Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFlunitrazepam v.s. temazepam

Flunitrazepam v.s. temazepam

17 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#1
voordat er ooit ghb was, noemden ze ropies de rapedrug ....

je zou je af kunnen vragen waarom ze nog wel temazepam voorschrijven maar zelden flunitrazepam :wink:

:wave:
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Toen ik dit (viewtopic.php?f=25&t=17364&p=586576#p586576) bericht postte, leek het me opeens een goed idee om eens even een topic te openen over het volgende.

Hier in Nederland wordt flunitrazepam vaak gezien als de koning der benzo's, omdat flunitrazepam de enige benzo zou zijn die in lijst 1 van de opiumwet staat (volgens mij staat hij trouwens gewoon in lijst 2 (http://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/g ... 09#LijstII), maar dat terzijde).
In veel landen wordt echter niet flunitrazepam, maar temazepam gezien als de koning der benzo's. In een groot deel van de landen heerst namelijk een strenger beleid op temazepam dan op flunitrazepam, en dan gaat het niet alleen om de vloeibare capsulevorm.

Op dit forum heb ik al vaker gelezen dat flunitrazepam 'overrated' is. Wat ik nu dus vraag aan wie ervaring heeft met zowel flunitrazepam als temazepam: welke van de twee heeft nu een sterker effect. Het eerlijkst is dan denk ik dat je 10 mg temazepam vergelijkt met 1 mg flunitrazepam, en 20 mg temazepam met 2 mg flunitrazepam.

Een derde kandidaat voor de titel 'koning der benzo's' is nimetazepam, maar deze in is West-Europa niet op de markt, dus die houd ik er even buiten.
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk wel dat flunitrazepam wat sterker is als je het in die verhouding ziet.
Ik heb al een poosje geen flunitrazepam meer gehad maar neem wel elke dag temazepam.
Ik denk dat ik van 2mg flunitrazepam wel slaap maar van 20mg temazepam niet.
Maar dat is een beetje koffiedik kijken eigenlijk omdat mijn tolerantie alweer wat gestegen is onderhand.
Maar flunitrazepam is inderdaad overrated.
Het klopt wel wat je zegt, dat bepaalde landen een strenger beleid hebben betreffende temazepam dan flunitrazepam. Dat heb ik ook al meerdere keren gelezen namelijk.
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
flunitrazepam nooit geprobeerd.

temazepam deed niets bij me. (80mg)

maar dat was in de tijd dat ik behoorlijk aan de g zat.
en jah als je een beetje het effect van ghb gewend bent, moet je tog wel heel erg veel
benzos nemen om ook iets ervan te merken.

ik kan nu niet meer aan temazepam komen.

maar om een vergelijking te geven.
toen ik aan de g zat kon ik 50mg diazepam nemen en zoveel drinken als ik wou maar ik merkte van beide weinig. (soms ook nog ghb erbij) maar die ghb gebruik je dan alleen om je normaal te voelen niet om je relax te voelen.

nu ik niet meer zo veel g gebruik kan ik met 20-30mg diazepam en een paar biertjes
wel redelijk uitslapen.
maar egt een duidelijk positief effect geven doen benzo's niet bij me.
het maakt me sociaal een beetje teruggetrokken enz.


benzo's gebruik ik bijna niet meer maar gebruik sinds een tijdje propranolol :hearteyes:
veel meer over te spreken en geen nadelen zoals verminderde reactie etc.
zorgen verdwijnen bij me met deze medicatie
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
anon22 zei:
flunitrazepam nooit geprobeerd.

temazepam deed niets bij me. (80mg)

maar dat was in de tijd dat ik behoorlijk aan de g zat.
en jah als je een beetje het effect van ghb gewend bent, moet je tog wel heel erg veel
benzos nemen om ook iets ervan te merken.

ik kan nu niet meer aan temazepam komen.

maar om een vergelijking te geven.
toen ik aan de g zat kon ik 50mg diazepam nemen en zoveel drinken als ik wou maar ik merkte van beide weinig. (soms ook nog ghb erbij) maar die ghb gebruik je dan alleen om je normaal te voelen niet om je relax te voelen.

nu ik niet meer zo veel g gebruik kan ik met 20-30mg diazepam en een paar biertjes
wel redelijk uitslapen.
maar egt een duidelijk positief effect geven doen benzo's niet bij me.
het maakt me sociaal een beetje teruggetrokken enz.


benzo's gebruik ik bijna niet meer maar gebruik sinds een tijdje propranolol :hearteyes:
veel meer over te spreken en geen nadelen zoals verminderde reactie etc.
zorgen verdwijnen bij me met deze medicatie
Klik om te vergroten...
Propranolol gebruik ik op school, voor mondelingen en presentaties enzo, daar is het ideaal voor. Echt een wondermiddel. Maar recreatieve waarde heeft het verder niet vind ik.

Maar ik heb zowel flunitrazepam als temazepam nog nooit gehad, maar ben wel nieuwsgierig naar beide.

Bij mij doet diazepam juist weinig. Van 50 mg voel ik amper wat, maar van 10 mg lorazepam (4 x 2,5 mg) ben ik aardig suf. 'T is echt raar spul, die benzo's. Van de ene benzo voelt de ene niks en de ander heel veel en andersom.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flunitrazepam is sterker!
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Even de spam boven me negerend: ik ben een tijd terug in het gelukkige bezit geweest van een paar stripjes 2mg Rohypnol (flunitrazepam) en heb die leren gebruiken. Fantastisch spul. Van 0,5 tot 1 mg was de spierverslappende en angstverminderende werking zeer duidelijk, maar viel ik niet direct zonder waarschuwing in een diepe slaap. Pas wanneer ik ging liggen sliep ik direct als een roosje, 7 uur lang, om daarna semi-fit en nog benzo-happy wakker te worden.

Temazepam daarentegen schakelt me volledig uit. Na inname van een 20mg vloeibare capsule was ik binnen 25 minuten volledig vertrokken, alsof onder narcose. Je wordt echt in slaap gedwongen, een niet altijd prettige ervaring naar mijn mening, mits lijdend aan een zware slaapstoornis. Na een uur of 4, 5 heb je tevens de kans klaarwakker te worden, nog vaag van de benzo maar niet kunnen slapen.

Conclusie: temazepam is voor noodgevallen (na pep of heftige slaapstoornis) best handig, maar ik prefereer de beter te doseren flunitrazepam, vooral omdat het een minder sterk hypnotische werking heeft en bij lagere dosering een chiller, ontspannen effect geeft en je nog kunt kiezen of je gaat slapen of niet.
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#8
"Flunitrazepam is sinds 1974 internationaal op de markt."


"In 1961 werd 4-hydroxybutaanzuur in het laboratorium gesynthetiseerd. In de jaren 60 –en 70 stond deze stof vooral in de belangstelling als slaapmiddel en anestheticum."

:wave:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flunitrazepam is volgens mij toch wel (een van) de krachtigste benzo on earth .
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Temazepam is toch minstens even sterk.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oom Klaas zei:
Temazepam is toch minstens even sterk.
Klik om te vergroten...

Met 20 mg temazepam in me mik kan ik echt nog wel wakker blijven..
Ik vraag me af of dit ook zo zal zijn met 1 of 2 mg flunitrazepam..
Ik neem de proef op de som en ga het binnenkort uitproberen!
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik concludeer: Roofies zijn sterker
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#13
dat is een bijvoorbaat besliste strijd.... behalve misschien als je de tema iv tot je neemt
G
GreetjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Themazepam is een inslaper, Flunitrazepam is een doorslaper. Vergelijking 25 mg thema vs 1 mg Fluni, Fluni laat langer doorslapen. Bij langdurig gebruik, maakt het geen ene bal uit.

Hier wordt het gebruikt ter medicatie, niet als drug. Je bent ook stom als je het als drug gaat gebruiken. De roofbouw op je lichaam.. :smilingimp:

Ga eens stoppen met roken, gewoon niet doen, moet je eens merken hoelang je ligt te zweten in je bed, hoe ernstig de afkickverschijnselen zijn. En stoppen met roken hebben we hier al gedaan.

De meds laten liggen, leven met intense pijn, en dan niet praten over een hernia, maar breuken, en Fybromyalogie, dan weet je pas waarom je die zooi moet innemen. Wat zou ik er voor over hebben om zonder te mogen kunnen. Drinken doen we hier ook niet.

Enneh, niet gek staan te kijken als je een drugsstick in je mond krijgt en je geen rijbewijs meer hebt, misbruikers verpesten het voor mensen die het nodig hebben. Zij die het nodig hebben zitten dankzij dit soort misbruikers.

Mensen die het moeten slikken weten wat pijn is, en zullen het nooit een ander gunnen, die rijden dus heel bewust, plannen ook hun medicatie, liever alerter doordat je wat meer pijn heb, dan sloom omdat je dankzij pijnmedicatie te ontspannen bent en een ander in de ellende stort.

Hoe stom kan je zijn. Recreatief misbruik maken, en later zeuren dat je geen zorg meer krijgt omdat het te duur is. Net zoals die mensen die hun voorgeschreven medicatie verkopen, ooit wel eens van inleveren bij de apotheek gehoord?

Gebruik toch je verstand... :confused:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Greetje zei:
Bij langdurig gebruik, maakt het geen ene bal uit.
Klik om te vergroten...
Klopt, bij langdurig gebruik treed tolerantie op en worden pammetjes steeds minder werkzaam.

Greetje zei:
Hier wordt het gebruikt ter medicatie, niet als drug. Je bent ook stom als je het als drug gaat gebruiken. De roofbouw op je lichaam.. :smilingimp:
Klik om te vergroten...
Dat is jou mening. Dat een stof medicateus gebruikt kan worden wil niet zeggen dat het geen recreatieve waarde heeft.

Greetje zei:
Ga eens stoppen met roken, gewoon niet doen, moet je eens merken hoelang je ligt te zweten in je bed, hoe ernstig de afkickverschijnselen zijn. En stoppen met roken hebben we hier al gedaan.
Klik om te vergroten...
Goed van je dat je niet rookt! Maar de lichamelijke afkick van roken stelt niks voor. Die is er bijna niet, in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt. Geestelijk is het dan weer een ander verhaal.

Greetje zei:
De meds laten liggen, leven met intense pijn, en dan niet praten over een hernia, maar breuken, en Fybromyalogie, dan weet je pas waarom je die zooi moet innemen. Wat zou ik er voor over hebben om zonder te mogen kunnen. Drinken doen we hier ook niet.
Klik om te vergroten...
Alsof een hernia niet enorm pijn kan doen :confused: Verder ben ik het met je eens dat het vervelend is om dergelijke klachten te hebben. Ik vraag me alleen af of pammetjes de juiste pijnstillers zijn. Ik zou denken van niet, maar ik ben dan ook geen dokter.

Greetje zei:
Enneh, niet gek staan te kijken als je een drugsstick in je mond krijgt en je geen rijbewijs meer hebt, misbruikers verpesten het voor mensen die het nodig hebben. Zij die het nodig hebben zitten dankzij dit soort misbruikers.
Klik om te vergroten...
Gebruik van pammetjes en verkeer gaat slecht samen, maar nogmaals medisch gebruik sluit niet uit dat er ook recreatief gebruik mogelijk is.

Greetje zei:
Mensen die het moeten slikken weten wat pijn is, en zullen het nooit een ander gunnen, die rijden dus heel bewust, plannen ook hun medicatie, liever alerter doordat je wat meer pijn heb, dan sloom omdat je dankzij pijnmedicatie te ontspannen bent en een ander in de ellende stort.
Klik om te vergroten...
De pijn zo ik een ander ook niet gunnen, maar de lol die aan eventuele medicatie zit wel.

Greetje zei:
Hoe stom kan je zijn. Recreatief misbruik maken, en later zeuren dat je geen zorg meer krijgt omdat het te duur is. Net zoals die mensen die hun voorgeschreven medicatie verkopen, ooit wel eens van inleveren bij de apotheek gehoord?
Klik om te vergroten...
gehehehe, en jij denkt dat terugbrengen bij de apotheek iets helpt. Als de apotheker ze zelf niet gebruikt dan gooit ie ze wel weg, maar terug op de markt komt het daardoor niet. Sterker nog de apotheker doet soms net zo hard mee om teveel medicatie te verstrekken. Daar wordt hij zelf immers financieel beter van.

Greetje zei:
Gebruik toch je verstand... :confused:
Klik om te vergroten...
Misschien moet je dat eerst zelf eens doen
G
GreetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je hebt best wel een hoop commentaar. En inderdaad je bent geen arts. Pammetjes en andere medicatie zoals Benzo's of Diclofenac zijn pleisters op wonden, van ziekten waarvoor nog geen genezing is. Misgun jij een ander die pleister?

Bijkomend probleem van het gebruik van deze medicatie, en ook van de illegale drugs of het roken van iets simpels als weed, zelfs het simpele roken is parodontitis. Zoek dat maar eens op, begin daar maar aan, een schoonmaakbeurt/flap-opreatie van een kies of vier kost je al gauw 400 euro eigen bijdrage. Je kan het ook allemaal laten wegrotten onder het mom van, neem een kunstgebit, alleen parodontitis vreet je kaak aan, dus past een kunstgebit dan niet meer, mag je implantaten laten plaatsen, en daar is de eigen bijdrage nog wel wat hoger.

Dat mensen medicatie moeten slikken omdat ze ziek zijn, dat is al vervelend genoeg, zeker bovenstaande bijwerkingen meegerekend, maar dat mensen drugs gebruiken en roken met dezelfde gevolgen, mag best wel eens aandacht krijgen. Nu is drugsgebruik leuk als je jong bent, maar wat als je al ver over de veertig bent? Wie dan leeft dan zorgt?

Zo jou reactie's lezende wel, beetje egoïstische opstelling, waarvan ik al weet dat velen straks met vervelende nawerkingen met een minimumuitkering door het leven moeten, hoe wil je dat dan aanpakken? Daar heb je geen antwoord op, dan is het ineens de drugsgebruiker zijn eigen schuld.

Gebruik van Pammetjes op reguliere basis, bouwt een buffer op. dat soort patiënten kan inderdaad heel goed aan het verkeer deelnemen, en worden na keuring door het CBR alsnog op de weg toegelaten. De recreant heeft niet zo'n buffer, net zoals bij alcohol, en dan tikt het toch te hard aan om nog deel te kunnen nemen aan het verkeer, sterker nog je begaat een misdrijf en bent niet verzekerd, als het even verkeerd gaat betaal je voor de rest van je leven de schade aan het slachtoffer. Gefeliciteerd ermee.

Juist mensen die met pijn leven gunnen een ander dit niet, lol van de medicatie hebben ze niet. Het blijkt wel dat je empathisch tracht misbruik goed te praten, en dat lukt je niet. Sorry maar iedere munt (medicatie/drugs) heeft twee kanten, of je nu ziek bent of niet. Er is altijd een prijs te betalen. Dat vergeet je even. Zieke mensen betalen dus dubbel op.

Je zingt leuk, het komt een beetje rottig je strot uit, op zijn Amsterdams gezegd.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Greetje zei:
Je hebt best wel een hoop commentaar. En inderdaad je bent geen arts. Pammetjes en andere medicatie zoals Benzo's of Diclofenac zijn pleisters op wonden, van ziekten waarvoor nog geen genezing is. Misgun jij een ander die pleister?
Klik om te vergroten...
Ik mis gun helemaal niemand iets. Ik heb m.i. ook geen enkele aanleiding gegeven om dat te denken. Wel heb ik gezegd dat ik me afvraag of pammetjes (oftewel benzo's) de beste pijnstillers zijn. Ik vraag me dat nog steeds af, zeker als je even rond-googled en ziet dat benzo in principe kortdurend ingezet moeten worden en er aanwijzingen zijn dat de meeste benzo's op langere termijn niet werken.

Greetje zei:
Bijkomend probleem van het gebruik van deze medicatie, en ook van de illegale drugs of het roken van iets simpels als weed, zelfs het simpele roken is parodontitis. Zoek dat maar eens op, begin daar maar aan, een schoonmaakbeurt/flap-opreatie van een kies of vier kost je al gauw 400 euro eigen bijdrage. Je kan het ook allemaal laten wegrotten onder het mom van, neem een kunstgebit, alleen parodontitis vreet je kaak aan, dus past een kunstgebit dan niet meer, mag je implantaten laten plaatsen, en daar is de eigen bijdrage nog wel wat hoger.
Klik om te vergroten...
Zeg je nou dat tandvleesontstekking een bijwerking is bij meerdere soorten drugs? Zoeken via google levert mij weinig in die richting op. Wel vind ik vele nadelen van langdurig benzo gebruik. Een aantal daarvan (bv concentratie- en geheugenstoornis of depressie) zijn zelfs een stuk zorgelijke dan parodontitis.

Greetje zei:
Dat mensen medicatie moeten slikken omdat ze ziek zijn, dat is al vervelend genoeg, zeker bovenstaande bijwerkingen meegerekend, maar dat mensen drugs gebruiken en roken met dezelfde gevolgen, mag best wel eens aandacht krijgen. Nu is drugsgebruik leuk als je jong bent, maar wat als je al ver over de veertig bent? Wie dan leeft dan zorgt?
Klik om te vergroten...
Ziek zijn is zeker niet leuk en medicatie moeten slikken die je ook nog eens vervelende bijwerkingen geven ook. Bij het laatste moet je je afvragen of het doel de middelen heiligt, maar dat laat ik per geval aan de dokter en zijn patient over. Drugsgebruik heeft zijn risico's en ik ben de laatste om te zeggen dat je je daar niet druk om hoeft te maken. Ik ben alleen absoluut niet van mening dat drugs alleen maar slecht zijn. Eind jaren 80 is er het nodige aan xtc weggeslikt. Die mensen zijn inmiddels al in de 40. De meesten hebben een goede baan en functioneren prima. met andere drugs is dat evenzo. Het wordt een ander verhaal als we het over mensen hebben die drugs misbruiken. Echter kun je je daarbij afvragen of het de drugs is of het onderliggende psychische probleem.

Greetje zei:
Zo jou reactie's lezende wel, beetje egoïstische opstelling, waarvan ik al weet dat velen straks met vervelende nawerkingen met een minimumuitkering door het leven moeten, hoe wil je dat dan aanpakken? Daar heb je geen antwoord op, dan is het ineens de drugsgebruiker zijn eigen schuld.
Klik om te vergroten...
Er is zeker zoiets als eigen verantwoordelijkheid, maar zoals ik al heb aangegeven denk ik dat het allemaal wel meevalt als die nu genomen wordt. Oftewel de drugsgebruiker die verantwoord drugs gebruikt zal later niet (iig niet door het drugsgebruik) in de bijstand komen doordat zijn leven naar de knoppen is.

Greetje zei:
Gebruik van Pammetjes op reguliere basis, bouwt een buffer op. dat soort patiënten kan inderdaad heel goed aan het verkeer deelnemen, en worden na keuring door het CBR alsnog op de weg toegelaten. De recreant heeft niet zo'n buffer, net zoals bij alcohol, en dan tikt het toch te hard aan om nog deel te kunnen nemen aan het verkeer, sterker nog je begaat een misdrijf en bent niet verzekerd, als het even verkeerd gaat betaal je voor de rest van je leven de schade aan het slachtoffer. Gefeliciteerd ermee.
Klik om te vergroten...
Drugs en verkeer gaan erg slecht samen (al zou dat veel beter onderzocht moeten worden en zouden er maximale waarden bepaald moeten worden, zoals dat met alcohol is gebeurd). Drugs in het verkeer mogen wat mij betreft hard aangepakt worden, terwijl ik wel vind dat drugs vrijgegeven zouden moeten worden. Het gebruik van benzo's valt wat mij betreft daar ook onder. Kijkend naar de bijwerkingen maakt het geen verschil of je het kort of lang gebruikt.

Greetje zei:
Juist mensen die met pijn leven gunnen een ander dit niet, lol van de medicatie hebben ze niet. Het blijkt wel dat je empathisch tracht misbruik goed te praten, en dat lukt je niet. Sorry maar iedere munt (medicatie/drugs) heeft twee kanten, of je nu ziek bent of niet. Er is altijd een prijs te betalen. Dat vergeet je even. Zieke mensen betalen dus dubbel op.
Klik om te vergroten...
Nu begin je wel heel vaag te worden. Empatish misbruik goed trachten te praten. Ik pleit voor gebruik en ben tegen misbruik. En dubbel betalen? Je bent ziek en dat is heel vervelend, maar maak het niet erger dan het is. En over twee kanten van een munt (eigenlijk zijn het er drie)... dat is precies wat ik bedoel. Medicatie/drugs kan gebruikt worden als drugs/medicatie. En om dan in de beeldspraak te blijven. Beide kunnen leiden tot misbruik en dat is op of zelfs over het randje :wink:

Greetje zei:
Je zingt leuk, het komt een beetje rottig je strot uit, op zijn Amsterdams gezegd.
Klik om te vergroten...
Je zou me eens moeten horen zingen! :rockband:
G
GreetjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tufnut, je hebt humor, dat mag ik wel. :wink:

Je hebt gelijk hoor, je misgunt niemand iets, ik reageerde wat fel. My mistake. :flushed: Apologies?

Gek genoeg werken benzo's best goed op lange termijn als de patiënt maar alleen inneemt als deze pijn heeft, dus niet braaf tig keer per dag zoals de dokter voorschrijft. En niet over de dosis gaan. Er blijft altijd een mate van pijn, leer er maar mee leven. Zie het maar dat je niet altijd gelukkig kan zijn, zonder ongelukkig zou je geluk toch ook niet waarderen. :wink: Ying-Yang, Balans, daar draait alles om in deze wereld.

Alleen heeft iedereen zijn eigen balans, en kan eigenlijk niemand voor een ander bepalen waar die nu precies zit.

Parodontitis komt voor bij alle vormen van medicatie, drugs en roken. De doorbloeding van de mond is minder, het speeksel is aangetast, dus de bescherming minder. En stop je met al die bovenstaande dingen, krijg je toch pijn in je bakkes! :openmouth: Ook al ga je braaf zoveel keer per jaar naar de tandarts. Pockets van 3/4 mm is redelijk maar meer, 5 tot 7 wordt al gevaarlijk. Een bezoekje aan de mondhygiëniste kan echt geen kwaad. Gewoon op parodontitis of flap-operatie googelen, dan vind je genoeg. Ik gun het geen hond.

Goed poetsen, ragen, stokers en tandzijde en echt doen voor het slapen gaan is de redding van je mooie smile. Elektrisch poetsen heel goed niet alleen even de tanden, maar ook over het tandvlees gaan (binnenkant en buitenkant) altijd richting de tandrand. En een tongschraper is ook geen overbodige luxe. sommige hebben lange tongharen, daar blijft een hoop rotzooi zitten, van die groene poppetjes die in de nacht aan het bouwvakken zijn aan je tanden.

Eén keer in de week met waterstofperoxide poetsen, slokje nemen, niet doorslikken, en dan goed poetsen, zie je direct waar je tandvlees wit wordt, je tanden trouwens ook, en daarna een goede tandpasta er over, waar je tandvlees wit uitslaat, daar zit vuil onder je tandvlees, dat zijn plekken die echt aandacht verdienen. Peroxide doodt weer bacteriën. Na dat alles een mondwater gebruiken die ook bacteriën dodend is. Dan weet je dat je altijd goed zit. Flesje haal je zo bij de drogist. Niet besmetten, anders werkt het niet meer, en niet de dop van de fles houden. Voordeel, bij aanhouding kijkt iedere agent naar je voorkomen, heb je geen bruine onverzorgde mond of overdreven witte tanden en toch ruiken naar tabak, is er niets aan de hand, al heb je een kilo rotzooi in de kofferbak liggen. Dat is maar een stoute tip die ik geef. Je mond, handen, nagels (ook je voeten in de zomer) en je huid van je gezicht, het verraad veel meer dan je vermoed.

Wees gewoon voorzichtig. Welterusten. Misschien kom ik er later nog uitgebreid op terug, Er is wel een boekje ( tien gekopiërde velletjes met een stukkie roze karton) over Coke in het Engels, ik heb het al jaren, The users Guide, daar kan je veel in vinden.

Ik vind trouwens dat je band er strak uitziet, wanneer kan ik eens komen luisteren :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."