Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVenlafaxine Retard 75mg (SNRI), testrun voorbereiding

Venlafaxine Retard 75mg (SNRI), testrun voorbereiding

7 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Door willekeurige toeval kwam enkele maanden geleden venlafaxine op mijn pad, vrij letterlijk.
Zo liep ik op straat en lag vrij plots een doosje op mijn pad zonder dat de eigenaar te bekennen viel.

Bedachtzaam dat ik was besloot ik het doosje venlafaxine van straat te verwijderen om te voorkomen dat er mogelijke slachtoffers zouden vallen aan deze vrij op straat verkrijgbare drugs.
Eerst heeft deze enkele maanden in mijn onderste lade gelegen, prima toevoeging aan de verzameling zonder er verder al te veel interesse naar te hebben.

De afgelopen tijd hebben zich echter gedachten van misbruik verzamelt in mijn hoofd en staan deze op een punt zich te manifesteren in handelingen.

Ik ben mij bewust dat het sjoemelen met AD (antidepressiva) met de nodige serotonine schommelingen kan komen wat zich wel eens negatief zou kunnen uiten in mijn mentale en fysieke gesteldheid. Ik heb echter het gevoel dat ik op een stabiel punt in mijn leven ben en deze eventuele schommelingen goed kan 'handelen'.

Zelf ben ik erg nieuwsgierig naar de effecten van AD en denk dat het wel een informatieve toevoeging kan wezen als ik hier een rapportje over uit tik aangezien er weinig informatie over te vinden is en wel een unieke toevoeging zou wezen aan het archief.

Uiteraard lees ik mezelf van tevoren goed in en zal ik een geschikt moment hier voor uitkiezen. Het leek mij echter eventueel relevant of er wellicht nog mensen waren die tips/informatie hebben en/of ervaring hiermee voordat ik aan dit kleine avontuurtje begin.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Venlafaxine Retard 75mg (SSRI), testrun voorbereiding

volgens mij zijn dit medicijnen die je moet opbouwen in het lichaam. ik zou niet weten of je 1 dosering goed merkt.

je hebt ook nog eens de vertraagde afgifte(retard) uitvoering. ik ben benieuwd of het recreatief potentieel heeft.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Venlafaxine Retard 75mg (SSRI), testrun voorbereiding

Volgens mij is het een SNRI trouwens. Vraag me ook af of het recreationeel potentieel heeft, maar ben wel benieuwd in ieder geval.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Venlafaxine Retard 75mg (SSRI), testrun voorbereiding

Ik ben ook ooit op AD gezet jaren terug toen ik therapie volgde. Naar mijn ogen is het toen veel te makkelijk aan mij voorgeschreven. Natuurlijk werkt het iets anders dan wanneer je volledig gezond bent, maar ik kan je wel dit vertellen: een week lang ben ik niet anders dan ziek, zwak en misselijk geweest. Zelfs als ik plat lag voelde ik alles draaien. Mijn moeders 50e verjaardag heb ik ziek doorgebracht op bed terwijl beneden iedereen feestte, en ik vond mezelf ongelofelijk zielig. Na een week gekapt en zodra die rotzooi uit m'n systeem was voelde ik me wel weer oké eigenlijk.

Dezelfde ervaring hoor ik niet anders in mijn omgeving: iedereen die ooit wel eens AD heeft geslikt is er ziek van geworden in het begin.

Dus of je het recreatief zou kunnen gebruiken? Ik betwijfel het... Zou eerder voor een leuke cocktail van wat mood-uplifting middeltjes bij de Tuinen gaan.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Venlafaxine Retard 75mg (SSRI), testrun voorbereiding

MeejheM zei:
volgens mij zijn dit medicijnen die je moet opbouwen in het lichaam. ik zou niet weten of je 1 dosering goed merkt.

je hebt ook nog eens de vertraagde afgifte(retard) uitvoering. ik ben benieuwd of het recreatief potentieel heeft.
Klik om te vergroten...
Ik ben bekend met de term 'steady state' waarvan bij vrijwel alle AD sprake van is, de halfwaarde tijd is langer dan 1 dag waardoor het meerdere dagen duurt voordat de medicatie maximaal effect bereikt.
Het effect is bij de eerste dosering minder sterk dan bij opvolgende doseringen maar het zou alsnog wel merkbaar moeten wezen lijkt me, ik ga er binnenkort achter komen in ieder geval.

Psychedelibee zei:
Volgens mij is het een SNRI trouwens. Vraag me ook af of het recreationeel potentieel heeft, maar ben wel benieuwd in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, even aangepast.
Staat in de bijsluiter eveneens dat het ook een klein beetje zorgt voor dopamine heropname remming.

Narayani zei:
Ik ben ook ooit op AD gezet jaren terug toen ik therapie volgde. Naar mijn ogen is het toen veel te makkelijk aan mij voorgeschreven. Natuurlijk werkt het iets anders dan wanneer je volledig gezond bent, maar ik kan je wel dit vertellen: een week lang ben ik niet anders dan ziek, zwak en misselijk geweest. Zelfs als ik plat lag voelde ik alles draaien. Mijn moeders 50e verjaardag heb ik ziek doorgebracht op bed terwijl beneden iedereen feestte, en ik vond mezelf ongelofelijk zielig. Na een week gekapt en zodra die rotzooi uit m'n systeem was voelde ik me wel weer oké eigenlijk.

Dezelfde ervaring hoor ik niet anders in mijn omgeving: iedereen die ooit wel eens AD heeft geslikt is er ziek van geworden in het begin.

Dus of je het recreatief zou kunnen gebruiken? Ik betwijfel het... Zou eerder voor een leuke cocktail van wat mood-uplifting middeltjes bij de Tuinen gaan.
Klik om te vergroten...
Van wat ik heb gelezen online (op sites als 'mijnmedicijn' e.d.) kreeg ik de indruk dat er 2 groepen waren, de ene groep was zeer negatief over de effecten en de andere groep was zeer positief over de effecten.
Zelf heb ik heel sterk het gevoel dat mensen met een depressie hun waarde oordeel sterk gevormd wordt door hun attitude tegenover het medicijn. Als in, je wereldbeeld is sowieso al negatiever dan gemiddeld, AD medicatie wordt vaak opgedrongen, het veroorzaakt cognitieve dissonantie omdat je moet toegeven dat er iets mis met je is, de samenleving heeft over het algemeen een negatief beeld van AD ondanks dat het merendeel hiervan niet tot nauwelijks geïnformeerd is, ga zo maar door.

Ik heb zo'n 50 recensies voorbij zien komen en er was niet 1 recensie bij die een 'gemiddelde' waardering aan het medicijn geeft, het is alles of niets om zo maar te zeggen.

Tijdens mijn puberteit werd mij heel sterk methylfenidaat (ritalin) aangedrongen tegen mij wil in, ik ben doodziek geworden van het spul, ik stond letterlijk te kotsen boven het toilet na inname. Jaren later heb ik methylfenidaat (ritalin) op eigen initiatief opgepakt en heeft het veel positiefs aan mijn leven toegevoegd, vooral wat betreft schoolprestaties.

Ik wil graag voor mezelf en anderen een objectief beeld schetsen van wat het doet. Het is niet zo dat ik andere mensen niet geloof dat het voor hen rommel is maar ik wil het zelf ondervinden voordat ik het naast me neer leg en een oordeel vorm.

Leuke 'mood lifting cocktails' heb ik overigens al in overmaat thuis liggen, gaat me voornamelijk om 'de ervaring', niet zozeer het recreatieve aspect al ben ik hier zelf momenteel wat minder sceptisch over. :P

Het plan is om het volgende week een week lang venlafaxine gebruik aan te houden (iedere ochtend 1x 75mg retard) mits ik niet voor het einde van deze periode negatieve neveneffecten ervaar. Mocht ik 'verwaarloosbare' effecten ervaren zal ik aan het einde van de week 150mg dosering uitproberen.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben benieuwd hoe je het zelf ervaart. Ook gezien je (neem ik aan) verder gezond bent, dus er anders op reageert. Ik kan me ergens ook wel vinden in het beeld dat je schetst. Ik vond het al troep voor ik er aan begon, terwijl sommige mensen die ik ken, die wél hebben doorgezet, het ook echt nodig hadden en er baat bij hebben gehad.

Vind het trouwens nog steeds ironisch dat het spul 'Retard' heet.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben benieuwd wat voor effecten je ervaart, interessant! :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Narayani zei:
[...]Vind het trouwens nog steeds ironisch dat het spul 'Retard' heet.
Klik om te vergroten...

Die naam vind ik ook slecht gekozen. in the states noemen ze het ook niet voor niks RX, retard is daar een scheldwoord. RX klinkt ook nog eens of het sneller, harder meer of beter kan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."