Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTemazepam

Temazepam

41 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil je niet angstig maken, Doortje. Maar het behoorlijk gemeen zijn. De bloeddruk schommelingen kunnen voor vervelende effecten zorgen. Bijvoorbeeld heel gemene hoofdpijn. Ook kan je last krijgen van mood swings.

Good luck!

D
Doortje31Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben een meid van 31 en helaas verslaafd aan Temazepam. Ik baal hier echt van en wil er heel graag van af.Helaas kan ik er door omstandigheden niet mee naar de huisarts en zal ik het dus zelf moeten doen.Wie herkent dit of heeft tips?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wanneer iemand verslaafd is aan Benzodiazepines, wordt er vrijwel altijd overgestapt naar Diazepam (langwerkend). Er zijn diverse afbouwschema's die prima te doen zijn. Dit zal voor jou waarschijnlijk niet noodzakelijk zijn.

Je kan ook zo'n afbouwschema voor Temazepam op de kop proberen te tikken.

klik hier voor een duidelijke uitleg

Gr.,

EEnd
D
Doortje31Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Thnx voor je reactie...het zal moeilijk worden om zelf te stoppen maar ik moet het kunnen.
Baal zo van die zooi...lijkt onschuldig zo'n slaappil maar weet ondertussen wat voor troep het is.Het beinvloed toch je leven,tenminste bij mij wel.Maar ik ga het zeker proberen...nu nog ff een rustige periode uitzoeken :rolleyes:
D
Doortje31Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Grrr...ben al de hele dag bezig om op internet"hulp"te vinden voor mijn Temazepamverslaving.
Het vervelende is dat het een groot geheim is en dat niemand er iets van mag weten(ook de huisarts niet) ik kom niet verder dan dure afkickklinieken :kots: Wie heeft tips voor me?
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#6
met temazepam valt bijna niet af te bouwen omdat deze bestaan uit capsules.

tabeletten kun je langzaam afbouwen door ze door de helft of kwart te delen.
neem contact op met je huisarts!.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom mag niemand er van af weten?

Zodra ik daar antwoord op heb, kan ik je verder (of juist niet) proberen te helpen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mag zelfs je huisarts het niet weten..? Wel lastig, zelf van een benzoverslaving af komen, zoals speeseend zegt wordt er vaak gewerkt met een bepaald diazepam afbouwschema. Of wordt de kortwerkende benzo in ieder geval vervangen voor een langwerkende.

Ik kan je verder slechts veel sterkte toewensen.
D
Doortje31Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan mn huisarts niet benaderen omdat ik op een niet reguliere manier aan de slaappillen kom en het grote gevolgen zou hebben als mn huisarts dat weet.Heeft ermee te maken dat ik mn baan niet kwijt wil.
Ik ben nu in contact met verslavingszorg maar die doen nogal moeilijk als je geen verwijzing van huisarts hebt :rolleyes:
Kortom lastige situatie! :confused:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
anon22 zei:
met temazepam valt bijna niet af te bouwen omdat deze bestaan uit capsules.

tabeletten kun je langzaam afbouwen door ze door de helft of kwart te delen.
neem contact op met je huisarts!.
Klik om te vergroten...

Nee maar je kan de temazepam wel vervangen voor een andere (langwerkende) benzo, en deze vervolgens afbouwen. Zoals gezegd..

@TS, werk je zelf in gezondheidszorg en kom je op die manier aan je temazepam...?
D
Doortje31Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoiets ja acidboy :flushed: en na veel overleg lijkt het er op dat ik het toch zelf moet proberen :rolleyes:
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Doortje31 zei:
Ik kan mn huisarts niet benaderen omdat ik op een niet reguliere manier aan de slaappillen kom en het grote gevolgen zou hebben als mn huisarts dat weet.Heeft ermee te maken dat ik mn baan niet kwijt wil.
Ik ben nu in contact met verslavingszorg maar die doen nogal moeilijk als je geen verwijzing van huisarts hebt :rolleyes:
Kortom lastige situatie! :confused:
Klik om te vergroten...

Ten eerste is het voor artsen echt geen nieuws dat hun patiënten aan middelen verslaafd raken die ze niet via officiële kanalen hebben verkregen.
Daarnaast moet je je bedenken dat er bijna een MILJOEN mensen in Nederland een benzoprobleem hebben. Laat staan de statistieken wereldwijd.
Boven alles heeft je huisarts ten allen tijde een beroepsgeheim: onder geen beding kan jouw baan (hoe deze ook in relatie staat tot de band die jij hebt met je huisarts) in gevaar komen door een persoonlijk medisch probleem dat je bij hem/haar voorlegt.

Voelt het echter, onder al deze condities, nog steeds niet prettig om dit probleem met je huisarts te bespreken dan stel ik voor een andere huisarts te nemen. Als deze persoon zo verweven is met je professionele leven dan is dat misschien sowieso een goed idee.
Van huisarts wisselen is alleen makkelijk wanneer je verhuist naar een andere plaats. Is dit niet het geval, dan komt er iets meer bij kijken:
zie http://www.vsn.nl/wetrecht/regeling.php?regeling_id=51

Ik wens je veel succes. Realiseer je dat je volledig in je recht staat en dat jou niets kan overkomen.
D
Doortje31Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben niet van mening dat een huisarts ten alle tijden zich aan zijn beroepsgeheim houdt,er bestaat ook nog zoiets als meldingsplicht in bepaalde gevallen.
Ik heb besloten om het vanaf dinsdag zelf te proberen en helaas zal dat cold turkey worden.Ik geloof wel dat ik sterk genoeg ben om het te kunnen.heb overleg gehad met een verslavingsarts van een kliniek en die zegt dat na 4 weken gebruik de stof al niet meer werkt dus dat het vooral een psychische verslaving is.Wel kunnen afkickverschijnselen zich voordoen als zweten,trillen,angst dus we zien wel ff...
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#14
ik zou het een huisarts zeer kwalijk nemen als die zou weten dat bv zijn assistente aan iets verslaafd is en hij zou dat niet doorgeven aan wie dan ook nodig is om gewaarschuwd te zijn, hell ik zou dr staande voet ontslag geven ...

maar stel dat die huisarts waar je werkt bevriend is met de jouwe waar je als patient komt... zou je zelf het risico nemen?

tis maar een hypothese maar ik ken zat redenen om iets niet aan je huisarts te vertellen :)



als je zo makkelijk aan temazepam kwam, kun je dan niet ook makkelijk echte langwerkende middelen komen en zelf afbouwen?
:wave:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hehe ik zat hetzelfde te denken ariekanarie, gewoon diazepam scoren, whatever the way is you do that. Om dat middel vervolgens af te bouwen. Ik weet niet hoeveel temazepam je per dag slikt...?

Verder is het te allen tijde jongens, en niet ten alle tijde, maar dit terzijde :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een huisarts moet een beroepsgeheim hanteren, doet hij dit niet dan is hij fout en kan hem dit zijn baan kosten. Beste weg is dus via een arts, dan naar een verslavingsarts en daar een afbouwschame laten opstellen en gecontroleerd afbouwen.

Hoeveel benzo's slik je per dag?
Misschien kun je zelf wel een afbouwschema maken, want of cold turkye een slim idee is betwijfel ik
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Op zich is een afbouwschema niet zo ingewikkeld te maken, cold turkey is inderdaad niet zo heel erg verstandig, denk ik. Maar alles hangt van de doses en frequentie af, tot die tijd is er geen zinnig woord over te zeggen.

En natuurlijk is het het beste als je een verslavingsarts of je huisarts contact betreffende dit probleem. Maar als je dit écht niet wilt... dan zou ik het op eigen houtje proberen met langwerkende benzo's.
D
Doortje31Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Leuk dat jullie allemaal zo meedenken :)
Ik zal het ff een beetje uitgebreider uitleggen.
Qua hoeveelheid valt mijn verslaving wel mee als ik zie wat sommige andere mensen gebruiken nl 20 mg temazepam,maar gaat ook gewoon om de afhankelijkheid ervan.de verslavingsarts die ik gesproken heb zegt dat het nu vooral ook een kwestie van psychische afhankelijkheid is dus dan denk ik bij mezelf PVD dat moet je toch zelf ook kunnen!
De tip om op eigen houtje met diazepam af te gaan bouwen vind ik niet zo geschikt,wat als ik daar dan weer niet van af kom?? Bovendien kom ik nou ook weer niet zooo makkelijk aan medicijnen en zeker niet aan diazepam.
Ik probeer het eerst wel zelf en mocht het me echt niet lukken dan ga ik wel met een of andere smoes naar de huisarts(dat ik ze altijd van kennis heb gekregen ofzo)
Wat is het ergste dat me kan gebeuren tijdens het afkicken? Zweten?trillen?angst? We zien het wel!
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#19
en wat dacht je van tijden niet kunnen slapen ... ik neem aan dat dat ooit de reden was om ermee te beginnen ... cold turkey is niet mals met veel dingen, die van benzoos ken ik niet dus kan er niets van zeggen.

wat ik wel een beetje weet is hoe verslavingen werken, zeker die aan rustgevers ... stop je met nemen zie je vaak de initiele klachten terugkomen, evt vergezeld met ontwenningsverschijnselen.

logischerwijs kun je dus verwachten dat die klachten weer terugkomen voor een tijdje als je ophoudt met temazepam,
meestal neem je dat om te slapen. dus weinig of niet slapen zou niet gek zijn :wink: .... al vraag ik me af in hoeverre temazepam nog slaapgevend werkt als je al jaren die hoeveelheid slikt. ( benzoos om te slapen werken gewoon na een paar maanden niet meer zoals in het begin .... )

het grote voordeel is denk ik wel de hoeveelheid .. 20 mg temazepam voor een paar weken tot max een maand is niet eens zo erg .... daarna kun je de kans gaan lopen om lichamelijk en geestelijk verslaafd te worden ... iets waar je inmiddels dus al bent achtergekomen...

zijn die jij slikt trouwens niet ook te krijgen in 5 en 10 mg ? ..

misschien is het mijn onwetendheid of misschien ben ik wel murw gebeukt door zelf te weinig nachtrust te hebben of door teveel verslavingen te hebben :wink: maar ik persoonlijk zou me heel weinig zorgen maken om lichamelijke afkickverschijnselen met 20 mg....
niet dat ze er niet zullen zijn, maar ik denk eigenlijk ook dat het meeste in je hoofd zal zitten ( door de geestelijke craving kunnen lichamelijke ontwenningsverschijnselen natuurlijk ook een stuk erger lijken dan dat ze zouden zijn zonder die geestelijke drang ernaar ( niet dat het daardoor minder waar is, ik bedoel te zeggen dat een positieve instelling veel kan veranderen, zelfs aan de gevoelens in je lichaam)

als je echt niet langs de huisarts wil en verslavingszorg doet al te moeilijk, zou ikzelf proberen af te bouwen met 5 mg per week of per twee weken...

is de ontwenning te zwaar is de rest er zo blijgeslikt tenslotte :) en dan weet je zeker dat je niet zonder verslavingszorg kan momenteel ...


uiteindelijk denk ik niet dat het heel moeilijk zal zijn om te stoppen met die pillen, je lijkt me niet een dom iemand, dus je weet hoe slecht het voor je kan zijn.... niet heel moeilijk is meestal helaas toch nog lang niet makkelijk btw :wink:

wat ik me wel afvraag ... hoe is het inmiddels gesteld met de oorzaak ,,, met de reden dat je ooit slaappillen ging nemen en bleef nemen ... als die reden niet minimaal voor een groot deel is opgelost/verwerkt, zou het niet eens zo raar zijn om zo weer te vallen in een andere verslaving ... misschien toch iets om op te letten voor je :)

sterkte!
:wave:
D
Doortje31Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie Arie,doet me goed te lezen dat mensen met me meedenken en me advies geven :)
Wat de oorzaak betreft waarom ik er ooit aan begonnen ben kan ik heel simpel zijn,ik ontdekte dat ik supersnel "weg"was na zo'n slaappil,dat vond ik toen ideaal terwijl ik eigenlijk nooit echt grote slaapproblemen heb gehad.Best een domme reden dus maar ja dat is achteraf.

Het klopt dat je zegt dat de temazepam ws niet meer werkt,dat zei de arts door de telefoon ook,het zal meer een geestelijke kwestie zijn nu.

Ik ga het eerst zelf proberen,zoals je schreef weet ik wat voor troep het is en wat de gevolgen voor mijn persoonlijk leven kan zijn dus wil er heeel graag vanaf! Ik ga het vanaf dinsdag gewoon proberen(dan ben ik uit mijn nachtdienst en heb ik bijna een week vrij)
We gaan er gewoon vanuit dat het gaat lukken en ik ga gewoon denken YES I CAN!!! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."