Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc alleen thuis, sinds lange tijd

Xtc alleen thuis, sinds lange tijd

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
a
aanstekeritusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi!

Na het een en ander te hebben gelezen op dit forum dacht ik wel dat jullie mij het beste kunnen informeren/adviseren bij mijn vragen.

Ik ben van het weekend alleen thuis en wilde xtc gaan doen. Alleen in mijn eigen huis. Ik voel mij momenteel goed, lichamelijk en geestelijk. Maar heb gewoon de behoefte om het lekker alleen te doen en mij even ‘lekker’ te voelen. Indien ik sociaal contact wil dan kan ik iemand bellen. Maar vooralsnog ga ik het alleen doen. Plan is om gewoon met een kwartje te beginnen, dit omdat het bijna 7 jaar geleden is dat ik voor het laatst xtc deed en ik niet zeker weet hoe ik er nu op ga reageren.

Hoe staan jullie hier tegenover? Nog tips of tricks waar ik rekening mee moet houden, of doen? Wat zal ik bijvoorbeeld in huis halen aan voeding? Dacht zelf aan cola, dextro, kauwgom en sinaasappelsap voor de vitamine c voor de volgende dag.

(Ps. Als ik het goed heb gelezen mag ik niet vragen naar de ervaringen met een bepaalde pil, klopt dat?)

Ik hoor het graag van jullie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Doe het zelf ook vaak alleen thuis en er is imo ook niets mis mee, zolang je het niet doet om ergens van te vluchten. Maar dat lijkt bij jou niet het geval te zijn.

Ik gebruik naast vitamine c (tabletten, 1000 mg per stuk) ook magnesium citraat tabletten, tegen kaak spanning. Daarnaast natuurlijk geregeld een glas water en gezond eten erna om te herstellen. Beter water dan cola denk ik ook.

Speculeren over een 'bepaalde pil' mag niet nee. Omdat er geen bepaalde pil bestaat. Elke pil moet individueel bekeken worden (als je niet betrokken was in het productieproces :tonguewink: ).
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeker niks mee inderdaad. Alleen aan de M, kan gewoon best lekker zijn. Alleen kan het met M zo zijn dat je zin krijgt in menselijke interactie. Maar dat ligt ook helemaal aan de persoon zelf natuurlijk.

Vitamine C is erg goed maar misschien beter als je daar nu al mee begint en niet alleen erna. Ook Omega 3 is erg goed om je hersentjes wat meer bescherming te bieden. Omega 3 is vaak ook nog eens niet duur en zelfs bewezen effectief ook als je geen M neemt :wink:.

Wel wat jammer dat je niet precies weet hoeveel er in je pil zit. Ik weet niet hoe zwaar je bent maar als je pil maar 100 tot 150mg zou bevatten is een kwartje wel erg weinig. Als je pil meer dan 200mg is(wat tegenwoordig heel goed mogelijk is) dan kan een kwartje wellicht een goede startdosis zijn. Wel een beetje afhankelijk van je eigen gewicht natuurlijk.

Mijn ervaring is namelijk dat als je echt onder de 1mg per kilo lichaamsgewicht neemt, dat de kans op een "net niet" ervaring best wel groot is.

Veel plezier in ieder geval!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad al van tevoren vitamine c nemen. Sinaasappels(ap) bevat(ten) volgens mij niet eens zoveel vitamine c. Paprika's bijvoorbeeld bevatten erg veel. Of je neemt dus sterke tabletten met 1 gram vitamine c. Of beter nog, beide. Sowieso gezond eten en voldoende slapen en bewegen in de periode ervoor en na.

Goede tip ook van die omega 3 @Mezelf. Ik moet daar ook even om denken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Xtc alleen thuis is idd best leuk! Ik heb dat ook wel gedaan. Ik persoonlijk vind thuis alleen een lagere dosering fijner dan een hogere. Maar dat zal persoonlijk zijn.
Op festivals en feestjes doseer ik wat hoger.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoals al aangegeven kan het alleen best leuk zijn. De setting bepaalt volgens mij al een heel stuk van de ervaring. Op een feestje met keiluide muziek snakt je lichaam gewoon naar los gaan. Thuis relaxt op de bank met wat zachte muziek of filmpjes uit het zich tochtot een heel andere beleving. Ikzelf word er sloom van en dat warme deken gevoel is mooi aanwezig. De dosis hou je beter wat lager. Persoonlijk ervaar ik de effecten intensiever op een rustige setting. Minder afleiding van inkomende impulsen waardoor meer focus ligt op de impact ( come up, piek, euforie, comedown,...) van mdma.
a
aanstekeritusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goedenavond allen die gereageerd hebben!

Ontzettend bedankt dat jullie even de tijd en moeite namen om te reageren. Ik neem de adviezen mee in mijn komende ‘lekker voelen’ avontuur.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou ben ik heel benieuwd hoe je het opnieuw hebt ervaren na 7 jaar..

Wij doen het alleen maar thuis, in de chill modus met fijne muziek. Ik kan uren naar beelden van mooie mensen en bestemmingen kijken. Mijn hond kriebelen en lekker “zuchten” een met robijn gewassen knuffeltje kan ik dus uren aan ruiken. Bizar! Thuis voel je gewoon elke tinteling, de upcoming etc. Aangezien ik vaak ik een praatkick zit wil ik alles delen en daar heb ik gelukkig mijn lief voor die naast me in dezelfde “empathy” zit..

Goed, terug naar jou belevenis, hoop dat je doe met ons wil delen!
a
aanstekeritusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sorry voor de late reactie! Weekend drukte etc. Haha

Ik heb mij prima vermaakt, gechilld, beetje topics op dit forum gelezen. Duurde wel mega lang voor ik iets voelde, en probeerde zo geduldig mogelijk te zijn maar uiteindelijk toch bijgesnoept. Uiteindelijk ongeveer over zes uur 220 mg totaal. En toen kwam ik wel in een chille space. Maar geen kick of iets, heel anders ervaren dan vroegah op een festival. Meer last van de lichamelijke kwalen als zweten, spier trekkingen, ogen en de kaken. Ik had er toch wat meer van verwacht, helemaal omdat ik vroeger op een kwartje al hard ging en ik nu echt een hele had gesnoept. Enig idee hoe dit kan?
Ik zou denken dat ik na al die jaren geen tolerantie meer heb, maar toch...

Hoor het weer graag, nogmaals bedankt!

(Ps. Wil binnenkort eens keta doen, beter dat ik daarvoor een nieuw topic open op het juiste forum?)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jammer dat het niet helemaal was wat je ervan verwachtte. Mogelijk toch die totaal andere setting waardoor het afweek van je herinnering..?

Ikzelf ga (in tegenstelling tot sommige eerdere reageerders) op ‘thuisavondjes’ meestal voor een wat hogere dosis dan dat ik publiekelijk op feestjes doe, omdat ik het snel allemaal wat minder boeiend vind wanneer de externe prikkels missen. Ik heb dan wel een groot gedeelte van de tijd digitaal of telefonisch contact met anderen. Heb één keer echt afgesloten van de buitenwereld in m’n eentje thuis MDMA gedaan, dus telefoon en social media en alles uitgeschakeld, om te checken of MDMA een introspectief karakter kan hebben. Dit vond ik zeker niet vervelend, maar ook niet echt indrukwekkend. Sindsdien niet meer gedaan.

Aan je dosis kan het niet gelegen hebben als ik het zo lees. Het kan zijn dat jij onbewust toch ook die sociale stimulans wat gemist hebt. Dat is toch waar MDMA uiteindelijk het meest in uitblinkt... zonder dat echte contact met anderen is het nog steeds wel aardig spul, maar je vergelijkingsmateriaal van ‘vroegah’ is de extreem sociale context van een festival. Misschien zit die echte kick en euforie hem (voor jou) dan toch in het - onder invloed van MDMA - samenzijn met anderen.

Het kan ook zijn dat je gewoon pech hebt gehad. MDMA is niet erg consistent in de sterkte van z’n uitwerking i.m.o., die verschilt erg per keer. Ik heb vrij recent toevallig zelf nog een keer MDMA gebruikt thuis, waarbij ik uiteindelijk in totaal meer binnen had dan gebruikelijk omdat het gewoon niet goed wilde pakken. Het kwam maar een beetje matig uit de verf (wel ‘gewoon chill’, maar het miste die specifieke euforische energie van een goeie MDMA-ervaring). Was geen aanwijsbare oorzaak voor, geen tolerantie ofzo, en heb in het verleden genoeg bankhangavonden gehad waarbij het wĂ©l goed tot de kern kwam. Gewoon stom toeval of een bepaalde samenloop van omstandigheden volgens mij, combinatie van allerlei set/setting aspecten, etc.

Dat je wat meer bijwerkingen hebt ervaren thuis is opzich niet heel gek, de nadruk komt daar wellicht wat meer op te liggen als je geen afleiding van buitenaf hebt.

Heb je tijdens je space eigenlijk bewust momenten gehad dat je behoefte had aan contact, of helemaal niet?

Ben in ieder geval benieuwd naar je eventuele toekomstige ontmoeting met ketamine! Ketamine is maf en absurdistisch, moeilijk te begrijpen, beetje een ‘acquired taste’ misschien (of voor sommigen ook juist niet), maar kan ook heel spacy en dromerig zijn haha, ik ben er nog altijd niet helemaal over uit wat ketamine nou echt precies is. :’) Maar het is interessant. Altijd leuk om andermans ervaringen te horen. Het heeft een eigen subforum dus vragen kun je daar altijd stellen. :)
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
1 tip.
Bel in godsnaam niemand.

Atans niemand die niet weet dat je drugs doet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Benzoboss zei:
1 tip.
Bel in godsnaam niemand.

Atans niemand die niet weet dat je drugs doet.
Klik om te vergroten...

Nee, dat zou ik ook afraden, lol. Even voor de duidelijkheid, als ik telefonisch contact met anderen heb terwijl ik MDMA gebruikt heb zijn dat mensen die ook onder invloed ergens van zijn, of die toch minstens bekend zijn met mijn bezigheden. :upsidedown:

Heb je hier een traumatische ervaring mee Benzoboss? :wink:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gelukig niet maar heb wel 2 uur met iemand gebeld in een mdma black out en kreeg Verschrikkelijke deja vu de dag erna...

Zou me niet verbazen als je plotseling behoefte hebt om je ma te bellen om te zegen hoeveel je van haar houd ofz lol.
Dat word wss een akward gesprek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."