat de 45kg persoon 15mg oxazepam zou moeten nemen voor het zelfde effect als 10mg diazepam, en de 90kg persoon 100mg voor het zelfde effect als 10mg diazepam. Wat me brengt naar mijn oorspronkelijke punt: 10mg diazepam = 10mg diazepam.

Kort gezegd, als de waardes op de lijst zouden kloppen zou het bijvoorbeeld een vergelijking moeten zijn met 2,5 - 10mg diazepam, niet 10mg...
Klik om te vergroten...

Ik begrijp het :). Ik zei sorry omdat ik wel degelijk een nutteloze post heb gemaakt zoals jullie zien.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Winehouse zei:
Niks tegen jou Pammer, integendeel zelfs. Maar misschien kan dit beter naar de prullenbak?
Klik om te vergroten...
Idd.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch verbaast het me dat het van die site afkomt, meestal staat daar niet zoveel rotzooi op.

Ik heb het eens zeer kort gelezen en ik denk dat de bedoeling ervan was dat het een lijst is voor mensen die moeten overstappen van een valiumpje naar een andere benzo.

Maar ook in die situatie heeft de lijst weinig nut vind ik, vooral omdat de marges zo enorm uit mekaar liggen.

Uiteindelijk lijkt het me gewoon verstandig om alles te houden voor wat het is, zoals Spor al zei.

De benzo's hebben dan ook allemaal nog een andere werking, de ene bestrijdt meer de angst en de andere is meer kalmerend bijvoorbeeld. Flunitrazepam is bijvoorbeeld echt voor te slapen, diazepam meer om te kalmeren. Dus het lijkt me sowieso raar om die met mekaar te vergelijken.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niks tegen jou Pammer, integendeel zelfs. Maar misschien kan dit beter naar de prullenbak?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oom Klaas zei:
60 mg temazepam :grin:
Dat gaat wel wat verder dan 10 mg valium, van die lijst krijg ik wel weer zin :beer:
Klik om te vergroten...
Roept bij mij ook cravings op . 60mg temazepam = knockout. 10mg diazepam niet dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."