Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoxazepam dosis

oxazepam dosis

14 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
LeonaH zei:
pas op met oxazepam, eerst nam ik er 1 en werd ik rustig, van 2 viel ik in slaap, nu kan ik er 4 nemen en gebeurt er niks. ga liever aan de antidepressiva welke ook angstreducerend enz. werken.
Klik om te vergroten...
Nobody26 zei:
oxa wen je erg snel aan ! op het begin werkt 10mg nog wel versuffend :wink: maar na een tijdje niet meer.
Klik om te vergroten...


Geld voor alle pammetjes als je het dagelijks gebruikt, probeer daarom zo min mogelijk te nemen (ook van anti depri /anti psyschotica want daar is de afbouw ook niet leuk van)

Het probleem bij de oorzaak oplossen ipv een pil erin (hoewel dat soms icm met therapie wel erg goed kan gaan)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja zal zeker, gewoon 1 nemen en ' chillen'. Als het effect te weinig aanwezig is met je huisarts bespreken.
Groet
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb 10mg oxazepam pillen. Ik heb nog nooit een benzo gehad en alcohol heb ik allang niet meer gerdonken dus ik denk zo dat mijn tolerantie op 0 staat. Kan ik iets merken van 10mg?(weeg 71kg)
c
consciousnessLid
01-01-2024, 00:00
#4
De eerste keer dat ik oxazepam slikte voelde ik zeker wel wat van 10 mg. Maar 20 mg is ook gewoon veilig als je dat voor het eerst wil gebruiken, dat is de aanbevolen dosis als je het wil gebruiken als slaapmiddel.
Ik word er rustig van en krijg een lekker gevoel in m'n lijf. Ik zou 20 mg nemen als je het wil gebruiken voor het effect. Meer heb ik zelf nooit genomen eigenlijk.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er vraagt helemaal niemand advies over pillen misbruiken maar naar het effect bij 1 tablet. Overigens verwacht ik zelf dat 10mg niet veel doet mijn psych toen begon met 20mg.
J
Jantje001Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Aan je huisarts vragen hoe je pillen best kunt misbruiken? :confused:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#7
gandwarf777 zei:
Ik heb 10mg oxazepam pillen. Ik heb nog nooit een benzo gehad en alcohol heb ik allang niet meer gerdonken dus ik denk zo dat mijn tolerantie op 0 staat. Kan ik iets merken van 10mg?(weeg 71kg)
Klik om te vergroten...
10 mg is een minimale dosis. Je voelt je waarschijnlijk iets rustiger in je hoofd. Meer niet.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Interessante benzo vind ik, omdat het één van de weinige is die niet door de lever afgebroken worden en dus door mensen met leverinsufficientie geschikter zijn...lorazepam is ook eentje die niet door de lever gemetaboliseerd word.

15 mg is de standaarddosis in Belgie, maar vroeger ( 5-6 jaar terug ofzo) waren er nog de Seresta Forte pillen op de markt, met 50 mg oxazepam.

Nu enkel nog Oxazepam EG 15 mg, de aanbevolen dagdosis ligt rond de 30 mg dacht ik, maar is persoonsgebonden natuurlijk ook.

Ik heb er weinig ervaring mee, heb zelf er ooit 4 van 15 mg ineens geslikt, was in een periode dat ik veel benzo's door mekaar slikte en heel vaak, dagelijks eigenlijk.
Voelde er niet zo veel van, maar effect leek beetje op Diazepam vond ik toen. Alleen een hogere dosis nodig vond ik dan bij Diazépam.

Oxazepam heeft een beetje van alle 5 de werkingen van benzo's in gelijke mate wat gedoseerd vind ik: sedatief, angstwerend, spierontspannend, anticonvulsief en hypnotisch...
i
ilsemarianneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb oxazepam 50 mg. gekregen van de dokter. Al slik ik er 3 tegelijk, ik merk er niets van. Ik ben met alle pammen maar gestopt, want het doet niets voor mij, gek he??
Ilse
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ilsemarianne zei:
Ik heb oxazepam 50 mg. gekregen van de dokter. Al slik ik er 3 tegelijk, ik merk er niets van. Ik ben met alle pammen maar gestopt, want het doet niets voor mij, gek he??
Ilse
Klik om te vergroten...
Dat is idd redelijk bizar. 50 mg is al een hoge dosis, 150 mg is extreem. Heb je vroeger veel benzo's geslikt?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#11
ilsemarianne zei:
Ik heb oxazepam 50 mg. gekregen van de dokter. Al slik ik er 3 tegelijk, ik merk er niets van. Ik ben met alle pammen maar gestopt, want het doet niets voor mij, gek he??
Ilse
Klik om te vergroten...

Nee dat is normaal zeker als je in het verleden een langere periode benzo's hebt genomen. Heb zelf op een bepaald moment 250mg oxazepam inclusief 50mg diazepam genomen zonder effect. Gewoon een kwestie van lang genoeg dagelijks benzo's nemen...

Als je een langere periode stopt herstelt het lichaam zich weer in zekere mate en kan je weer wat merken van een benzo.
i
ilsemarianneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb wel diazempam 10 mg. veel geslikt, misschien dat het hierdoor komt. Voor nu stop ik er maar helemaal mee. Als het toch niets doet.
Toch heb ik moeite om mijn gevoelend niet te dempen en drink ik weer vaker een wijntje, of een paar......

Ilse :wink:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ilsemarianne zei:
Ik heb wel diazempam 10 mg. veel geslikt, misschien dat het hierdoor komt. Voor nu stop ik er maar helemaal mee. Als het toch niets doet.
Toch heb ik moeite om mijn gevoelend niet te dempen en drink ik weer vaker een wijntje, of een paar......

Ilse :wink:
Klik om te vergroten...
Maximaal twee wijntjes per dag is heel wat gezonder :wink:

En lekker :hearteyes:
L
Leo91Lid
01-01-2024, 00:00
#14
pas op met oxazepam, eerst nam ik er 1 en werd ik rustig, van 2 viel ik in slaap, nu kan ik er 4 nemen en gebeurt er niks. ga liever aan de antidepressiva welke ook angstreducerend enz. werken.
N
Nobody26Lid
01-01-2024, 00:00
#15
oxa wen je erg snel aan ! op het begin werkt 10mg nog wel versuffend :wink: maar na een tijdje niet meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."