Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOptimaliseer je xtc-trip.

Optimaliseer je xtc-trip.

14 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Of gewoon je dosis laag houden?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een dag ervoor 5-HTP is toch niet "in combinatie"? Dus dag ervoor, minstens 24uur, kan je 5-HTP nemen. Dag erna, ook minstens 24uur, ook 5-HTP.
Vitamine en dan vooral vitamine C de dagen ervoor en erna goed nemen.
Omega 3 week van te voren beginnen maar eigenlijk zou je dat altijd moeten nemen.

Of je gaat merken dat deze middelen gaan helpen betwijfel ik. Het zal in ieder geval maar heel miniem werken.
Even goed zoeken en 5-htp is best voor goedkoop te halen. Omega 3 en vitamine C zijn al eeuwen mega goedkoop.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb het 5-HTP verhaal erover heen gelezen.

Nu is mijn vraag over vitamines niet echt beantwoord.

Tegen mij is gezegd. Dat vitamines een aanvulling zijn op de dagelijkse voeding.

En (de meeste??) vitamines werken als een spiegel. Het gaat pas nut hebben als je dagelijks vitamines slikt zodat er een spiegel kan opgebouwd worden. In het Vice verhaal slik je deze supplementen slechts 3 dagen.

Ik heb het feestje mits het mooi weer blijf natuurlijk weer deze week (9-10 aug). Anders is op 24 augustus de herkansing :)

Aan doseren dacht ik hieraan. Weeg 53*1,5 = 80 mg
Mijn geteste pil is 200 mg. Slechte breuklijn van 50%
Ik zal dan met kwartjes werken. Kwartje beginnen. Later het andere kwartje.
Al heb ik dit eerde gedaan waardoor de trip nog geen 2-3 uur duurde :(

Ja is 20% hoger. Maar dat halfje kun je niet fatsoenlijk door midden breken.

Ik heb helaas thuis een aantal hoog gedoseerde kwartjes op de plank liggen.
Vier jaar geleden kocht ik nog pillen op het Darkweb, toen was het al lastig vinden om laag gedoseerde pillen te krijgen.
De pillen die 'laag' gedoseerd waren, kostten toen evenveel als de hoge gedoseerde :).
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik blijf 5-HTP gevaarlijk spul vinden. Het schijnt dat je het 24 uur ervoor en 24 uur erna gewoon kunt gebruiken, maar ik durf het dan alsnog niet aan.
Ik neem zelf voor en na de trip graag magnesium voor de verkrampte spieren. Daarnaast eet ik veel zalm de dagen erna, en vitamine pillen. De kater is vervelend ja. Maar als je geen kater wilt, moet je ook geen XTC nemen vind ik. Accepteer de kater gewoon zoals hij is.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gewoon met een scherp mes doorsnijden/breken, dan kun je zelfs een kwartje nog doormidden krijgen. Uiteraard eerst thuis doen.
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chillax zei:
Gewoon met een scherp mes doorsnijden/breken, dan kun je zelfs een kwartje nog doormidden krijgen. Uiteraard eerst thuis doen.
Klik om te vergroten...

Of een pillen splitter kopen. Ideaal en het "snijverlies" blijft er mooi in zitten :)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kwak zei:
Nu is mijn vraag over vitamines niet echt beantwoord.
Klik om te vergroten...
5-HTP predoseren belast het lichaam en gaat je serotonine huishouden echt niet de lucht in doen inschieten, meerwaarde van 5-HTP predosen is verwaarloosbaar in ieder geval.

5-HTP gebruiken om serotonine niveaus weer naar oud niveau te brengen achteraf kan wel zeker helpen, hierbij is naar mijn inzien 5-HTP bij verre de moeite waard onder supplementen in context van na MDMA gebruik. Verder simpelweg gezond eten en goed slapen gaat je het best helpen.

Iets wat de meeste mensen onderschatten is hoe lang de serogene (serotonine gerelateerde) werking van MDMA en soortgelijke middelen blijft doorwerken. Als je (te) hoog doseert kun je zogezegd een serotonine crash ervaren waarna je je nog enkel strak voelt staan door de effecten. Als je niet in 1x door al je serotonine heen knalt ervaar je de zogenaamde afterglow wat toch wel zeker ver in de 2e dag kan aanhouden. Lang verhaal kort, doseer de 5-HTP niet te snel na het nemen van MDMA.

Als je de MDMA effecten wilt versterken is een psychedelica er bij donderen bij verre je beste optie.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had van een kennis een pillensnijder te leen gekregen. Die pillen waren zo broos dat ze beetje uitelkaar vielen. Had uiteindelijk wel 4 kwartje ervan kunnen maken.
Omdat de laatste keer 100 mg weinig met mij deed en de trip binnen drie uur klaar was. Heb ik de dosis verhoogt. Na 1,5-2 uur 1 keer verhoogd met 50 mg. Dus totaal kleine 150 mg. Ja 47% hoger dan toegestaan.

Deze keer heb ik vrijwel geen alcohol gedronken. En ben ik snel op alcoholvrij bier overgestapt. Mijn laatste xtc inname was een jaar geleden.
Ik blijf vooral mijn grote pupillen vervelend vinden. Omdat de meeste mensen die ik op het festival tegenkom. Elkaar aanstoten en naar mij wijzen. Zelfs op een relax festival waar ik afgelopen weekeind was.
IK had wel last van kaakkrampen. Meer dan normaal. Misschien de volgende keer de dosis iets minderen.

Van te voren had ik magnesium pillen geslikt. Dit zou beetje de kaakbewegingen doen verminderen. Ik had de tabletten twee dagen tevoren, op de dag zelf en dag dag erna geslikt. Het heeft niet echt geholpen. Of misschien wel :)

Gisteren las ik in een artikeltje op 'Zamnesia'. Dat je de volgende stoffen moet vermijden:
gist chelaat, MG(magnesium) aspartaat, MG pidolaat, MGhydroxide, MGoxide, MGglycerofosfaat, MGlactaat.
In het MG pillen potje van 'de Tuinen' zitten blijkbaar een aantal van deze bovengenoemde stoffen in.
Afgelopen zaterdag een kleine kater. Was erg moe en had niet echt zin om te praten.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Als je de MDMA effecten wilt versterken is een psychedelica er bij donderen bij verre je beste optie.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is cannabis officieel geen psychedelica, maar het verlengt het bij mij enorm. Uiteraard niet zo heftig als de piek en wat meer mellow, maar wel een heerlijke combi.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwak zei:
Elkaar aanstoten en naar mij wijzen. Zelfs op een relax festival waar ik afgelopen weekeind was.
Klik om te vergroten...
Is niet op alle festivals zo hoor, het publiek wil nog wel eens verschillen. Maar lekker boeiend, zolang je zelf maar een leuk feestje hebt hé. Zijn meestal mensen die zelf recent in aanraking zijn gekomen met MDMA.
Kwak zei:
Van te voren had ik magnesium pillen geslikt. Dit zou beetje de kaakbewegingen doen verminderen.
Klik om te vergroten...
Calcium is in de neurotransmissie betrokken bij het aanspannen van spieren waar magnesium betrokken is bij het ontspannen van de spieren.

Wetenschappelijk hebben ze nooit kunnen heel sterk kunnen aantonen dat magnesium slikken een significant effect heeft op het doen ontspannen van de spieren maar een hopen mensen geloven dat dit helpt en persoonlijk ben ik hier ook wel van overtuigd. Als je geen magnesium in huis hebt is cacao een zeer effectieve alternatief voor magnesium.
Chillax zei:
Volgens mij is cannabis officieel geen psychedelica, maar het verlengt het bij mij enorm. Uiteraard niet zo heftig als de piek en wat meer mellow, maar wel een heerlijke combi.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf nooit zo'n groot gebruiker van cannabis geweest, persoonlijk lijkt de combinatie mij weinig interessant. Ik hoor echter wel eens vaker dit geluid, meer frequent genoemd worden in combinatie met psychedelica. Maar dit zijn denk ik toch meestal al wel mensen die niet vies zijn van een wietje.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kwak zei:
Ik blijf vooral mijn grote pupillen vervelend vinden. Omdat de meeste mensen die ik op het festival tegenkom. Elkaar aanstoten en naar mij wijzen. Zelfs op een relax festival waar ik afgelopen weekeind was.
Klik om te vergroten...

Naar wat voor feestjes ga je dan, en beeld je je dat niet in? De feestjes waar ik heen ga daar gebeurt dat iig echt niet en dat zijn festivals als welcome to the future, Awakenings, Dance Valley, Low Lands, mystic garden, Strafwerk, etc.

Jmths zei:
Ik ben zelf nooit zo'n groot gebruiker van cannabis geweest, persoonlijk lijkt de combinatie mij weinig interessant. Ik hoor echter wel eens vaker dit geluid, meer frequent genoemd worden in combinatie met psychedelica. Maar dit zijn denk ik toch meestal al wel mensen die niet vies zijn van een wietje.
Klik om te vergroten...

Ik zou het zeker eens aanraden, het is ook een zeer veilige combinatie met veel synergie. Ik heb overigens nog geen ervaring met andere combi's. Ik lees ook niet over veel combi's dat gebruikt wordt NA de MDMA...wel er voor zoals LSD en 2C-B. Wat voor psychedelica worden er gebruikt om het te verlengen dan?
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wil liever niet xtc niet met andere drugs soorten mixen. Hoogstens een keer candy flippen (xtc-LSD). Van cannabis word ik loom en sloom als ik paar hijsjes neem. Voor mij geen combi omdat ik wil dansen en niet wil relaxen. Tegenwoordig moet ik jammer genoeg om het half uur rusten, omdat mijn benen vermoeid en pijnlijk.

Als ik die MG niet geslikt had, had ik wellicht grotere kaakkrampen gehad. Persoonlijk denk ik dat net teveel gedoseerd heb. En normaal gesproken drink ik paar uur van tevoren altijd een aantal biertjes. Max 5. En voordat ik xtc neem, twee uur daarvoor geen alcohol.
Van teveel cacao eten of snuiven kun je ook gaan hallucineren :).

Volgende keer andere MG pillen kopen, dosis verkleinen. Nu had ik ook niet echt het love gevoel. Wel fijn gedanst.

Ik vraag mij af of ik het verbeeld. Je ziet letterlijk mensen echt naar mij staren. En als ik een zonnebril opdoe, iets dat niet lekker zit. Wordt er niet naar mij gestaard. Feestjes waar ik xtc gebruik heb en waar gestaard wordt: Geheime Liefde, Wasteland, Duikboot en vorig weekeind Landjuweel.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kwak zei:
Persoonlijk denk ik dat net teveel gedoseerd heb.
Klik om te vergroten...
Teveel magnesium doet in ieder geval niets en zeik je gewoon weer uit als ik mij niet vergis.
Kwak zei:
En normaal gesproken drink ik paar uur van tevoren altijd een aantal biertjes.
Klik om te vergroten...
Als ik ook maar 1 biertje drink voor het hardlopen merk ik dat enorm, ik denk echt dat je beter geen alcohol kunt drinken voor MDMA aan, staat sowieso bekend als een slechte combinatie.
Kwak zei:
Van teveel cacao eten of snuiven kun je ook gaan hallucineren :)
Klik om te vergroten...
Van cacao dacht ik niet hoor, ik weet dat er snuif cacao bestaat maar dat was dacht ik niet voor de psychoactieve werking. De bromine in cacao zou niet zoveel moeten doen in ieder geval. Ik weet het niet 100% zeker maar zou me verbazen. :')
Kwak zei:
En als ik een zonnebril opdoe
Klik om te vergroten...
Als je een zonnebril op doet is de kans groter dat mensen staren.
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik gebruik de dagen erna altijd 5 Htp en Q10. En de dag erna magnesium tegen de krampkaakjes. Werkt prima voor mij en zelden last van een dip. Maar heb ook nog niet geprobeerd hoe het zonder supplementen zou zijn. Multivitamine en omega slik ik sowieso al. Maar wat hierboven al gezegd werd, goed doseren is toch de beste manier om jezelf te sparen.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Link

Ik lees (zie link) het volgende.

"5-HTP mag niet in combinatie met mdma gebruikt worden, dus doe dat ook niet."

...

OPTIMALISEER JE XTC-TRIP
Om zoveel mogelijk plezier te hebben van je pil, en zo min mogelijk last te hebben van een pillenkater erna, kun je dus het beste het volgende slikken:


Dag ervoor:
Multivitamine
5-HTP ??

1) Wat is het nou? Is het wel of niet aan te bevelen?


2) Multi vitamine daar zit toch gewoon vitamine C in? Dus waarom zou je dat dubbel moeten nemen?

2B) Wat voor zin heeft het om een dag voor, tijdens en dag later vitamines te slikken. Die vitamines werken toch als een spiegel? Heeft pas zin als je hebt opgebouwd!?

3) Wat gebruiken jullie Alfa-liponzuur of acetylcysteïne?

Vind die supplementen nogal kostbaar!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."