Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek na xtc - pmma?

Ziek na xtc - pmma?

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
0
0000108887Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanks mensen :) :) :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eerst en vooral laat altijd je pillen testen. Beter voorkomen dan genezen.

Waarschijnlijk heb je gewoon teveel gehad deze keer en ben je daarom zo brak. Rust maar beweeg ook goed en eet vooral gezond en vitaminerijk.
0
0000108887Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik weer eens xtc gebruikt, na een pauze van 4 maanden.
Ik heb 2 paarse go pro's gehad. Ik heb ze, met mijn stomme kop, niet laten testen. Op internet heb ik er ook niks over gevonden.
De trip was niet echt super. Ik heb er 2 gehad, zoveel heb ik er nooit gehad. Maar toch stond ik niet echt strak ofzo.
Maar goed, nu voel ik me dus super slecht. Ik ben misselijk, duizelig - alsof m'n evenwichtsorgaan enorm veel heeft gedronken oid.
Nu heb ik wat research gedaan op internet en ik ben enorm bang geworden dat er iets van PMMA in zat. Kan dat, dat ik dan nu pas ziek ben? Of er iets van voel oid. Of heeft iemand dit ook vaker na xtc gebruik?

Ik weet wel dat ik helemaal klaar ben met drugs nu...

Alvast bedankt!
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan je ook krijgen door mdma. Zoals trekzor zei, doe het lekker rustig aan, eet gezond, neem desnoods een multi vitamine pil en ga een paar dagen lekker op tijd naar bed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gezond eten, voedsel met veel anti-oxidanten. Wat ik na (en voor) mdma doe is veel vitamine C nemen, (1000mg tabletten is goed, niet van dat lichte spul) en magnesium citraat schijnt ook erg goed te zijn voor herstel. Multivitamine erbij voor de volledigheid.

Verder goed bewegen en slapen inderdaad.

En (maar dat hoef ik vast niet te zeggen) veel voorzichtiger worden met dit soort dingen. Al is het gewoon MDMA (wat het zeer waarschijnlijk is), de pillen van tegenwoordig zijn vaak erg sterk. Rond de 200mg is nu vaak normaal. Grote kans dus dat je 400mg hebt genomen. Dat heb je helemaal niet nodig voor een goed effect. Neem 100 tot 150 mg en als het niet werkt, dan werkt het niet. Dat kan heel soms gebeuren met MDMA. Heb dat wel vaker gehoord.
0
0000108887Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor jullie reacties!
Jullie hebben daar ook gelijk in. Is ook veel te veel. En ik heb het echt niet nodig.

Nu had ik net natuurlijk van alles opgezocht over de pmma, waardoor mn hartslag als een malle steeg, naar 130. Ik werd heel erg bang en dacht echt dat ik naar het ziekenhuis moest.

Toen ben ik even naar een vriend gegaan, temperatuur gemeten. Die was gelukkig 37.0. Dus ik heb mezelf gewoon enorm bang gemaakt.

Een andere vriend zei dat het ook zo kon zijn dat ik een zonnesteek heb opgelopen. Maar vind het een beetje raar dat dat pas na 2 dagen wordt gevoeld dan.
Maargoed, ik ben nu al wat rustiger. Al voel me nog steeds onrustig.

Maar alles komt goed toch :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
0000108887 zei:
Maar alles komt goed toch :)
Klik om te vergroten...
[youtube]d-diB65scQU&autoplay=1[/youtube]

Het lijkt mij inderdaad dat je gewoon een kater hebt omdat je teveel geslikt hebt, gaat vanzelf weer over.
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Komt helemaal goed! Die verhoogde hartslag komt gewoon van mdma. Dat doen stimulanten nou eenmaal.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Door je allerlei worst case scenarios in je hoofd te halen kan het net lijken of dat echt is. Gelukkig heb je dat zelf ook wel door. Komt wel goed. :)
0
0000108887Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Is het ook normaal als ik moet overgeven? :confused:
I
IrishCoffeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je hebt gewoon een flinke kater en nu een dip. Overgeven kan hier bij horen. Stel dat je jezelf nou heel erg slecht gaat voelen kan je altijd een arts om hulp vragen. In Nederland kan je met dit soort problemen naar een arts stappen zonder consequenties.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."