Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAderall krijgen op voorschrift?

Aderall krijgen op voorschrift?

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pammer zei:
Dat hij een ziekte heeft wisten we niet.
Daarbij kan ik begrijpen dat hij het niet zou kennen als hij geen psychiater/psycholoog is... jeweetwel die mensen die zich specialiseren in ADD, ADHD, ...

Is het misschien een huisdokter of iets anders?
Klik om te vergroten...
Het is idd een huisdokter ja. Sorry , was ik vergeten te vermelden. :wink:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toasts zei:
Pammer zei:
Dat hij een ziekte heeft wisten we niet.
Daarbij kan ik begrijpen dat hij het niet zou kennen als hij geen psychiater/psycholoog is... jeweetwel die mensen die zich specialiseren in ADD, ADHD, ...

Is het misschien een huisdokter of iets anders?
Klik om te vergroten...
Het is idd een huisdokter ja. Sorry , was ik vergeten te vermelden. :wink:
Klik om te vergroten...

Heb je dan geen attest gekregen bij een psychiater?
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pammer zei:
Toasts zei:
Pammer zei:
Dat hij een ziekte heeft wisten we niet.
Daarbij kan ik begrijpen dat hij het niet zou kennen als hij geen psychiater/psycholoog is... jeweetwel die mensen die zich specialiseren in ADD, ADHD, ...

Is het misschien een huisdokter of iets anders?
Klik om te vergroten...
Het is idd een huisdokter ja. Sorry , was ik vergeten te vermelden. :wink:
Klik om te vergroten...

Heb je dan geen attest gekregen bij een psychiater?
Klik om te vergroten...

Nee nooit gehaald. Ik, mijn ouders en mijn oom (die dokter was maar nu is overleden) waren het er allemaal eens over. Als kind was ik hyperactief, wat later is overgegaan in concentratieproblemen. Heb ook alle andere symptomen zoals impulsiviteit, verslavingsgevoeligheid, onrust in mijn hoofd, 10 gedachten tegelijk etc.

De doc. is gewoon een goede kennis van m'n stiefpa en weet dat die nooit over zoiets zou liegen.. Vandaar de voorschriften ritalin.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Success. Ik hoop dat je je gewenste middel voorgeschreven krijgt :)
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eerst: is dex (aderall) in België verkrijgbaar voor ADD? (Ik weet dat het dan uiteraard met een voorschrift moet)

Ik krijg al een lange tijd ritalin voorgeschreven. Helpt wel bij het concentreren maar de 'side-effects' vind ik alles behalve fijn. Met als gevolg dat ik ze nu niet meer neem. (word er futloos en slaperig van)

Ik ben ervan overtuigd dat voor mijn ADD dex een betere oplossing zou zijn. Ben immers jaren verslaafd geweest aan speed en het deed naar mijn gevoel precies wat ik nodig heb. (Als ik het in de voorgeschreven hoeveelheden zou gebruiken zou het volgens mij écht helpen)

Toen haalde ik het van straatdealertjes met waarschijnlijk vaak wat rommel tussen, en gebruikte ik véél te grote hoeveelheden. Daar Ben ik nu vanaf, doe het nog héél soms (MET MATE!!) en krijg dan alles behalve de neiging om 'er weer "aan te gaan". Dus dit op voorschrift krijgen zou volgens mij geen risico vormen om te hervallen in oude gewoonten (zal ook gecontroleerd worden door ouders).

Nu mijn vraag: Welke klachten over ritalin kan ik het best "gebruiken" om ervoor te zorgen dat hij me aderall laat proberen?
Hij is nogal gemakkelijk in het uitschrijven van voorschriften dus als ik met de juiste 'symptomen' kom uitpakken zal hij het wel doen denk ik.

Mijn concentratieprobleem is namelijk vrij ernstig. Zonder ritalin kan ik geen 5 minuten serieus aan iets werken.. Maar ik voel me zo rot als ik het wel neem.

Grtz :stoned:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je zegt dat de dokter snel is in het voorschrijven zeg dan precies je probleem; dat Rilatine wel werkt maar het veel nevenwerkingen heeft waardoor het niet aangenaam is om het te gebruiken... Maar er is dan een kans dat hij een ander middel voorschrijft.
Zeg anders dat je al dexamfetamine hebt geprobeerd en dat je het beter vind dan Rilatine om te concentreren als je een goede band met je dokter hebt?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vertel gewoon wat je ervaart?
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Chris Pontius zei:
Vertel gewoon wat je ervaart?
Klik om te vergroten...
Maar ik ben er zelf al uit. Heb beiden geprobeerd en dex werkt voor mij beter.

Puur om te concentreren werken ze beiden, maar van pep ervaarde ik totaal geen afvlakking van mijn persoonlijkheid, in tegendeel.

Ritalin vlakt m'n persoonlijkheid af, en ik voel me als een plant erdoor.

Weet iemand (liefst uit eigen ervaring) of dit de klachten zijn waarvoor men dex voorschrijft? Als dit het geval is zal ik idd gewoon zeggen wat ik voel. Voel me ook steeds vrij brak nadat het is uitgewerkt.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pammer zei:
Zeg anders dat je al dexamfetamine hebt geprobeerd en dat je het beter vind dan Rilatine om te concentreren als je een goede band met je dokter hebt?
Klik om te vergroten...

Dan klinkt het niet alsof je het als "medicatie" (ik kots op dat woord) gaat gebruiken, ben ik bang.
Maar ik blijf er bij: doe gewoon hetzelfde verhaal als dat je hier doet.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Chris Pontius zei:
Pammer zei:
Zeg anders dat je al dexamfetamine hebt geprobeerd en dat je het beter vind dan Rilatine om te concentreren als je een goede band met je dokter hebt?
Klik om te vergroten...

Dan klinkt het niet alsof je het als "medicatie" (ik kots op dat woord) gaat gebruiken, ben ik bang.
Maar ik blijf er bij: doe gewoon hetzelfde verhaal als dat je hier doet.
Klik om te vergroten...

Als hij echt ADD heeft en alleen de Dex zou voorgeschreven krijgen denk ik niet dat hij geen andere keus heeft dan het medisch te gebruiken? Of heb ik eht mis?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik bedoelde in de ogen van de dokter :).
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ga het gewoon niet noemen, doen alsof ik er nix vanaf ken en vragen zijn er geen andere middeltjes? Want hier word ik erg down en sloom van.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toasts zei:
Ik ga het gewoon niet noemen, doen alsof ik er nix vanaf ken en vragen zijn er geen andere middeltjes? Want hier word ik erg down en sloom van.
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me inderdaad beter. Maar dan misschien een wat uitgebreidere beschrijving van je negatieve symptomen zoals je hier hebt gedaan?
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chris Pontius zei:
Toasts zei:
Ik ga het gewoon niet noemen, doen alsof ik er nix vanaf ken en vragen zijn er geen andere middeltjes? Want hier word ik erg down en sloom van.
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me inderdaad beter. Maar dan misschien een wat uitgebreidere beschrijving van je negatieve symptomen zoals je hier hebt gedaan?
Klik om te vergroten...
Ja uiteraard, was maar even kleine samenvatting, gewoon om duidelijk te maken wat ik bedoel. :wink:
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pammer zei:
Success. Ik hoop dat je je gewenste middel voorgeschreven krijgt :)
Klik om te vergroten...

Thx, laat wel weten wat de doc zegt.
:stoned:
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hij heeft attental voorgeschreven.. Na wat googlen ben ik tot de conclusie gekomen dat dat omega 3 vetzuren zijn. (MAW visolie)

Had hij me evengoed een haringendieet kunnen voorschrijven :angry:

Ik ben nadat ik zag dat hij iets anders had voorgeschreven toch zelf begonnen over dex (heb gezegd dat ik lid ben op forum van ADHDers en daar veel positieve reacties heb gehoord van mensen die eerst ritalin slikten), maar daar wist hij niet zoveel over te vertellen en hij ging er eens wat onderzoek naar doen :confused:

De doc zei ook dat je attental weken moet slikken voor je het begint te merken, ja daaag, daar heb ik nu ook geen hol aan.
Ik blijf dus ritalin slikken want het is NU dat ik moet presteren (voor school, en zonder iets voor de add komt daar mezelf kennende echt niets van).

Ben beetje teleurgesteld. Maar hoop dat ik ze alsnog krijgen kan ..

Ben van plan hem binnen een klein weekje weer een bezoekje te brengen met het bericht dat het geen hol voor me doet. Kan ik wel weer een consultatie gaan betalen gvd :angry:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toasts zei:
maar daar wist hij niet zoveel over te vertellen en hij ging er eens wat onderzoek naar doen :confused:
Klik om te vergroten...
Lekkere dokter heb jij.
Die visolie-onzin is toch niet eens bewezen? Ik geloof sowieso geen hol van die alternatieve 100% natuurlijke wondermiddeltjes en het duurt natuurlijk weer weken voordat het werkt.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Totpunt van al is dat hij Dex amper kent...
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Inderdaad, dat bedoelde ik ook. Ik adviseer je om je dokter te verpakken in zijn binnenstebuiten gekeerde darmkanaal en een ander te zoeken, want dit gaat nergens over. Of hij neemt je niet serieus (wegens verdenking van heftige drugsverslaving o.i.d.) en doet alsof zijn neus bloedt, dat kan ook, maar dat maakt hem ook een dokter van niks.
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij heeft hij gewoon nog niet veel AD(H)D patiënten behandeld.

Want hij moest precies echt gaan zoeken naar medicatie voor AD(H)D op zijn computer.
Toen ik het woord dex liet vallen moest hij eerst een kwartier op z'n pc tokkelen voor hij wist waar ik het over had..

Ter verdediging van de doc: Het is écht een goed mens én een goede dokter maar hij heeft een of andere ziekte waardoor hij heel veel moeite heeft met op woorden komen. Werken op zijn pc ed. gaat daardoor ook veel trager.
Daar heb ik dan weer alle respect/begrip voor. (Weet niet precies wat het is, ga er ook niet naar vragen vind ik nogal onbeleefd)

Volgende week vraag ik hem gewoon alsnog dex.


Grtz :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."