Tufnut, je hebt humor, dat mag ik wel.
Je hebt gelijk hoor, je misgunt niemand iets, ik reageerde wat fel. My mistake.
![:flushed:]()
Apologies?
Gek genoeg werken benzo's best goed op lange termijn als de patiënt maar alleen inneemt als deze pijn heeft, dus niet braaf tig keer per dag zoals de dokter voorschrijft. En niet over de dosis gaan. Er blijft altijd een mate van pijn, leer er maar mee leven. Zie het maar dat je niet altijd gelukkig kan zijn, zonder ongelukkig zou je geluk toch ook niet waarderen.
![:wink:]()
Ying-Yang, Balans, daar draait alles om in deze wereld.
Alleen heeft iedereen zijn eigen balans, en kan eigenlijk niemand voor een ander bepalen waar die nu precies zit.
Parodontitis komt voor bij alle vormen van medicatie, drugs en roken. De doorbloeding van de mond is minder, het speeksel is aangetast, dus de bescherming minder. En stop je met al die bovenstaande dingen, krijg je toch pijn in je bakkes!
![:openmouth:]()
Ook al ga je braaf zoveel keer per jaar naar de tandarts. Pockets van 3/4 mm is redelijk maar meer, 5 tot 7 wordt al gevaarlijk. Een bezoekje aan de mondhygiëniste kan echt geen kwaad. Gewoon op parodontitis of flap-operatie googelen, dan vind je genoeg. Ik gun het geen hond.
Goed poetsen, ragen, stokers en tandzijde en echt doen voor het slapen gaan is de redding van je mooie smile. Elektrisch poetsen heel goed niet alleen even de tanden, maar ook over het tandvlees gaan (binnenkant en buitenkant) altijd richting de tandrand. En een tongschraper is ook geen overbodige luxe. sommige hebben lange tongharen, daar blijft een hoop rotzooi zitten, van die groene poppetjes die in de nacht aan het bouwvakken zijn aan je tanden.
Eén keer in de week met waterstofperoxide poetsen, slokje nemen, niet doorslikken, en dan goed poetsen, zie je direct waar je tandvlees wit wordt, je tanden trouwens ook, en daarna een goede tandpasta er over, waar je tandvlees wit uitslaat, daar zit vuil onder je tandvlees, dat zijn plekken die echt aandacht verdienen. Peroxide doodt weer bacteriën. Na dat alles een mondwater gebruiken die ook bacteriën dodend is. Dan weet je dat je altijd goed zit. Flesje haal je zo bij de drogist. Niet besmetten, anders werkt het niet meer, en niet de dop van de fles houden. Voordeel, bij aanhouding kijkt iedere agent naar je voorkomen, heb je geen bruine onverzorgde mond of overdreven witte tanden en toch ruiken naar tabak, is er niets aan de hand, al heb je een kilo rotzooi in de kofferbak liggen. Dat is maar een stoute tip die ik geef. Je mond, handen, nagels (ook je voeten in de zomer) en je huid van je gezicht, het verraad veel meer dan je vermoed.
Wees gewoon voorzichtig. Welterusten. Misschien kom ik er later nog uitgebreid op terug, Er is wel een boekje ( tien gekopiërde velletjes met een stukkie roze karton) over Coke in het Engels, ik heb het al jaren, The users Guide, daar kan je veel in vinden.
Ik vind trouwens dat je band er strak uitziet, wanneer kan ik eens komen luisteren
