#1
Ja haha, dan klinkt alles zo als het muziekje van pokemon ofzo. ![:tearsofjoy:]()


Weet jij toevallig ook welk deel?Medicatie zorgt er dus voor dat een bepaald gedeelte in de hersenen wat harder gaat werken en daardoor de chaotische hersenstorm grotendeels verdwijnt en een soort 'zombie' wordt. Je krijgt daardoor een prima focus, maar je bent creatiever als je zonder die medicatie zit.

jcutter zei:Weet jij toevallig ook welk deel?Medicatie zorgt er dus voor dat een bepaald gedeelte in de hersenen wat harder gaat werken en daardoor de chaotische hersenstorm grotendeels verdwijnt en een soort 'zombie' wordt. Je krijgt daardoor een prima focus, maar je bent creatiever als je zonder die medicatie zit.
Of welk stof?
Of welke stof dit deel laat werken?![]()
Methylfenidaat is een aan amfetamine verwant indirect werkend sympathicomimeticum dat sinds het begin van de jaren zestig is geregistreerd. Overigens is er een verschil met amfetamine zoals in de volksmond bekend: het bevat in plaats van een fenethylaminekern, maar een piperidine-kern. Methylfenidaat remt de heropname van dopamine en noradrenaline.
Afgezien van dat eten beschijf je mijn tegenpooljcutter zei:Voldoende slaap en hardlopen; werken voor mij uitstekend.
Geen koffie of nicotine; gewoon gezond eten.
Dit werkt erg concentratie verhogend voor mij.
Ah dit is interessant (en stiekem wel een beetje jammer eigenlijk). Dat met die vreemde verbanden herken ik heel erg. Ik heb ook vooral dat ik vrijwel overal heel diep over nadenk en dan een soort van theorieen en analogieen ga bedenken. Ik hoor vrienden van mij soms echt denken "onee, daar gaan we weer" omdat ze het niet kunnen (of willen) volgen en ik het moeilijk kan uitleggen.de_psychonaut zei:ADHD medicatie laat juist de creativiteit grotendeels verdwijnen.
Doordat je normaal een verschrikkelijk chaotisch hoofd hebt en zo aan de meest vreemde dingen denkt en dan weer rare verbanden legt, ontstaat de typische ADD/ADHD creativiteit.
Maar dit gaat de concentratie en focus dan weer erg uit de weg.
Medicatie zorgt er dus voor dat een bepaald gedeelte in de hersenen wat harder gaat werken en daardoor de chaotische hersenstorm grotendeels verdwijnt en een soort 'zombie' wordt. Je krijgt daardoor een prima focus, maar je bent creatiever als je zonder die medicatie zit.
Al zou dit misschien bij normale mensen weer anders kunnen werken natuurlijk, maar dat is de uitwerking bij mij als ADD'er.
Bij mij gaat het over het algemeen zo: gitaar spelen (wat resulteert in ideeen etc) > structureren (in de vorm van een nummer maken van de ideeen)> opnemen.Hans zei:Ik heb ADD en:
Ik moet zeggen dat ik echt supergoed bezig ga met mn huiswerk als ik dex op heb. Ik weet natuurlijk niet waar mee je precies bezig bent maar wat je ook kunt doen is als je aan een kunstwerk werkt eerst het idee te maken en vervolgens de uitwerking onder invloed van dex te doen.
Voor de rest vind ik dex ook gewoon leuk. Een beetje te leuk eigenlijk. :P
Edit: Ohja, dex slikken blijf je wel echt extreem lang wakker. Nasaal trouwens ook al veel langer dan normale pep.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."