Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen lovegevoel bij eerste keer gebruik XTC

Geen lovegevoel bij eerste keer gebruik XTC

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
K
Kelly01Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal!

Ik heb een paar maanden geleden voor het eerst xtc gebruikt. Ik had daarvoor, buiten een paar glazen alcohol per jaar om, nog nooit een andere vorm van drugs gebruikt.

Ik weeg 85 kg (licht gespierd) en ben 171 cm lang. Ik ben begonnen met een kwartje van een pil van 120 mg (denk ik, het was een roze, ronde pil) . Na ongeveer 2 uur voelde ik niks anders dan een wazig dronken gevoel. Ik heb toen nog een kwartje bijgepakt. Weer 1,5 uur later (totaal 3,5 uur later na eerste inname) voelde ik me iets beter, maar ik had totaal dat verliefde gevoel niet. Ik praat altijd redelijk veel en dit werd versterkt, maar ik voelde me niet aangetrokken tot anderen en had niet echt zin om te knuffelen met mijn partner (niet meer dan normaal tenminste). Anderen om mij heen hadden dit juist enorm erg. Mensen die ik niet kende moesten juist oprotten en mijn vrienden waren gewoon mijn vrienden. Zij hadden dat gevoel allemaal wel.

Ik heb toen in de daaropvolgende 4 uur nog een klein puntje van een bowser (190 mg) gepakt en tot slot nog een kwartje van de eerste, maar het mocht niet baten.

Vijf weken na het festival heb ik thuis mdma geprobeerd, ik zou nu namelijk beginnen met een hogere dosis.
Ik ben begonnen met een halve van de bowser en heb vervolgens, verspreid over 10 uur in totaal) nog een kwartje browser op, en 2 likjes pure mdma (kristallen). Deze zijn beide getest, dus ik weet de waarde precies. De trip was enorm lekker en ik kon de hele avond doorgaan (van half 10 tot 7 uur in de ochtend en nog niet klaar), maar het lovegevoel bleef WEER uit.
De ochtend erna werd ik beide keren wel wat meer hangerig naar mijn vriend toe, maar niet echt knuffelig. Ik was wel de dag na de tweede keer nog half hyped en erg energiek (ik ben altijd vrij energiek, maar dit was iets meer dan gewoonlijk).

Wie kan mij vertellen of ik iets fout doe of dat ik misschien een van de mensen ben die dit gevoel nooit krijgt?

Groetjes,

Kelly
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een kwartje van een 120mg pil is gewoon te weinig. Plus nog een kwartje zit je net boven de treshold dosis van 50mg. 1 kwartje was dus waarschijnlijk rond de 30mg. Veel te weinig dus voor iemand die 85kg weegt. Als je dan nog een kwartje gaat bijnemen van dezelfde hoeveelheid zit je pas aan een goeie 60 a 70mg wat feitelijk nog laag ligt. Had je een halfje genomen had je mss wel wat meer gevoeld. 1mg/kg tot 1.5mg/kg is een ideale dosis.

De 1ste dosis is meestal wel bepalend met mdma en dan hoef je eigenlijk niet meer bij te nemen. Dat is ook gezonder voor jouw hersenen. Als je toch zou willen bijnemen dan is de helft van de startdosis aan te raden.

Dus in jou geval met jouw 85kg zou ik voor de volgende maal met een pil van bv. 180mg (je ziet wel wat de dosis van jou pil is, gebruik dit om aan te geven hoe het kan werken) toch zeker de helft nemen. Dan heb je ongeveer tussen 80 a 100mg op als startdosis en daar ga je zeker wel wat van voelen. Als je dan nog een kwartje bijneemt op de piek kan dat wel nog wat verlengd worden. Ga nooit hoger dan 170mg totaal dosis met 85kg gerekend. Dan zit je op het maximum van 2mg/kg. Hopelijk kan je hier mee verder.
K
Kelly01Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekZ zei:
Een kwartje van een 120mg pil is gewoon te weinig. Plus nog een kwartje zit je net boven de treshold dosis van 50mg. 1 kwartje was dus waarschijnlijk rond de 30mg. Veel te weinig dus voor iemand die 85kg weegt. Als je dan nog een kwartje gaat bijnemen van dezelfde hoeveelheid zit je pas aan een goeie 60 a 70mg wat feitelijk nog laag ligt. Had je een halfje genomen had je mss wel wat meer gevoeld. 1mg/kg tot 1.5mg/kg is een ideale dosis.

De 1ste dosis is meestal wel bepalend met mdma en dan hoef je eigenlijk niet meer bij te nemen. Dat is ook gezonder voor jouw hersenen. Als je toch zou willen bijnemen dan is de helft van de startdosis aan te raden.

Dus in jou geval met jouw 85kg zou ik voor de volgende maal met een pil van bv. 180mg (je ziet wel wat de dosis van jou pil is, gebruik dit om aan te geven hoe het kan werken) toch zeker de helft nemen. Dan heb je ongeveer tussen 80 a 100mg op als startdosis en daar ga je zeker wel wat van voelen. Als je dan nog een kwartje bijneemt op de piek kan dat wel nog wat verlengd worden. Ga nooit hoger dan 170mg totaal dosis met 85kg gerekend. Dan zit je op het maximum van 2mg/kg. Hopelijk kan je hier mee verder.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoord! Bij de tweede keer heb ik echter een halfje genomen van 190 mg, maar ook toen bleef het uit. In totaliteit (verdeeld over 10 uur) heb ik meer genomen dan 180 mg, maar ook dan gebeurt er qua lovegevoel niks..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kelly01 zei:
Bedankt voor je antwoord! Bij de tweede keer heb ik echter een halfje genomen van 190 mg, maar ook toen bleef het uit. In totaliteit (verdeeld over 10 uur) heb ik meer genomen dan 180 mg, maar ook dan gebeurt er qua lovegevoel niks..
Klik om te vergroten...
Het is een beetje uitzonderlijk maar het gebeurt wel vaker dat mensen er niet het typische love gevoel van krijgen. Maar soms gebeurt het ook pas bij een 2e, 3e, 4e keer. Gewoon nog een paar keer proberen denk ik, met voldoende tijd (2, 3 maanden) ertussen. En anders heb je helaas misschien pech.

Een troost: iedereen raakt het uiteindelijk toch kwijt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kelly01 zei:
Bedankt voor je antwoord! Bij de tweede keer heb ik echter een halfje genomen van 190 mg, maar ook toen bleef het uit. In totaliteit (verdeeld over 10 uur) heb ik meer genomen dan 180 mg, maar ook dan gebeurt er qua lovegevoel niks..
Klik om te vergroten...

Ow excuses heb over de 2de keer gelezen. Dacht dat het een standaard vraag over mdma was.

Ja zoals mindless aangeeft het komt wel vaker voor en met genoeg pauze kan je nog een kans wagen. Mss was dat eerste halfje net wat minder goed verdeelt. Zou het idd nog niet opgeven.
K
Kelly01Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Het is een beetje uitzonderlijk maar het gebeurt wel vaker dat mensen er niet het typische love gevoel van krijgen. Maar soms gebeurt het ook pas bij een 2e, 3e, 4e keer. Gewoon nog een paar keer proberen denk ik, met voldoende tijd (2, 3 maanden) ertussen. En anders heb je helaas misschien pech.

Een troost: iedereen raakt het uiteindelijk toch kwijt.
Klik om te vergroten...
Oké, bedankt. Ik probeer ik het over een aantal maanden nog eens. En anders ben ik 'natuurlijk' *(haha) zo'n uitzondering op de regel.
K
Kelly01Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Het is een beetje uitzonderlijk maar het gebeurt wel vaker dat mensen er niet het typische love gevoel van krijgen. Maar soms gebeurt het ook pas bij een 2e, 3e, 4e keer. Gewoon nog een paar keer proberen denk ik, met voldoende tijd (2, 3 maanden) ertussen. En anders heb je helaas misschien pech.

Een troost: iedereen raakt het uiteindelijk toch kwijt.
Klik om te vergroten...

Als je het netjes doseer en niet vaker dan eens per twee a drie maanden doet, zou het toch heel lang moeten duren (of nooit) dat je het gevoel kwijtraakt? :)
Om mij heen hebben al mijn vrienden het nog steeds, ik na twee keer nog niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kelly01 zei:
Als je het netjes doseer en niet vaker dan eens per twee a drie maanden doet, zou het toch heel lang moeten duren (of nooit) dat je het gevoel kwijtraakt? :)
Om mij heen hebben al mijn vrienden het nog steeds, ik na twee keer nog niet.
Klik om te vergroten...
Hoevaak hebben je vrienden mdma gebruikt (ongeveer)?

In de regel verliezen mensen na een aantal keren mdma gebruiken gedeeltelijk (of soms geheel) dat typische love gevoel. Maar natuurlijk zijn er ook altijd weer uitzonderingen waar mensen het veel langer nog ervaren.

Je beste kans om het te krijgen (en wanneer je het ervaart: te houden) is wel verantwoord gebruik en dat houdt in minimaal 2 a 3 maanden pauze tussen mdma gebruik.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb op het internet verschillende verhalen gelezen dat noopept voor hun het "magische" weer terugbracht. Je zou daar eventueel naar kunnen kijken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
gomega zei:
Ik heb op het internet verschillende verhalen gelezen dat noopept voor hun het "magische" weer terugbracht. Je zou daar eventueel naar kunnen kijken.
Klik om te vergroten...
Wat is noopept en wat zit daar precies in? Kan er niets over vinden behalve dat het alleen op dieren is gebruikt.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van Psychonaut wiki:
Omberacetam (also known as GVS-111 and noopept[1]) is a nootropic substance of the racetam class. Omberacetam is promoted and prescribed in Russia and neighbouring countries as a nootropic with neuroprotective properties.

Omberacetam is easily accessible through the use of online vendors as a legal dietary supplement in the U.S. and as a medication in other countries. It is growing in popularity due to its effectiveness as a cognitive enhancing compound and because its active dose range is between 10 and 30 mg, which is much lower than compounds that offer similar effects such as the racetams. When compared to the traditional racetams, omberacetam has been found to be, according to studies, 1000 times more potent than the prototypical racetam drug, piracetam.

As a peptide, the oral bioavailability is very low. Insufflation and sublingual administration are sometimes preferred because its absolute bioaccessibility is on average 10%.[2] To supplement omberacetam, it is recommended to take 10 – 30 mg once a day for up to 56 days at a time with extended breaks in between each period of usage.
Klik om te vergroten...

Behalve dat het het je brein beschermt (het is een best sterke antioxidant) en je geheugen wat zou verbeteren, werkt het ook (heel) licht stimulerend, - motiverend en - angstremmend. Ook kunnen kleuren net wat helderder lijken en verhoogt het je cognitieve vaardigheden tijdelijk een beetje.

Een hoop verschillende reports geven aan dat noopept in combinatie met psychedelica de ervaring behoorlijk kan versterken, terwijl het bij disso's de ervaring juist een stuk lichter maakt (een beetje zoals benzo's dat bij psychedelica doen). Ik heb het zelf ook in combinatie met 2C-C en 3-MeO-PCE gebruikt en had dezelfde ervaringen. Ik heb het ook een keer gebruikt in combinatie met 5-APB en vond die ervaring ook net wat intenser en beter dan zonder.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
gomega zei:
Van Psychonaut wiki:


Behalve dat het het je brein beschermt (het is een best sterke antioxidant) en je geheugen wat zou verbeteren, werkt het ook (heel) licht stimulerend, - motiverend en - angstremmend. Ook kunnen kleuren net wat helderder lijken en verhoogt het je cognitieve vaardigheden tijdelijk een beetje.

Een hoop verschillende reports geven aan dat noopept in combinatie met psychedelica de ervaring behoorlijk kan versterken, terwijl het bij disso's de ervaring juist een stuk lichter maakt (een beetje zoals benzo's dat bij psychedelica doen). Ik heb het zelf ook in combinatie met 2C-C en 3-MeO-PCE gebruikt en had dezelfde ervaringen. Ik heb het ook een keer gebruikt in combinatie met 5-APB en vond die ervaring ook net wat intenser en beter dan zonder.
Klik om te vergroten...
Thanks maar WAT is het en wat zijn de ingrediënten?
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Naar mijn mening verliest men dat typische lovegevoel ook omdat het flinterdun en fake is.

Hoe vaak ben ik in mijn mdma jaren niet ontwaakt de morning after met het schaamrood op de wangen, denkende : wat heb ik nu weer uitgekraamd.:blushing:

Psychedelica met vrienden doet je ook een soort liefdesgevoel en eenheid ervaren , een soort kameraderie die blijft duren.

Ik heb nog steeds een zeer goede band met al men tripmakkers, maar de schimmige figuren in donkere discotheken aan wie ik mijn chemische empathie verkondigde op de xtc heb ik nooit of te nimmer teruggezien , laat staan dat we de luchtkastelen die we in die nachten bouwden nog ging proberen realiseren.

Mijn xtc gebruik heeft me geen stap verder gebracht op mijn pad, groot tijdverlies.

Anderen zullen daarbij misschien grote doorbraken gekend hebben , het kan , maar mij bracht het niks op behalve kotsincidenten en fikse katers en zeer kunstmatige emoties die te ver van mijn echte persoonlijkheid verwijderd waren.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Thanks maar WAT is het en wat zijn de ingrediënten?
Klik om te vergroten...
Noopept is gewoon één molecuul en heeft dan ook verder geen ingrediënten, tenzij je het in pil-vorm hebt, dan zal er nog wel wat vulmiddel bij zitten denk ik, hetzelde zou ook mogelijk zijn als jet het in een capsule hebt, al ga ik daar niet vanuit.

De officiële IUPAC naam is: N-phenylacetyl-L-prolylglycine ethyl ester. Het molecuul is een synthetische peptide. Een peptide is een molecuul dat bestaat uit een klein aantal aminozuren die met elkaar verbonden zijn door peptidebindingen.


Dit is de structuurformule van Noopept.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
gomega zei:
Noopept is gewoon één molecuul en heeft dan ook verder geen ingrediënten, tenzij je het in pil-vorm hebt, dan zal er nog wel wat vulmiddel bij zitten denk ik, hetzelde zou ook mogelijk zijn als jet het in een capsule hebt, al ga ik daar niet vanuit.

De officiële IUPAC naam is: N-phenylacetyl-L-prolylglycine ethyl ester. Het molecuul is een synthetische peptide. Een peptide is een molecuul dat bestaat uit een klein aantal aminozuren die met elkaar verbonden zijn door peptidebindingen.


Dit is de structuurformule van Noopept.
Klik om te vergroten...
Aha, thanks! Weer iets geleerd!
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oh interresant. Kan je nog meer vertellen over noopep gomega?

Het spul wordt aangeprezen als alleen maar goed. Zitten er ook schadelijke effecten aan het gebruik van noopep?

Kan het in combinatie met speed gebruikt worden?

Ik heb zonet 10 gram van dat spul besteld.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Amfitamientje Power zei:
Oh interresant. Kan je nog meer vertellen over noopep gomega?

Het spul wordt aangeprezen als alleen maar goed. Zitten er ook schadelijke effecten aan het gebruik van noopep?

Kan het in combinatie met speed gebruikt worden?

Ik heb zonet 10 gram van dat spul besteld.
Klik om te vergroten...
Schadelijke effecten zijn er niet of amper voor zover bekend. Wel kan het bij sommige tot wat hoofdpijn of brainfog leiden (heb ik zelf nooit gehad iig), maar dat kun je voor een groot deel verhelpen door Choline supplementen erbij te pakken (die hoofdpijn komt namelijk doordat jouw acetylcholine uitgeput is/raakt). Eigeel bevat trouwens ook echt een flinke hoeveelheid Choline, dus je zou ook gewoon een (extra) eitje kunnen pakken.

Voor memory improvement, wat meer een lange-termijn effect is, moet je elke dag tussen de 10-30mg innemen, maar dit moest je niet langer dan 1-2 maanden aaneengesloten doen, just to be safe. Daarna moet je dus een paar weken wachten voor je er weer dagelijks aan kunt gaan.

Over de combinatie met speed kon ik niet heel veel vinden, maar de reports verschilde nogal wat. Sommige vonden de combinatie erg fijn, terwijl andere het wat minder prettig vonden. Als je gaat combineren dan zou ik de dosissen iig redelijk laag houden de eerste keer, om te kijken hoe je daar op reageert.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je hebt nog nooit XTC gebruikt en je bent op zoek naar het lovegevoel. En zodra je XTC aan het testen bent, geef je aan dat het lovegevoel als nog weg bleef.
- Hoe weet je überhaupt wat dat ''lovegevoel'' inhoudt als je nog nooit XTC hebt gedaan? Volgens mij ben je overdreven opzoek naar dat gevoel terwijl je het gewoon: -over je heen moet laten komen-
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb nog nooit het love gevoel ervaren, paar keer geprobeerd. Normaal gedoseerd (100 mg, weeg 65 kg) zonder te combineren. Werd er iedere keer heel zenuwachtig van en kotsmisselijk, ook in relaxte thuis setting. Niet mijm middel i gues.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bas zei:
Je hebt nog nooit XTC gebruikt en je bent op zoek naar het lovegevoel. En zodra je XTC aan het testen bent, geef je aan dat het lovegevoel als nog weg bleef.
- Hoe weet je überhaupt wat dat ''lovegevoel'' inhoudt als je nog nooit XTC hebt gedaan? Volgens mij ben je overdreven opzoek naar dat gevoel terwijl je het gewoon: -over je heen moet laten komen-
Klik om te vergroten...


Nou ja:
Kelly01 zei:
Weer 1,5 uur later (totaal 3,5 uur later na eerste inname) voelde ik me iets beter, maar ik had totaal dat verliefde gevoel niet. Ik praat altijd redelijk veel en dit werd versterkt, maar ik voelde me niet aangetrokken tot anderen en had niet echt zin om te knuffelen met mijn partner (niet meer dan normaal tenminste). Anderen om mij heen hadden dit juist enorm erg. Mensen die ik niet kende moesten juist oprotten en mijn vrienden waren gewoon mijn vrienden.
Klik om te vergroten...


Ben het er wel mee eens dat ze het gewoon over haar heen moet laten komen, maar soms is dat verliefde gevoel er gewoon niet. Niet iedereen heeft per se zin om met iedereen te knuffelen op mdma trouwens @Kelly01, ook al is dat 'love' gevoel er.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."