Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHittegolf + 1e keer pillen?

Hittegolf + 1e keer pillen?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
f
fiscusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Aankomende zaterdag was ik van plan om voor de 1e keer pillen te gebruiken op een festival. Ik ben nogal een zorgkees dus alles is getest en wel en had er zin in, totdat.. hittegolf :confused:
Ik heb op het internet eigenlijk weinig kunnen vinden (Hier 1 bericht maar zou graag wat meer persoonlijke reacties op de situatie hebben)
Het ongeveer 27-31 graden en ben dus een beetje bang voor oververhiting, zouttekort en die dingen..
Heb nu de plannen gewijzigd naar niet overdag al beginnen maar pas rond een uur of 7 als de zon hopelijk een beetje weg is maar vandaag was het om 7 uur nog 31 graden, zonder zon op je kop maar alsnog enorm warm sowieso al, laat staan op een festival waar je danst etc. Hopelijk is dat deze zaterdag minder.
Maar zou dus echt niet weten welke temparaturen een gevarenzone vormen aangezien ik hier bar weinig over kan vinden.

Iemand tips? Of gewoon dat jullie zeggen NIET DOEN :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Check bijvoorbeeld: http://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/xtc/xtc-risico/

Daar staat onder andere:

Hoe hoger je lichaamstemperatuur en de omgevingstemperatuur hoe groter de kans op orgaanschade.
Klik om te vergroten...

Ik zou het niet doen. Sowieso word je al warm van dansen en dan is je omgeving ook nog hartstikke warm. Dan kun je dus niet echt aan de warmte ontsnappen. En dan nog het feit dat het je eerste keer mdma is, zodat je niet goed weet hoe je erop reageert. Als ik rustig thuis mdma neem terwijl het niet eens super warm is, krijg ik het al benauwd vaak.

Er zullen vast ook mensen zijn die zeggen ah joh valt allemaal wel mee, maar je neemt echt wel een zeker risico met dit soort dingen. Beter even wachten op een andere gelegenheid, wanneer het koeler is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed advies Mindless. Ik heb jaren terug op Mysteryland met 28 graden daar rondgelopen. Het was niet mijn 1e keer xtc maar wel de laatste keer met zulke warmte. Ik ging niet fout of iets maar had het tijdens inspanning wel heel erg en soms onprettig warm. We zochten wel veel schaduw en vermeden de drukte in tenten maar alsnog was het wel erg warm. En ook hebben we toen niet bijgepakt zeg maar.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan me volledig aansluiten bij bovenstaande reacties. Beter snoep je niet met deze een hitte. Zelf ooit es gedaan en dat was de laatste keer. Het festival draaide die dag om afkoeling zoeken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tekzor668 zei:
Kan me volledig aansluiten bij bovenstaande reacties. Beter snoep je niet met deze een hitte. Zelf ooit es gedaan en dat was de laatste keer. Het festival draaide die dag om afkoeling zoeken.
Klik om te vergroten...

Ja dit idd ook. Je blijft er mee bezig met verkoeling zoeken waardoor ook je mindset minder is.
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zie bovenstaande. Je geeft eigenlijk zelf al aan dat het niet verstandig is, dus je hebt je goed ingelezen en je verstand is ook voldoende aanwezig :mrgreen:

Beter inderdaad een ander keertje snoepen. Van je eerste keer moet je voor de volle 200% zorgeloos kunnen genieten! :stoned:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik drink op een werkdag minstens 3,5 a 4 liter water zodra de kwik 30+ aangeeft, anders krijg ik een "vreemd" gevoel.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
Ik drink op een werkdag minstens 3,5 a 4 liter water zodra de kwik 30+ aangeeft, anders krijg ik een "vreemd" gevoel.
Klik om te vergroten...
En wat heeft dit verder met xtc en de warmte te maken? Probleem met xtc is nou juist dat je door drinken je niet echt kan afkoelen ivm water vergiftiging.

Ik heb zelf een paar geleden met 37 graden op een festival gestaan. En het was echt totaal niet fijn, heb amper gedanst toen omdat ik staand al bizar veel zweette.

Zeker je eerste keer kun je beter een wat normalere temperatuur uitzoeken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."