Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA doseren met bommetjes?

MDMA doseren met bommetjes?

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemiddag,

De laatste tijd vind ik het fijner om MDMA bommetjes te nemen i.p.v pillen. Nu heb ik weinig ervaring met het doseren hiervan, en zonder weegschaal en/of capsules is het gewoon lastig om te weten hoeveel je er in doet. Met koningsdag heb ik tussen 17:00 en 02:00 vier bommetjes genomen en 1/2 pil. Achteraf gezien lijkt mij dit veel, maar ik gok dat ik er niet meer als 50-75mg per stukje vloe in heb gedaan. Heeft iemand tips om dit beter te doseren als je geen weegschaaltje/capsules bij de hand hebt?

Nu ik toch een topic open: Ik gebruik nu ongeveer 5 jaar MDMA/XTC (geen andere drugs tot nu toe) en in mijn begin jaren toen ik wat vaker naar feestjes ging gebruikte ik ongeveer eens in de 4 weken en de laatste jaren proberen ik er minimaal 6-12 weken tussen te laten, alhoewel dit niet altijd lukt. Ik gebruik gemiddeld zo'n ~300-400mg per keer, soms iets meer en soms iets minder. Nu weet ik dat als je MDMA misbruikt het fijne gevoel weg gaat en de katers steeds erger worden, bij mij is het effect uiteraard een stuk minder maar vind het elke keer nog steeds fijn. De katers lijken inderdaad wel steeds langer te duren. In hoeverre denken jullie dat ik het misbruikt heb?

Alvast bedankt :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Van te voren capsules vullen met een weegschaal?

En ik denk dat je het 25 misbruikt hebt, niet héél verstandig. Een enkeling die voorbij komt scoort hoger dan jij, wellicht een goed moment om even een pauze in te lassen?

Spoiler
25 is natuurlijk uit de lucht gegrepen, 'in hoeverre heb ik X misbruikt' is een vraag waar weinig concrete antwoorden op te geven zijn. :wink:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb het behoorlijk misbruikt, maar nog nooit 400mg op een nacht op, 300 waarschijnlijk ook niet.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Techneut zei:
25 misbruikt? Wat bedoel je daar precies mee

En sowieso tot eind Juni ga ik niks gebruiken, met het festivalseizoen in aantocht is het toch lastig om het langer uit te stellen.
Klik om te vergroten...

Dat had ik toegelicht in de spoiler. :P
Fool zei:
Spoiler
25 is natuurlijk uit de lucht gegrepen, 'in hoeverre heb ik X misbruikt' is een vraag waar weinig concrete antwoorden op te geven zijn. :wink:
Klik om te vergroten...
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
Ik heb het behoorlijk misbruikt, maar nog nooit 400mg op een nacht op, 300 waarschijnlijk ook niet.
Klik om te vergroten...

De gemiddelde pil ligt tegenwoordig tegen de 200mg aan, ik vind 1,5 a 2 pillen op een avond niet extreem veel?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Of je moet je vraagteken weghalen of je moet het begin van je zin vervangen voor "vind je" inplaats van "ik vind"

:P

Techneut zei:
Wacky zei:
Ik heb het behoorlijk misbruikt, maar nog nooit 400mg op een nacht op, 300 waarschijnlijk ook niet.
Klik om te vergroten...

De gemiddelde pil ligt tegenwoordig tegen de 200mg aan, ik vind 1,5 a 2 pillen op een avond niet extreem veel?
Klik om te vergroten...
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#7
25 misbruikt? Wat bedoel je daar precies mee

En sowieso tot eind Juni ga ik niks gebruiken, met het festivalseizoen in aantocht is het toch lastig om het langer uit te stellen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat de gemiddelde pil overgedoseerd is betekend niet dat 300-400mg niet te veel is hoor.

Dat is nou zo jammer aan die hele pillen bullcrap. Kindertjes scheppen op over 200mg pillen, kindertjes denken dat 200mg pillen stoer zijn. Stoere pillen zijn goed. Dus producenten maken 200mg pillen want stoere 200mg pillen verkopen goed en mdma kost toch geen flikker.
nog een jochie erbij die stoere kindermuziek maakt over 1,2,3,4 pillen en het verhaal is compleet; Naieve gebruikers denken dat 300-400mg niet veel is :(

Verrassing: 300-400mg is nog net zo veel als 10-15 jaar geleden toen de pillen 100-120mg waren. En toen waren de pillen gemaakt met de wetenschap dat dat een goede dosis is, anderhalf tot 2 pillen was toen dus al veel.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Slaat echt helemaal nergens op, er zal wel onwijs veel concurrentie zijn onder de drukkers en hoog gedooseerde pillen zijn nu eenmaal de norm tegenwoordig. Bovendien hoef je minder mee te nemen naar een feest en zijn er dus minder consequenties als je gepakt word.

Maargoed van reacties als deze word ik niet veel wijzer hoor...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee, dat komt omdat je niet wijzer WIL worden.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
75mg-200mg valt binnen de normale doseringen die ik verstandige gebruikende mensen heb zien doen. meer, zoals 300mg-400mg, is echt niet normaal, tenzij je een koe weegt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Techneut zei:
Slaat echt helemaal nergens op, er zal wel onwijs veel concurrentie zijn onder de drukkers en hoog gedooseerde pillen zijn nu eenmaal de norm tegenwoordig. Bovendien hoef je minder mee te nemen naar een feest en zijn er dus minder consequenties als je gepakt word.

Maargoed van reacties als deze word ik niet veel wijzer hoor...
Klik om te vergroten...
Je vraagt of anderen vinden dat je het misbruikt hebt en als je dan te horen krijgt dat je het misbruikt hebt wordt je er niet veel wijzer van? Vraag het dan niet...

Maar even voor de duidelijkheid, een verantwoorde dosering is 1 tot 1,5mg mdma per kg lichaamsgewicht, dus tenzij jij echt heel erg zwaar bent is 300-400 mg op een avond gewoon misbruik. Daarbij geldt ook dat een frequentie van vaker dan eens per 3 maanden als teveel wordt gezien, dus zowel qua dosering en frequentie zit je aan de misbruik kant.... Mag jij zelf bepalen of je daar wijzer van WILT worden.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik snap het, ga maar een tijdje rustig aan doen en wat minder pakken op een avond. Toch bedankt voor de reacties.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zelfs als je een koe op een weegschaal aan het duwen bent om hem te wegen zou ik geen 300 a 400mg MDMA gebruiken hoor.

:confused: :P

MeejheM zei:
75mg-200mg valt binnen de normale doseringen die ik verstandige gebruikende mensen heb zien doen. meer, zoals 300mg-400mg, is echt niet normaal, tenzij je een koe weegt.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
weet je hoe onhandig die beesten zijn, dat wil je nuchter niet proberen :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eens maar ik zou eerder rond de 160mg gaan zitten. Je wil niet net zo waus kijken als de koe.

Het lijkt me sowieso meer een speed taakje.

MeejheM zei:
weet je hoe onhandig die beesten zijn, dat wil je nuchter niet proberen :)
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
dat zit altijd wel goed bij mij.

Die pillen van tegenwoordig zijn volgens de testservice vaak lager gedoseerd dan mensen vertellen, als je dealer, zijn deal en jijzelf er een mooi getal van maken klinkt inderdaad stoer, maar de tablet verandert er niet mee.

Maar je hebt normale doseringen, en je hebt overdreven veel. ik denk dat mensen die echt teveel bij pakken er na een tijdje alleen gaar van worden, en niet meer het "echte" extasy ervaren.

zeker als je dat elke week doet. laat je pil testen, en neem gewoon in 1 keer je aanbevolen dosering in. als je zelf bommetjes wil maken kun je echt beter een weegschaaltje kopen. die kosten in china bijna niets, en zijn nauwkeurig genoeg voor af en toe thuis centigrammen af te wegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."