Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTemazepam

Temazepam

41 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
Probeer jezelf flink af te matten door middel van sporten. Zo slaap ik tenminste als een roos. Totaal geen last of behoefte in / naar Benzo's. Zelfs de Buprenorfine was voor mij niet meer zo in de picture, voor die periode.

De eerste stap is in de meeste situaties de moeilijkste. Zo moet je het maar blijven bekijken :wink:

Veel geluk toegewenst,

Eend
D
Doortje31Lid
Wat een leuke reacties!
@Arie ik slik ook melatonine,of het helpt weet ik niet maar is meer psychische ondersteuning zeg maar.Ook vannacht veel wakker gelegen maar ik zet door!

@ Eend ik probeer mezelf ook af te matten door veel te doen overdag,sporten is niet zo mn ding maar doe veel andere dingen en vooral smiddags niet slapen! Ik was altijd nogal van de middagdutjes maar ook daar probeer ik van af te kicken :tearsofjoy:

@ronnai Ik weet dat het verstandiger zou zijn om alles weg te gooien wat ik in huis heb maar geeft mij een soort "rust" dat als ik echt uitgeput zou zijn dat ik dan toch in nood nog een temazepam zou kunnen pakken,tot nu toe nog niet gedaan maar zou onrustiger worden als ik niks meer in huis heb.Ik word goed gesteund door mn man en daardoor pak ik het ook niet,al doe ik het natuurlijk voor mezelf.
r
ronnaiLid
Doortje31 zei:
@ronnai Ik weet dat het verstandiger zou zijn om alles weg te gooien wat ik in huis heb maar geeft mij een soort "rust" dat als ik echt uitgeput zou zijn dat ik dan toch in nood nog een temazepam zou kunnen pakken,tot nu toe nog niet gedaan maar zou onrustiger worden als ik niks meer in huis heb.Ik word goed gesteund door mn man en daardoor pak ik het ook niet,al doe ik het natuurlijk voor mezelf.
Klik om te vergroten...

Misschien kan jouw man ze in bewaring nemen?
Dan weet je dat je het in huis hebt maar is de drempel nog iets hoger om het te pakken.
Verder veel succes ermee!
F
FlameonLid
Goed bezig Doortje!
Je kunt het
D
Doortje31Lid
Flameon zei:
Goed bezig Doortje!
Je kunt het
Klik om te vergroten...

Thnxx :) Al 5 nachten zonder!!
F
FlameonLid
Goedzo doortje dat je niet naar de temazepam hebt gegrepen gisteren en dat je het nog zo goed vol houdt. Je kickt af met een goeie instelling, en dat is een super grote stap.

Opzich is het logisch dat je goed in slaapt, want temazepam werkt niet meer goed na zo'n jarenlang dagelijks gebruik. Dat je af en toe wakker schrikt is wel heel normaal
D
Doortje31Lid
ja klopt,verslavingsarts vertelde me dat ook al dat de temazepam ws helemaal zn werk niet meer doet na 4 jaar!Dat probeer ik me dan ook maar voor te houden en dat het alleen maar beter zal gaan uiteindelijk.
ik kan niet wachten totdat ik gewoon onbezorgd mn bedje inkruip en er niet meer bij stil zal staan of ik wel of niet zal slapen.Gek eigenlijk zoiets vanzelfsprekends als slapen...
D
Doortje31Lid
Hoi hoi...
Weer ff een update van mij....
Ik ben nu 2 weken "clean" :wink: en het gaat boven verwachting goed.Ik slaap goed en heb eigenlijk niet zoveel last van afkickverschijnselen.Op dit moment denk ik bij mezelf...hmzz er wordt zoveel gewaarschuwd voor verslaving aan slaapmiddelen maar mij valt het afkicken reuze mee.Ik snap dat ik nu nog niet moet denken dat ik er al ben maar had nooit verwacht dat het zo goed zou gaan.Ik word redelijk uitgerust wakker en vooral het gevoel niet meer ergens van afhankelijk te zijn is heerlijk!!
Ik kan dus iedereen aanraden om de slaapmiddelen te laten staan!!
A
ArieKanariELid
zo zie je maar weer hoe je jezelf in de maling kunt nemen door verwachtingen te hebben over het eindresultaat.

Je hebt jezelf tijdenlang voorgehouden, dat je die pillen nodig had, tot op een punt waar je er eigenlijk zelfs niet in 1 keer mee op durfde houden.
Nu weet je inmiddels gelukkig wel beter.
Net als dat je nu weet dat slaappillen altijd hooguit een tijdelijke oplossing zijn :wink:

Ik vind het hardstikke knap van je :)

:wave:
z
zultanLid
hallo doortje,ik heb begrepen dat je niet bij je huisarts terecht kunt voor hulp omdat je
het middel illegaal kunt kopen.Mijn vraag is dan hoe kan dat in nederland?

groetjes zultan.
F
FlameonLid
omdat jij een doktorsrecept hebt zeker
v
vegeta007Lid
1 antwoord en ik praat uit ervaring

seroquel neem er 1 voor je gaat slapen
je valt gegarandeerd in slaap en na een week denk je niet eens meer aan die tema
j
jesse52Lid
waarschijnlijk al te laat maar....waarom niet bij de huisarts met de klachten die temazepam (slaapprobleem etc.) nodig hebben aankloppen, een tijdje nemen en langzaam met behulp van de arts afbouwen. Op die manier kan het legaal en nog goed gecontroleerd ook. Geldt trouwens voor al deze illegale problemen.....gewoon ''legaal'' maken.
Nu heb ik wel een hele makkelijke huisarts dus dat scheelt misschien maar rechten heb je zeer zeker en wie bepaald dat je wel of geen angst/slaap probleem of ander probleem hebt???
s
speeseendLid
Ik wil je niet angstig maken, Doortje. Maar het behoorlijk gemeen zijn. De bloeddruk schommelingen kunnen voor vervelende effecten zorgen. Bijvoorbeeld heel gemene hoofdpijn. Ook kan je last krijgen van mood swings.

Good luck!

D
Doortje31Lid
Ik ben een meid van 31 en helaas verslaafd aan Temazepam. Ik baal hier echt van en wil er heel graag van af.Helaas kan ik er door omstandigheden niet mee naar de huisarts en zal ik het dus zelf moeten doen.Wie herkent dit of heeft tips?
s
speeseendLid
Wanneer iemand verslaafd is aan Benzodiazepines, wordt er vrijwel altijd overgestapt naar Diazepam (langwerkend). Er zijn diverse afbouwschema's die prima te doen zijn. Dit zal voor jou waarschijnlijk niet noodzakelijk zijn.

Je kan ook zo'n afbouwschema voor Temazepam op de kop proberen te tikken.

klik hier voor een duidelijke uitleg

Gr.,

EEnd
D
Doortje31Lid
Thnx voor je reactie...het zal moeilijk worden om zelf te stoppen maar ik moet het kunnen.
Baal zo van die zooi...lijkt onschuldig zo'n slaappil maar weet ondertussen wat voor troep het is.Het beinvloed toch je leven,tenminste bij mij wel.Maar ik ga het zeker proberen...nu nog ff een rustige periode uitzoeken :rolleyes:
D
Doortje31Lid
Grrr...ben al de hele dag bezig om op internet"hulp"te vinden voor mijn Temazepamverslaving.
Het vervelende is dat het een groot geheim is en dat niemand er iets van mag weten(ook de huisarts niet) ik kom niet verder dan dure afkickklinieken :kots: Wie heeft tips voor me?
a
anon22Lid
met temazepam valt bijna niet af te bouwen omdat deze bestaan uit capsules.

tabeletten kun je langzaam afbouwen door ze door de helft of kwart te delen.
neem contact op met je huisarts!.
O
Oom KlaasLid
Waarom mag niemand er van af weten?

Zodra ik daar antwoord op heb, kan ik je verder (of juist niet) proberen te helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."