Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2x vlak achter elkaar en dan half jaar niet

2x vlak achter elkaar en dan half jaar niet

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PsychedMagicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mede DF'ers!

Klein vraagje, ken de 3 maand regel, inmiddels redelijk ervaren gebruiker omtrent alle soorten drugs maar deze zat me toch eventjes dwars :wink:

Als ik 2x vlak achter elkaar xtc gebruik (2x lichaamsgewicht max, ben een man, 4 weken pauze) en dan een half jaar geen xtc en andere serotogene stoffen aanraak, word de aangerichte schade dan hersteld? zal dit veel kwaad kunnen? dit is namelijk wat ik meestal doe IVM festival seizon enzovoorts.

Alvast bedankt!

-PsychedMagic
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij hoef je je gewoon aan de 2/3 maanden regel te houden, en verdubbelt die niet.

als je auto leeg is hoef je de tank ook maar 1 keer bij te vullen, 2 keer leegmaken kan niet.
niet meer doen, maar ik denk dat je bij 2 keer kort na elkaar gewoon met de normale uitgeputte serotonine te maken hebt, en dat je herstelperiode hooguit drie maanden zal zijn. ik denk dat de aanbevolen herstelperiode ervan uitgaat dat de tank leeg is gereden. de gewoonlijke herstelprocedure gaat denk ik wel op, ik zou die dan voor de zekerheid ruim pakken, dus 90 dagen.

als je dat doet zie ik geen enkel probleem, dan ga je al beter om met drugs dan de meesten.

ik ben geen arts, of iets van die strekking.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ligt er een beetje aan welke dosering je je houdt. Het is natuurlijk niet erg goed voor je dus voldoende slaap is wel noodzakelijk. Denk eerlijk gezegd dat het niet alleen fysieke schade is, maar ook omdat je je serotonine voorraad helemaal leeg trekt hier ook een langere tijd (milde) psychologische klachten aan over houdt; slechtere concentratie, depresiviteit, ect.
Zou je wel aanraden om dan 5HTP na gebruik te nemen om je serotonine voorraad sneller bij te vullen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik raad iedereen af van de hier op het forum overeenkomende standaard af te wijken, je ervaring wordt er niet beter van, maar de kater des te heftiger. op een bepaald moment merk je dat xtc/mdma niet veel meer voor je doet. dat betekend dat je serotonine en dopamine chemie van slag is.

bedenk eens wat dat in je doordeweekse leven kan betekenen.

5HTP en (l)-Tryptophane zijn niet echt de oplossing, meer een blusmiddel als je huis al afgebrand is. maar dat is weer puur mijn eigen ervaring.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik raad je aan het niet te doen. Ik heb zelf altijd een beetje schijt gehad aan de 3 maanden regel en daardoor heb ik xtc voor mezelf verkloot. Krijg er niet meer het gewenste effect van en de katers zijn zo intens dat ik 2 dagen plat lig. Heb daarom ook voor mezelf besloten een flinke pauze in te lassen en het over een maand of 3 (heb nu 3 maanden niks gehad) weer eens opnieuw te proberen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
MusicIsLife zei:
Ik raad je aan het niet te doen. Ik heb zelf altijd een beetje schijt gehad aan de 3 maanden regel en daardoor heb ik xtc voor mezelf verkloot. Krijg er niet meer het gewenste effect van en de katers zijn zo intens dat ik 2 dagen plat lig. Heb daarom ook voor mezelf besloten een flinke pauze in te lassen en het over een maand of 3 (heb nu 3 maanden niks gehad) weer eens opnieuw te proberen.
Klik om te vergroten...

Ik zou echt zo lang mogelijk wachten. dat effect van de eerste keer krijg je niet meer terug, maar hoe minder je het gebruikt hoe beter de uitwerking.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
MusicIsLife zei:
Ik raad je aan het niet te doen. Ik heb zelf altijd een beetje schijt gehad aan de 3 maanden regel en daardoor heb ik xtc voor mezelf verkloot. Krijg er niet meer het gewenste effect van en de katers zijn zo intens dat ik 2 dagen plat lig. Heb daarom ook voor mezelf besloten een flinke pauze in te lassen en het over een maand of 3 (heb nu 3 maanden niks gehad) weer eens opnieuw te proberen.
Klik om te vergroten...

Ha! Ik join de club. :sunglasses:
O
Ohusernames...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
PsychedMagic zei:
Beste mede DF'ers!

Klein vraagje, ken de 3 maand regel, inmiddels redelijk ervaren gebruiker omtrent alle soorten drugs maar deze zat me toch eventjes dwars :wink:

Als ik 2x vlak achter elkaar xtc gebruik (2x lichaamsgewicht max, ben een man, 4 weken pauze) en dan een half jaar geen xtc en andere serotogene stoffen aanraak, word de aangerichte schade dan hersteld? zal dit veel kwaad kunnen? dit is namelijk wat ik meestal doe IVM festival seizon enzovoorts.

Alvast bedankt!

-PsychedMagic
Klik om te vergroten...

Ik raad het jezelf ook af. Ik zit op het moment met PRECIES hetzelfde dilemma en ik ga het toch niet doen. Ik raad je aan om iets anders leuks te vinden voor die tweede keer dan XTC (of eerste keer en dan XTC kan ook :grin:). Aangezien het effect veel minder zal zijn dan wanneer je nog dat ene maandje (liefst 2) wacht. Bovendien duurt het ontzettend lang voor die reserves Serotonine, die door MDMA in z'n geheel in je brein wordt gedumpt, om die weer op te bouwen.
Dus ik sluit me hierbij aan met wat Meejhem voor mij al heeft gezegd :)

MeejheM zei:
Ik raad iedereen af van de hier op het forum overeenkomende standaard af te wijken, je ervaring wordt er niet beter van, maar de kater des te heftiger. op een bepaald moment merk je dat xtc/mdma niet veel meer voor je doet. dat betekend dat je serotonine en dopamine chemie van slag is.

bedenk eens wat dat in je doordeweekse leven kan betekenen.

5HTP en (l)-Tryptophane zijn niet echt de oplossing, meer een blusmiddel als je huis al afgebrand is. maar dat is weer puur mijn eigen ervaring.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."