#1
Niets veranderd dus, in de afgelopen twee jaar? Ik had daar vroeger ook wel last van. Totdat ik stopte met roken en me realiseerde dat het stiekem daardoor kwam.
Welkom terug (:
Welkom terug (:
Mindless zei:Of dat een goede combi is of niet, weet ik niet. Maar los daarvan is mdma natuurlijk een grote aanslag op je lichaam. .
)Lieve schat, receptoren zitten in je hersenen. Niet in je maag.Miss J zei:Ik heb inderdaad eerder een zelfde soort vraag gesteld maar ik ben er nu dus achter dat meerdere mensen hier last van kunnen krijgen door die receptoren in de maag.
Dat je misselijk wordt van gebruik, is niet meer dan normaal. Je stopt immers iets in je lijf dat er niet in hoort. Ik word ook altijd wel een beetje misselijk na gebruik.Miss J zei:Volgens mij komt het over alsof ik echt heel vaak en veel gebruik, dit is niet het geval. (...)
Ik snap zeker wel wat voor nadelige gevolgen xtc met zich mee brengt maar ik vond dit zo apart aangezien ik hier vroeger nooit last van had. (Of zal het de leeftijd zijn?)
Ook heb ik het niet nodig voor een feestje en sinds die misselijkheid gebruik ik het ook niet meer maar het is en blijft gewoon een leuke aanvulling voor een feestje, vandaar mijn vraag.
Ik zei nietsReceptor is een cel of weefselelement dat gevoelig is voor prikkels. De meeste receptoren zijn speciale cellen met een gewijzigde bouw, die onderdeel uitmaken van de zintuigen. Ook zijn er de zgn. vrije zenuwuiteinden die gevoelig zijn voor allerlei prikkels zonder dergelijke speciale cellen te bezitten. De meeste receptoren liggen vooral daar waar de prikkels het organisme treffen, bijvoorbeeld in de huid en in bepaalde zintuigorganen zoals ogen, oren en neus.
1. Is serotonin a pivotal mechanism in IBS?
Since 95% of the serotonin in the body is located in the gut, one would reasonably assume that postprandial plasma levels of 5-HT are derived from the gut. Reports of plasma 5-HT concentrations in different functional GI disorders suggest that there may be a role for circulating serotonin in determining predominant bowel function: serotonin is increased in diarrhea and celiac disease, decreased in constipation. For example, Dunlop et al. reported that platelet-poor plasma 5-HT from 0 to 180 minutes postprandially was significantly lower in C-IBS and higher in PI-IBS patients, and suggested that abnormalities in postprandial 5-HT release may be related to the different IBS symptoms (1).
Mindless zei:Echt zware dips ondervind ik er niet van, vaak helemaal geen, maar ik voel duidelijk hoe slecht het lichamelijk voor me is.
Meerdere dingen. In eerste instantie tijdens gebruik dat rare twitchen van m'n zicht, alsof het beeld zo nu en dan iets verschiet. Na gebruik voel ik me lichamelijk niet fit, weinig energie de dag(en) erna en puur het gevoel dat m'n lichaam een toxische stof eruit aan het werken is. Dus gewoon, alsof m'n lichaam lang niet optimaal functioneert.BlijeChick zei:Meer uit nieuwsgierigheid, wat merk je dan voornamelijk over dat je zegt dat je voelt hoe slecht het voor je lichaam is?
Mindless zei:Echt zware dips ondervind ik er niet van, vaak helemaal geen, maar ik voel duidelijk hoe slecht het lichamelijk voor me is.
BlijeChick zei:De dingen die je omschrijft na gebruik begrijp ik ook ja, dat je lichaam echt moet herstellen. Is ook logisch natuurlijk. Ik heb er wel minder last van na gebruik als ik fit ben en de dagen ervoor en erna even extra let op voeding, rust, misschien extra vitamines neem en geen alcohol drink. Maakt het gebruik niet goed, maar zo kan je wel beter tegen de klap van het gebruik.
Dunnetjess33 zei:BlijeChick zei:De dingen die je omschrijft na gebruik begrijp ik ook ja, dat je lichaam echt moet herstellen. Is ook logisch natuurlijk. Ik heb er wel minder last van na gebruik als ik fit ben en de dagen ervoor en erna even extra let op voeding, rust, misschien extra vitamines neem en geen alcohol drink. Maakt het gebruik niet goed, maar zo kan je wel beter tegen de klap van het gebruik.
Hier in heb je helemaal gelijk, over het fit zijn. Ik heb jaren terug eens een festival bezocht en xtc gemomen terwijl ik eigenlijk een tikkie verkouden was en wat grieperig. De dag zelf nergens last van gehad, in tegendeel maar de dagen erna... Nondeju zeg wat een nasleep. Een keer en nooit weer.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."