Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtra angstig na ‘badtrip’ op xtc/ballon combi

Extra angstig na ‘badtrip’ op xtc/ballon combi

28 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Ik lees de laatste tijd toch veel nadelen over lachgasballonnen. Het staat wel op mijn todo list maar nu weet ik het niet meer hoor. Ik dacht dat het vrij onschuldig was.
Klik om te vergroten...
Zolang je geen achterlijke hoeveelheden gebruikt en niet zo dom bent om in een ballon te blijven ademen valt het allemaal wel mee. Alle ernstige ervaringen hebben in ieder geval met zeer grote hoeveelheden of hoge frequentie te maken.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAZING zei:
Snap ook niet waarom men gaat combineren. Dat word ten strengste afgeraden.
Klik om te vergroten...

Druggebruik wordt sowieso afgeraden, en is altijd een afweging van risico's en gewenst effect. Verantwoord combinatiegebruik is zeker mogelijk.

De Dunne zei:
Ik lees de laatste tijd toch veel nadelen over lachgasballonnen. Het staat wel op mijn todo list maar nu weet ik het niet meer hoor. Ik dacht dat het vrij onschuldig was.
Klik om te vergroten...
De Dunne zei:
Ik was van plan eens een keer ene ballon te proberen zonder eerst andere drugs gebruikt te hebben. Omdat ik anders niet weet hoe een ballonnetje voelt als ik eerst wat anders op heb. Maar zelfs ene ballon verder nuchter weet ik nu zo net nog niet.
Klik om te vergroten...

Psychedelibee zei:
Zolang je geen achterlijke hoeveelheden gebruikt en niet zo dom bent om in een ballon te blijven ademen valt het allemaal wel mee. Alle ernstige ervaringen hebben in ieder geval met zeer grote hoeveelheden of hoge frequentie te maken.
Klik om te vergroten...

Wat Bee zegt: al het anekdotale bewijs voor heftige gevolgen van N2O komt van mensen die te veel, te vaak of verkeerd gecombineerd gebruiken. Zolang je sporadisch gebruikt, niet meer dan 10 ballonnetjes op een avond tot je neemt, zorgt dat je genoeg zuurstof bnnenkrijgt, en geen achterlijke (hoeveelheden van) stoffen combineert is lachgas zo'n beetje de veiligste drug die er is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt @Psychedelibee , @Fenrir , @Mdmja .

Als ik het dan eens tegen kom ga ik het zeker eens proberen toch. Als ik het bij 1 a 2 ballonnen houd en het op de JUISTE manier doe kan het dus weinig of geen kwaad. Ik ben er al een paar jaar nieuwsgierig naar eigenlijk maar kom het niet tegen. Op weinig feestjes of festivals geweest. Twee jaar terug op een festivalletje kon je het krijgen maar ik was toen behoorlijk wappie van de mdma en wiet (mijn favo combi) dus leek het mij niet slim.
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mdmja zei:
Tsja, hier in Groningen is het sinds een jaar of 2 zo normaal geworden dat je in meer dan de helft van de kroegen/clubs en op alle festivals ballonnetjes kan bestellen, zelfs bij de avondwinkel krijg je kant en klare ballonnetjes.
Klik om te vergroten...

Hahahah jaa hier in Grunn gaan ze echt gek met ballonnen... Die ene nachtwinkel tegenover twisters bedoel je zeker?
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat ik me eigenlijk al een tijdje af vraag.. is inderdaad hoe mensen op het feest zelf aan ballonnen komen. Ik heb ze nog nooit met lachgas zien staan venden? Lijkt me ook niet helemaal volgens beleid. Zelf een cracker, patronnen en alles meenemen lijkt me daarentegen ook ver gaan?
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
KetaKech zei:
Hahahah jaa hier in Grunn gaan ze echt gek met ballonnen... Die ene nachtwinkel tegenover twisters bedoel je zeker?
Klik om te vergroten...

Onderandere, die in de poelestraat nu ook al en zag het laatst zelfs bij een videotheek haha
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rtby zei:
Wat ik me eigenlijk al een tijdje af vraag.. is inderdaad hoe mensen op het feest zelf aan ballonnen komen. Ik heb ze nog nooit met lachgas zien staan venden? Lijkt me ook niet helemaal volgens beleid. Zelf een cracker, patronnen en alles meenemen lijkt me daarentegen ook ver gaan?
Klik om te vergroten...

In Groningen heb je vaak bij feesten/festivals een ballonnenbar, net zoals je een bar voor drwnk hebt. in Amsterdam is het vaak zodra je het festival/feest afloopt dat er jongens ballonnen staan te verkopen net buiten het terrein, misschien dat de regels per gemeente verschillen? Of Groningen knijpt gewoon een oogje toe. Geen idee
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb een vriendinnetje die mee gaat feesten en dan MDMA gebruikt.
Af en toe wilt ze toch een ballonetje.

Maar dat gaat altijd fout!
Dan gaat ze gillen of springt op en keihard huilen.
Maar het is niet nep, je hoort de angst die ze heeft.

Gelukkig doet ze het al een paar jaar niet meer.

Maar ze word herinderd aan een traumatische ervaring van vroeger!
Waar ze niet over wil praten.

Zelf snap ik dit heel goed.
Want ik kom vaak ook op een zelfde space terecht op de zelfde avond als ik ballonetjes neem. Elke keer weer in die zelfde space.
Wat ik ook soms met dromen heb, terug naar de zelfde plek waar ik een paar maanden geleden was.
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#9
KetaKech zei:
Hehe pep kater kan je ook erg paranoïde maken (bij sommigen)... Maar ik snap wel dat je op ADE lekker wilt gaan en als je je al wat beter voelt kan het wellicht wel!

Evt kun je nog sos overwegen waarbij de kater wat minder heftig schijnt te zijn... Wel oppassen, het goedje wordt al snel te leuk waardoor mensen het te vaak gaan gebruiken. Vooral in combinatie met alcohol.

Ik wens je iig veel succes op ADE, maar gok dat dat wel gaat lukken !
Klik om te vergroten...


Sos heb ik 1x gedaan, vond het toen niks aan en wil juist geen leuke ervaring met sos hebben omdat ik zie hoe snel het uit de hand loopt bij vrienden van me haha.

Wat is de ‘minst slechte’ keuze? Pep of xtc?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."