Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste XTC ervaring vriendin heel vreemd (hulp vraag)

Eerste XTC ervaring vriendin heel vreemd (hulp vraag)

10 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
m
masquerateLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forum leden,

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort naar een festival. Voor haar zal dit haar eerste festival zijn, ik ben al naar meerdere gegaan. Tijdens een festival gebruik ik normaliter XTC en dit wil zij ook graag uitproberen.
Ze heeft nog nooit harddrugs gebruikt dus ik stelde voor om een keer thuis xtc uit te proberen zodat ze in een comfortabele veilige omgeving is.

Via mijn dealer groene F1 (max verstappen) pillen gehaald, volgens mij rond de 200mg wat er mij werd verteld.

Eenmaal om 21:30 thuis allebei een kwartje genomen en toen zijn we series gaan kijken tot die in zou kicken. We hebben van te voren wat gegeten, hamburger en friet dus niet ontzettend veel.
Rond 22:30 begon ze moe te worden terwijl ik de xtc langzaam voelde opkomen.
Om 22:45 kwam ze tegen mij aanliggen en deed haar ogen dicht en zei dat ze moe was.

Rond 23:00 leek het alsof ze aan het slapen was wat ik vreemd vond. Ik probeerde haar wakker te maken maar ze werd moeilijk of bijna niet wakker. rond 23:15 werd ze wakker en keek constant om zich heen. Het kwam op mij over alsof ze niet wist waar ze was en toen ze mij aankeek leek het ook alsof ze mij niet herkende. Bij elk geluid wat er van buiten was (woon in grote stad) keek ze zenuwachtig in de richting van mijn raam. Vanuit het niks viel ze weg en leek ze weer te slapen. Dit heeft zich heel vaak tot 03:30 herhaald waarbij ze tijdens de periodes waarbij ze wakker leek te zijn zenuwachtig om zich heen keek, mij niet herkende, naar het plafond keek met d'r ogen snel van links naar rechts alsof ze iets op mijn plafond zag. Op alle momenten dat ze wakker was praatte ze ook helemaal niet, er kwam geen woord uit.

Rond 01:00 werd ze wakker en leek ze angstig te zijn waarbij ze mij echt niet herkende en zelfs afstand van mij probeerde te nemen. Op deze momenten probeerde ik haar te kalmeren en rustig met haar te praten, foto's en filmpjes van ons laten zien zodat ze mij wel zou herkennen.

Ze was 5 minuten ''wakker'' waarna ze weer wegviel. ik bleef bij haar en controleerde ook haar ademhaling regelmatig aangezien deze gebeurtenissen mij wel angstig maakte. Op een gegeven haalde ze 4-6 maal adem waarna ze diep adem haalde, haar adem inhield en pas na 30-40 seconde weer uitademde. Toen ik dit met de ademhaling merkte stond ik op het punt om 112 te bellen maar heb dit niet gedaan. Ik telde elke keer mee wanneer dit gebeurde en heb 5-6 keer zelfs op d'r borst gedrukt om haar te forceren om te ademen als het mij te lang duurde maar het misschien niet nodig was (angstige momenten waarbij de xtc die ik had ingenomen ook niet hielp).

Op de momenten dat ze ''sliep'' was haar lichaam heel slap en was ze ook niet wakker te krijgen. Rond 03:30 zei ze uiteindelijk mijn naam waarna er nog een half uur stilte was vanuit haar. Ik ben naast haar gaan liggen in bed en toen ze eenmaal rustig lag en een half uur lang sliep ben ik ook in slaap gevallen naast haar.

De volgende ochtend was ze goed in orde maar wist zelf nog weinig van wat er gebeurd was. Ik heb een kleine sticker met een draak op mijn computer zitten en deze zag ze tot leven komen. Ze vertelde ook toen de pil inkickte ze het gevoel had een tunnel ingezogen te worden waarbij ze opeens voor zichzelf stond.

Nu, 3 dagen later voelt ze zich een beetje down wat misschien wel normaal kan zijn maar ook niet extreem slecht of niet, gewoon niet helemaal lekker in d'r vel. Ze geeft aan met Dreamfields alsnog xtc te willen doen in een lagere dosis maar ik heb hierbij mijn twijfels.

Vandaag vertelde ze ook dat ze weleens hartkloppingen heeft, niet heel veel last van en gaan ook makkelijk weg maar ik denk dat dit wel belangrijk is om te vermelden.

Het zit mij niet helemaal lekker om haar weer xtc te laten proberen aangezien de eerste ervaring op deze manier is gegaan terwijl ze het zelf bijna niet ervaren heeft of als heel negatief ervaren heeft.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of kan iemand hierop aanvulling geven?

Alvast heel erg bedankt voor de tijd om dit gelezen te hebben.

Aanvulling: mijn vriendin heeft die dag voordat we xtc namen in een dipje gezeten door wat rotgevoelens vanwege thuissituatie.

Tevens voelde ik weinig van de xtc kwartje.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
@masquerate wat een eng verhaal zeg. Wat enorm vervelend dat het zo is uitgepakt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je enorm had verheugd hierop. Het is toch altijd een bijzonder moment om iemand te introduceren in een nieuwe drug. Maar dit is in ieder geval geen "normale" reactie op een lage dosis MDMA.

masquerate zei:
volgens mij rond de 200mg wat er mij werd verteld.
Klik om te vergroten...
UIt deze opmerking maak ik op dat je je pillen waarschijnlijk niet hebt laten testen. Zonder testen weet je niet zeker of er uberhaupt wel MDMA in je pillen zit en zo ja hoeveel. Als je pillen niet getest zijn zou ik dat nu alsnog doen!

Als het inderdaad 50mg MDMA is dat ze binnen heeft gekregen dan is dit alsnog een hele bijzondere reactie op MDMA en zou ik even langs een huisarts gaan met dit verhaal. Een huisarts heeft beroepsgeheim. Bij hem kun je veilig en eerlijk vertellen wat jullie mee hebben gemaakt. Ik zou haar in ieder geval niet zomaar opnieuw xtc geven zonder dit verder uitgezocht te hebben.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het beste is gewoon je pillen laten testen bij een testcentrum. dat kan gratis,en geheel anoniem. Enjoy. :)
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Poeh wat naar is dit ook voor jou geweest zeg. Lees de paniek in je tekst :(

Heb je nog iets pover van die batch? Dan zou ik die sowieso alsnog laten testen. Niet alleen voor eventueel later ( als je van plan bent de volgende keer die weer te nemen) maar zeker ook om met terugwerkende kracht misschien beter te kunnen verklaren wat hier gebeurd is.

Drugs hebben natuurlijk altijd een mate van onvoorspelbaarheid. Dus een heleboel reacties zijn mogelijk, ook als die heel erg afwijken van wat de meesten ervaren. Maar dit is wel een opvallende reactie te noemen. Zeker met deze dosis.

Had jij zelf wel ( voordat je je zorgen om haar ging maken) het echte xtc gevoel?
m
masquerateLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb nog 3,5 pil over die ik heb gekocht van de 4. Ik ga volgende week deze laten testen omdat ik zelf ook benieuwd ben naar wat en hoe precies.

Het is inderdaad heel jammer hoe deze ervaring is gegaan vooral omdat ik alleen maar positieve ervaringen van mijzelf en iedereen om mij heen. Ik kan er echt van genieten op een festival met maximaal 1 á 1,5 pil.

@stomme eend, Ik heb weinig gevoeld van deze pil toen ik hem samen met mijn vriendin nam. Op intents uit dezelfde batch gehad en daar ging ik op het eerste kwartje niet heel hard, na anderhalf uur nog een kwartje gepakt en toen ging ik wel lekker.

@Eik Mijn vriendin reageert op de meeste stoffen eigenlijk best wel snel alsof ze ''hypergevoelig'' (als dat de juiste term is) is. Ze weegt 70Kg, als ze drinkt is ze vrij snel dronken, als we blowen is ze al heel snel knetterstoned vergeleken met andere.

Als er niks vreemds in de pillen blijkt te zitten, zit ik te denken om haar de helft van een kwartje te laten nemen.

Allemaal bedankt voor de reacties en ik hoop er verder uit te komen. Zodra ik de test resultaten binnen heb zal ik jullie updaten!
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wuw. Wat een heftige eerste ervaring voor jovu en je vriendin zeg! Dat heb ik nog nooit meegemaakt en ook nooit gelezen.

Ik denk dat het verstandig is dat je vriedin even naar de huisarts gaat en dat je je snoepjes laat testen bij drug test points :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat creepy! Dit is niet wat je iemand toewenst die voor het eerst MDMA probeert (sowieso natuurlijk helemaal niemand, nooit, maar zeker de eerste keer niet!), het kan zo mooi zijn. Erg jammer voor haar en ook voor jou een heel erg nare ervaring.

Het is hierboven al gezegd en je zegt het zelf ook al, verstandig om die pil alsnog even te laten testen. Volgende keer best op voorhand natuurlijk, al begrijp ik dat dit echt niet te verwachten was bij zo’n relatief bescheiden dosis.

De symptomen die je beschrijft klinken als wat er zou gebeuren bij een overdosis MDMA; verwardheid, sufheid, terwijl dit dus niet aan de hand lijkt te zijn geweest. Je verhaal maakt extra indruk op me omdat ik zelf een tijdje terug ook iets vreemds (weliswaar veel minder heftig dan jouw verhaal) heb meegemaakt, maar dan met 6-APB. Het was de eerste keer dat ik 6-APB gebruikte en ik had wel een vrij royale dosis genomen, maar zeker niet dermate extreem dat je dit soort ongebruikelijke effecten zou verwachten. Heb hier toen ook een topic over geopend op het forum. Ik werd heel moe en versufd en kraamde wartaal uit via app tegen een vriendin. Ik ben midden tijdens de ervaring in slaap gevallen en werd pas een hele tijd later weer wakker. Wat er in de tussentijd gebeurd is, daar zal ik nooit achterkomen. Ik was alleen dus niemand kan het me vertellen, ik herinner me in ieder geval niks, het voelde als ‘gewoon’ slapen. Maar ja, in slaap vallen op de piek van een drug als 6-APB/MDMA is per definitie raar natuurlijk.

Ik had hiervoor ruime ervaring met MDMA op lage, medium en (veel) (te) hoge dosissen en dit is me nooit eerder overkomen. Ik heb 6-APB sindsdien geen tweede keer meer geprobeerd, ga dit wel nog doen al ben ik er nu tochbwat huiverig voor geworden. Maar wat ik wilde zeggen is: een drug kan dus altijd een keer atypisch of verkeerd vallen. Er zijn tig mogelijkheden om zo verstandig mogelijk met drugs om te gaan maar er is altijd een bepaalde mate van onvoorspelbaarheid en een (klein) risico dat iemand overgevoelig op een bepaalde stof reageert.

Als er niks vreemds in de pil gevonden wordt kan het zijn dat je vriendin gewoon pech had. Maar omdat het wel toevallig is dat ze eerste keer direct zo hevig reageert, zou ik maar niet teveel risico nemen. Ik wilde het advies geven wat je zelf al voorstelt: laat haar een ‘test’ doen met de helft van een kwartje. Als dat weer vreemd verloopt, zou ik het erbij laten.

Succes, en sterkte met het verwerken van dit niet al te prettige voorval!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
masquerate zei:
Als er niks vreemds in de pillen blijkt te zitten, zit ik te denken om haar de helft van
Klik om te vergroten...
Als er niets vreemd in zit lijkt me het niet verstandig om je vriendin opnieuw mdma te geven, aangezien ze er zo extreem op reageert. :')
m
masquerateLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb de afgelopen dagen veel aan deze gebeurtenis gedacht en zeker over alle comments.

Het volgende zou wel invloed kunnen hebben gehad of dienen als verklaring misschien.

Ik heb ADD en hiervoor krijg ik op dit moment Dexamfetamine. Mijn vriendin had een herkansing op een belangrijk tentamen waarvan haar hele jaar afhankelijk is. Ik heb pillen van 2,5Mg Dexamfetamine en weet wat voor werking ze hebben op iemand zonder ADHD/ADD en hoe het helpt met studeren (meerdere medestudenten op HBO willen ze overkopen).

Zonder er veel bij na te denken heb ik haar 2x2 per dag gegeven vanaf donderdag en het voorgeval was zaterdag. Op vrijdag gaf ze aan bij een dosis van 2x2 na twee uur goed studeren zich hyperactief te voelen en verloor daardoor haar focus. Op zaterdag wilde ze nog een keer 2x2 2,5Mg tabletten proberen. Vanaf zondag is ze overgegaan naar 2x1, in de ochtend 1 en rond 14:00 1 en dit werkt heel goed voor haar.

Nu wil een vriendin van haar die aan de antidepressiva (Citalopram) zit ook xtc gebruiken en na inlezen raad ik haar dit ten strengste af en ze zal daarom ook niks gebruiken. Vanuit dit ''korte onderzoek'' kwam ik het serotoninesyndroom tegen. Ik heb tevens gelezen dat Dexamfetamine in combinatie met XTC dit ook kan veroorzaken.

Mijn vriendin is zoals in mijn eerste post ''hypergevoelig'' voor drank en drugs. Na het lezen van de verscheidene klachten van serotoninesyndroom lijkt het er wel heel veel op wat ik heb gezien. Kan ze hier misschien vanwege de lagere dosering lichte effecten van hebben gevoeld?

Ik zal nog steeds de pillen aankomende week laten testen om te kijken of daar een verklaring is. Zelf na het lezen van de combinatie XTC en Dexamfetamine hebben mij ook doen besluiten een aantal dagen voor gebruik geen Dexamfetamine te nemen, ik kan functioneren zonder alleen is de focus heel moeilijk haha.

Nogmaals bedankt voor de reacties en de tijd die jullie nemen.
m
masquerateLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Als er niets vreemd in zit lijkt me het niet verstandig om je vriendin opnieuw mdma te geven, aangezien ze er zo extreem op reageert. :')
Klik om te vergroten...

Daar zit ik ook aan te denken, ook al vindt ze het niet leuk. Dan maar een festival zonder drugs voor haar en mijzelf
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#11
had je de uitslag van de pil al? ben er benieuwd naar. en hoe is het afgelopen allemaal?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."