Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet meer lekker gaan van X

Niet meer lekker gaan van X

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt inderdaad alsof je te lang te vaak hebt gebruikt. Een wat langere pauze zou je wellicht goed doen, maar ik lees hierboven weinig veelbelovende verhalen.
H
HendroidLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste leden,

Ik ben inmiddels 22 jaar en gebruik vanaf mijn 17e soms X. Op het begin was het allemaal leuk en lekker en deed ik het ook met enige regelmaat, laten we zeggen 1x in de maand. Deze periode heeft ongeveer tot mijn 19e geduurd.
Daarna is het gebruik flink afgenomen naar ongeveer 1x per 3/4 maanden en ik ga al heel lang niet meer lekker er op zoals eerst.
Ik heb nu het probleem dat ik altijd moet overgeven, dit is niet altijd op hetzelfde moment, dit kan bij de inslag zijn maar ook op het einde van de avond. Ik heb verder ook niet het groepsgevoel of de euforie zoals vroeger, ik wil eigenlijk alleen maar zitten en ben een beetje op mezelf, geen zin om veel te praten etc etc
Ik sport 4 of 5 keer in de week, gebruik geen medicijnen en leef verder redelijk gezond. Er zit meestal 3/4 maanden tussen gebruik.
Enig idee waar dit aan kan liggen?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt alsof je een langere periode een pauze moet inlassen om het love gevoel met euforie te krijgen.
Ik had het ook niet meer maar na een lange pauze is het weer terug. En het is het waard om dan een jaar of langer pauze voor te nemen. Had zelf een pauze van 10+jaar ingelast. Zal niet zo lang nodig zijn maar had toch geen behoefte eraan.

Maar een jaar geen gebruik zal al een flink verschil maken. Is vast niet wat je wilt horen maar dit is mijn ervaring ermee..
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben een keer een jaar gestopt en besloot het weer eens te proberen. Ik werd er alleen maar vaag van, helaas was het love-gevoel verdwenen. Moet wel eerlijk bekennen dat ik het daarvoor flink had misbruikt, dus wellicht had het daarmee te maken. Ik heb me erbij neergelegd en voor mij is het hoofdstuk mdma gesloten. Wellicht over een paar jaar nog eens proberen.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Hendroit en @Elpee: welke doseringen namen jullie?

De adviesdosering van MDMA is 1 tot 1,5 mg/kg en er wordt aangeraden het gebruik te beperken tot eens in de twee of drie maanden. Minder is beter. Als je het te vaak en/of te veel gebruikt, loop je de kans dat MDMA niet meer het groepsgevoel en euforie geeft. In sommige gevallen is een jaar pauze genoeg om het lovegevoel terug te krijgen, terwijl het in andere gevallen permanent verdwenen lijkt te zijn. Niet iedereen is hier even gevoelig voor. Een pauze van enkele jaren houden en geen "serotoninesleurpers" in de tussentijd gebruiken lijkt mij ook de beste optie.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij lagen de doseringen wel te hoog als men spreekt van misbruik. 1 x per maand van 17 tot 19 is eigenlijk al slopend voor je serotoninehuishouding..
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een half jaar structureel gebruikt, 2 a 3 x per week. Gemiddeld 200-400mg per keer. Weeg overigens 75kg. Realiseer me dat ik er erg onverantwoord mee ben omgegaan, maar was ook redelijk onwetend in die tijd. Moet overigens wel zeggen dat ik dat half jaar wel echt gezweefd heb, in de positieve zin van het woord. Het love-gevoel kwam keer op keer terug, ook als ik de dag daarvoor had doorgehaald. Viel in die tijd ook enorm af, maar het leven was wel erg interessant. =)

Achja, bij mij is het altijd alles of niets. Eigen schuld dikke bult.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."