Haha, bedankt. Om dat love-gevoel van de XTC om te zetten naar iets definitiefs, moet er toch wat af.Wacky zei:Gefeliciteerd met de 4 kilos die eraf zijn !![]()
Al zal de dosering natuurlijk ook wel meetellen is denk ik de frequentie hier belangrijker is dan de dosering.
Mensen die zoveel nemen doen dat waarschijnlijk vooral omdat ze het te vaak gedaan hebben waardoor ze dat geweldige effect niet meer krijgen en proberen dat met een hogere dosis toch terug te krijgen.
Mijn vrienden hebben inderdaad wel wat tolerantie opgebouwd, maar het is niet zo dat ze het misbruiken naar mijn mening. Ze gebruiken allen slechts 1-2x per drie maanden.
Zo werkt het inderdaad met MDMA niet. Genoeg is genoeg. Ga je niet lekker voor je gevoel, dan is het zo. Bijpakken heb ik vaker fout dan goed zien gaan in mijn directe omgeving (weinig tot niets merken, bijpakken en vervolgens slecht gaan).Mindless zei:Het lijkt voor veel mensen waarschijnlijk logisch dat als een pilletje je dat fijne gevoel kan geven, meer pilletjes je nóg een fijner gevoel kunnen geven of bij bijnemen weer dat fijne eerste gevoel helemaal terughalen. Zo werkt het bij mdma natuurlijk niet. :P
Ik ben geen expert, maar ik denk dat iemand die 3 keer de aan te raden dosis voor zijn lichaamsgewicht neemt meer schade oploopt en dus meer herstel nodig heeft dan iemand die gewoon de aan te raden dosis neemt. Maar wat ik wel weet, is dat de drie maanden regel geen exacte wetenschap is. Sommige mensen zeggen dat je ook wel weer bent hersteld na 2 maanden. Die extra maand zou dan vooral zijn om niet direct na het herstellen weer je serotonine leeg te laten trekken. Het is een extra (aan te raden) buffer. En los van het weer aan laten vullen van je serotonine, dienen die 3 maanden ook voor ander herstel in je hersenen. Maar daar kunnen bijvoorbeeld Fool en Psychedelibee je vast meer over vertellen.
Zelf heb ik trouwens ook nog nooit gehad dat ik na mdma (xtc) gebruik me helemaal ellendig voel. Eerder het tegengestelde: ik voelde me elke keer extra blij de dag(en) erna. Ik neem dan ook niet meer dan 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht. Wel heb ik me een tijdje geleden na 6-apb (zeer vergelijkbaar met mdma) gebruik 1 dag niet zo fijn gevoeld (moe, hoofdpijn, neerslachtig). Ook heb ik nog niet zo heel vaak mdma genomen, dus misschien dat die kater pas na een aantal keren gebruik komt? Binnenkort ga ik pure mdma proberen (ipv xtc). Dan hou ik het ook bij de aan te raden dosis en ga ik kijken hoe ik daar op reageer.
Het lijkt mij ook dat wanneer ik 'maar' 90mg op een avond naar binnen werk, dat dit minder schadelijk is voor mijn serotinegehalte dan wanneer ik het dubbele of zelfs 3x 90mg zou pakken.
Eerlijk toegeven; Ik heb na die eerste keer prima geslapen, maar de hele werkweek daarna voelde ik me op momenten aardig klote. Heel vreemd, juist omdat ik ontzettend positief in het leven sta, er geen gekke dingen spelen in mijn directe omgeving en ik altijd zeg dat zoiets me niet overkomt (wel dus :P).