Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsConcentratie verhogende middelen tijdens een creatieve bui

Concentratie verhogende middelen tijdens een creatieve bui

24 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hans zei:
Ik heb ADD en:
Ik moet zeggen dat ik echt supergoed bezig ga met mn huiswerk als ik dex op heb. Ik weet natuurlijk niet waar mee je precies bezig bent maar wat je ook kunt doen is als je aan een kunstwerk werkt eerst het idee te maken en vervolgens de uitwerking onder invloed van dex te doen.

Voor de rest vind ik dex ook gewoon leuk. Een beetje te leuk eigenlijk. :P

Edit: Ohja, dex slikken blijf je wel echt extreem lang wakker. Nasaal trouwens ook al veel langer dan normale pep.
Klik om te vergroten...
Bij mij gaat het over het algemeen zo: gitaar spelen (wat resulteert in ideeen etc) > structureren (in de vorm van een nummer maken van de ideeen)> opnemen.

Het gitaar spelen op zich gaat prima, ik heb in tegenstelling tot sommige vrienden van mij bijna nooit last van 'ik speel uren maar ik verzin niets goeds'. Ik heb juist voor mijn gevoel zoveel mogelijkheden dat het heel moeilijk is te structureren. Van opnemen komt al helemaal niks want dat ben ik echt na een paar minuten weer zat. Het komt er eigenlijk op neer dat die laatste afwerking (het schrijven en met name het opnemen) nooit lukt omdat ik mijn aandacht er moeilijk bij kan houden. Jouw idee is eigenlijk ook precies wat ik in mijn hoofd heb. Een soort basis leggen en vervolgens een soort van duwtje in de rug om het ook af te kunnen maken.

Maar dex wordt toch niet zomaar voorgeschreven voor ADD? Of heb je dat via de alternatieve route verkregen :grin: ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het ging mijn neusje in ipv mijn mondje. Dat heb ik dus niet van de apotheek.
Ik heb trouwens totaal geen last van warrigheid met dex. Als het echter slecht op je korte termijnsgeheugen (zoals bij mij) werkt zal het wel lastig zijn om al die riffjes in je kop te krijgen. Keer op keer speel ik ze altijd fout en vergeet ik de posities weer. Maar dat is alleen bij hogere hoeveelheden.

Maar ik zou zeggen, probeer het een keertje uit, probeer ook gewone pep, het liefste ook bijvoorbeeld ritalin, zo kom je er achter wat het beste voor jou werkt. Als je normale pep iets te extreem vindt heb je denk ik een verkeerd idee. Je gaat niet echt 'hard' ofzo en het gevoel zul je moeten leren waarderen.

Verder als je heerlijk en snel gitaarmuziek wilt maken kan ik absoluut Guitar Pro aanraden. Snel tablatuur invullen, snel afspelen. Heel gemakkelijk en gebruikersvriendelijk. Heb je ook geen problemen met dat je slechts bijvoorbeeld de motoriek niet kan onthouden.

Google zoek: Guitar pro rapidshare en je vindt wel iets.. of een torrent, kan natuurlijk ook.

Of je moet willen betalen natuurlijk :wink:
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ah, bedankt voor de info! Ik denk inderdaad dat ik wat verschillende dingen ga proberen. Ik schrijf al jaren nummers in guitar pro :grin: . Op een gegeven moment wordt je het alleen wel zat om naar je nummers te luisteren in midi haha. Met opnemen kan je een stuk meer expirimenteren. Maar het is zeker een ontzettend handig programma, gebruik het nu ook nog zeer regelmatig!
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik dacht: dit moet ik morgen even melden in m'n topic want dit kan ik jullie niet onthouden. Maar ik kan het ook eigenlijk net zo goed nu doen. Ik heb laatst speed gekocht en daar heb ik deze avond een klein beetje van gebruikt. Had nog geen gelegenheid om het te zuiveren, aangezien ik nu bij m'n ouders zit, dus besloot wat in een capsule te doen. Later nog een piepklein lijntje bijgenomen. Ik weet niet precies hoeveel (testresulaten nog niet binnen en mijn weegschaal is niet supernauwkeurig).

Maar maaaan. dit is echt exact wat ik zocht! Ik had niet bijzonder veel inspiratie maar nog wat ideetjes in m'n hoofd. Ik had al 2 weken nauwelijks meer gitaar gespeeld omdat ik geen motivatie had. Maar nu leek alles ineens zo logisch. Mijn hele kamer is bedraad met allemaal snoeren die door effecten lopen (ook drums, keyboard en zo) en ik had onwijs veel zin om alles perfect in te stellen. :tearsofjoy:

Ik begon gewoon met een simpel deuntje om uit te testen, toen drums erbij gemaakt. Toen dacht ik: ik kan ook gewoon gitaar toevoegen. En ik kreeg er zelf echt kippevel van, het klopte zo goed. Al m'n ideeen vielen samen. Ik heb echt nog nooit zo gefocussed kunnen werken zonder intresse te verliezen of afgeleid te worden.

Ik moet er bij zeggen dat ik me echt superontspannen en 'clear' in m'n hoofd voel. Absoluut niet strak of superenergiek. Zal ook wel met de dosis en zuiverheid te maken hebben natuurlijk. Ben nog niet echt moe maar denk niet dat ik problemen krijg met slapen zo. Ben wel een beetje 'babbelig' zoals wel aan de lengte van mijn post te zien is. :grin:
J
JDJD90Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Concentratie verhogende middelen tijdens een creatieve b

Bekijk hier een vet filmpje!

Snuivend je tentamen in

http://www.campus.tv/lijfstijl/snuifmid ... amen/26864
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."